Dag Dames, Ik heb net een boterhammen gegeten waarvan de datum overtijd is namelijk 01-12-07..en de verpaking was voor de rest goed bedekt enzo Kan dit schade aanbrengen bij de kleine? Laat me weten ben echt bezorgd
ik denk ook niet dat het kwaad kan hoor, maar als je je niet goed voelt gewoon even de veroskundige bellen. maar ik zat te denken, mischien heb je het verkeerd gelezen. bij mij staat namelijk op het brood geen houdbaarheidsdatum, maar de datum waarop het verpakt is.
Nee, ik heb niet verkeert gekeken en er staat echt duidelijk 01-12-07 snik snik Heb de neiging om een vinger in mijn mond te stoppen om alles uit te braken snik snik
Inderdaad, wanneer het er goed uitziet en smaakt kan het gewoon gegeten worden. Tevens hebben ze een houdbaarheidsdatum altijd korter dan de werkelijke houdbaarheid. Dit is verpicht.
Denk dat het wel mee zal vallen. Als het goed smaakte, en je bent er niet ziek van.... Nog geen 30 jaar geleden had nog nooit iemand van een houdbaarheidsdatum op verpakkingen gehoord. En toch is de mensheid daarvóór niet uitgestorven. Dus maak je maar niet bezorgd.
Kan geen kwaad hoor... ik heb tijdens de zwangerschap saus bij een bbq gegeten die een paar maanden (!) over de datum was. Ik was toen ook heel ongerust, maar als je er zelf al niet eens ziek van bent, dan kan het geen kwaad voor je kindje. Ik ben ook inmiddels (2 weken geleden) bevallen van een gezonde dochter.
je hoeft je geen zorgen te maken hoor,ik heb een keer melk gedronken wat over de datum was,smaakte al een beetje vreemd,maar goed dacht dat het aan de hormonen lag toen ik bij de verloskundige was heb ik het gevraagd en het kon geen kwaad. je kan hoogstens zelf er een beetje last van krijgen
Op het brood dat ik bij de appie koop staat ook de verpakkingsdatum en niet de houdbaarheidsdatum. En volgens mij is het zolang het oke smaakt en het nog niet wegloopt wel eetbaar hoor, wat hier al eerder werd geschreven, als er een houdbaarheidsdatum op staat, dan is het TEN MINSTE houdbaar tot die datum, en vaak daarna nog gewoon goed.
en brood 7 dagen na de uiterste datum zonder schimmel? volgens mij idd de verpakkingsdatum misschien?