Wie van jullie hebben afspraken gemaakt over 'verliefd zijn op een ander'?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leeuwtje83, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben jullie afspraken gemaakt over 'verliefd zijn op een ander'?

1. Ja, daar hebben we een afspraak over

2. Nee, daar hebben we geen afspraak over

3. We hebben het er wel over gehad, maar nooit concreet vastgelegd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ja, hier kan ik me zeker in vinden :)

Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Toen wij trouwden (en nog in NL woonden) had mijn man zijn eigen bedrijf. We zijn toen onder huwelijkse voorwaarden getrouwd, om ons huis en goederen te 'beschermen', mocht hij bijv. failliet gaat. Dan konden de schuldeisers daar tenminste naar fluiten. Het gehele huis + inboedel stond op mijn naam. Het nadeel daarvan voor mijn man was wel dat ik hem dus zonder pardon op straat had kunnen zetten, mocht onze relatie overlijden. De notaris waarschuwde hem daar nog voor. Gelukkig is dat niet gebeurd :D

Grappig. De conclusie lijkt juist te zijn dat een 'milde' verliefdheid een teken aan de wand is voor de relatie, waar je nog doorheen kunt komen met zijn tweeën, maar dat een 'echte' verliefdheid het einde van de weg is. Ik scheerde ze eigenlijk beide over één kam. Vanavond maar weer eens met mijn ventje bespreken, hij vindt de reacties hier ook heel interessant :)

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hoera! :)

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Het eens raken is meestal niet het probleem. Het gaat pas fout als mensen het NIET eens zijn... :)

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

dat is een kwestie van elkaar respecteren,

zo zou ik de opvoeding die mijn zusje bijv. toepast nooit doen,
    maar ik respecteer het hoe zij het doet, en ik hou nog altijd even veel van der,

nja, das niet ontopic natuurlijk, maar punt is dat het dus gewoon een kwestie is van accepteren en respecteren dat iedereen er anders over denkt,

iedereen mag op een (nette manier) toelichten hoe diegene erover denkt, en misschien brengt het daardoor wel mensen op een andere mening,

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Nietes.

6. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

:) Mee eens!

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ehmmm .....welles ??? ;):p

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Nou, goed dan. Voor deze keer. :)

9. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor :D

11. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    De afspraak in onze relatie is bij alles eigenlijk 'alles of niets'
    Wordt 1 van ons 2 verliefd op een ander dan moeten er keuzes gemaakt worden.
    100% voor de relatie gaan of 100% voor de ander gaan.
    Besluiten we om 100% voor de relatie te gaan dan moet er natuurlijk afstand genomen worden van de vrouw/man in kwestie.

Bij vreemdgaan hebben we ook dezelfde regel.
    Er zijn situaties te bedenken waarin ik niet wil weten of hij vreemd is gegaan.
    Als hij er zelf spijt van heeft en vanaf dat moment wil vechten voor zijn relatie dan moet hij het vreemd gaan gewoon voor zich houden, want het zal waarschijnlijk meer kapot maken.
    Dit geldt natuurlijk alleen als het iets 1 maligs was en niet bij herhaaldelijk vreemd gaan.

Ik geloof er echt heilig in dat je soms in je relatie/huwelijk een behoorlijke (figuurlijke) klap in je gezicht moet krijgen om te realiseren wat de ander en je relatie/huwelijk nou precies waard is voor je.
    Misschien dat zoiets nog niet nodig is binnen 10 a 20 jaar, maar wel op de lange termijn.

Deel Deze Pagina