Baby verkouden, zo erg hoesten dat haar ogen ervan tranen, wat doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Mijn dochter is enorm verkouden, we waren dinsdag voor de controle bij kinderarts en zij hoorde niks in de longen. Maar nu zijn we dus 3 dagen verder en hoest ze de hele dag door, hele tijd miemelen (logisch!!) en hoest ze zo erg dat haar ogen constant tranen.

Moet ik nu alsnog naar de huisarts?! Kan het nu wel iets ernstigers zijn dan gewone verkoudheid? Ze krijgt al Luuf, maar weet niet wat ik verder nog kan doen? Ze krijgt trouwens ook druppels zoutoplossing in haar neus..

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij hoesten moet je toch steeds erg oppassen dat het niet lager op de luchtwegen gaat zitten. KA schrijft hier steevast aerosol voor dan. Dus ik zou toch nog eens teruggaan (maar ik ben heel voorzichtig met hoesten sinds de RSV-ziekenhuisopname).

3. KimK

KimK Niet meer actief

Hmm. Ja ze heeft dus geluisterd en zij dat het niet in de longen zat. Maarja ik weet niet wanneer dat gaat zakken....

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Herkenbaar en weinig aan te doen. Ik zou met haar gaan stomen in de badkamer voor het slapen gaan en bedje wat omhoog. Ik geef zelf ook homepatische druppels Tussikind van VSM en heb ook Thijmsiroop omdat ze last van haar keel leek te krijgen.

En als je het niet vertrouwt, gewoon terug naar de ha hoor!

Succes!

5. KimK

KimK Niet meer actief

Bedje staat al hoog ivm heftige reflux. Tussikind mag dat voor kind van (bijna) 5 maanden? Ik vind vooral dat ze heel heftig hoest (rokershoestje) en die tranen in ogen en het huilen na hoesten. Doet haar dus echt pijn?!

Heb net toch maar ff ha gebeld. Die waren op visite dus assistente zou me terugbellen over hoe of wat....

6. KimK

KimK Niet meer actief

Heb net ff getempt en de temp is ook in eens 39! Vanochtend was hij 37,5... Pfff verdorie!

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou de hap even bellen. Gewoon om te overleggen.

8. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Mijn meisje was de afgelopen week ook flink aan het hoesten en hoge koorts. Na 4 dagen ben ik toch maar naar de huisarts geweest; luchtweginfectie en een ooronsteking. Nu antibiotica.
    Dus naar de huisarts!

9. KimK

KimK Niet meer actief

Jep, kom net terug van ha. Inderdaad een lichtweginfectie! Kreeg meteen AB voor haar, dus die is manlief nu halen....

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Beterschap voor je kindje

11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Onze man is ook snotverkouden en hoest ook. Het is wel een hoest waarbij ik slijm hoor ophoesten. Hij heeft geen koortst trouwens, niet hoger dan 37.6 en vanmiddag 37.4. Ik neem aan dat er dan niks aan de hand is, of maakt het niet uit of er koorts is of niet?

12. KimK

KimK Niet meer actief

Onze pop had koorts en ook slijm en hoesten. En dat was dus luchtweginfectie. Ik heb geen idee hoe het zit als er geen koorts is maar wel slijm met hoesten?

13. Frummel

Frummel Niet meer actief

Arm schaapje! Toen onze baby verkouden was hebben wij:
    - Gesneden ui onder het wiegje & wat ui op haar pyjama gesmeerd.
    - VSM Kind 0-6 Neusspray gebruikt voor haar snotneusje
    - Tussendoor afgekoelde Venkelthee laten drinken
    - Probiotica gegeven
    - Na ieder slaapje haar slaapkamertje laten luchten
    - Na ieder slaapje een schone hydrofiele luier in het bedje gelegd
    - Lekker warm gedoucht
    - 1 keer per dag een stoomdouche met wat druppels eucalyptus
    - Baby warm aankleden (niet te warm)
    - iedere dag min 30 min wandelen in de buitenlucht
    Heel veel beterschap met je kleine! En als je het niet vertrouwd altijd even de HA bellen.

Deel Deze Pagina