Wij hebben een ledikantje bij de ikea gekocht en de boel (muren en rolgordijn) opgeleukt met wandstickers van de action. Goedkoper dan dat kan het bijna niet denk ik. Verder veel tweedehands gekocht, waaronder het badje + standaard voor 5 euro.
Wij hebben een vroomshoop babykamer gekocht voor 125 euro van marktplaats. Bedje, grote commode en grote kast. Het badje heb ik samen met de box voor 30 euro overgenomen van iemand. Verder nog wat klein spul (mandjes enzo) gekocht bij de xenos.
voor een commode had ik nog een oude meidenkast staan. de wieg is nog van mijn oma geweest, en met een nieuw stofje als nieuw! verder veel tweedehands gekocht en geschilderd. veel persoonlijker ook! een heel leuk antiek frans ledikantje, dat ik oranje heb geverfd. ook de decoraties zelf geklust! de muur een leuk kleurtje en klaar is kees! (of kaatje...) het is bij mij niet eens zozeer om het geld, ik vind al die nieuwe spullen gewoon niet mooi, vaak zo saai. ik houd van antiek, brocante en aparte spulletjes. maar dat het weinig kost is natuurlijk ook niet verkeerd. verder heb ik veel 'erfstukken' dat is helemaal leuk. ik noemde al de wieg van mijn oma, maar ik heb ook het oude peuterbedje van toen ik klein was opgeschilderd voor mijn zoontje. en ook geborduurde lakentjes van mijn oma, wandkleden en nog veel meer. misschien eens rondvragen in je familie? ook bij ooms en tante's komt vaak van alles vandaan. en meestal gratis ook! zo kom ik ook aan mijn box. stond in de weg bij mijn tante op zolder. precies die ouderwetse met kralen die ik zocht! verder een hele leuke vintage kinderwagen vanmijn schoomoeder. die stond weer in de garage bij andere ooms en tante's.
O, ik heb ook nog wat fotootjes... Ondertussen is 't kamertje wel wat meer aangekleed trouwens.. Boven 't bedje hangt een hemeltje (van Ikea ) en de groene 'sok' is vervangen voor 'n witte. Aan de muur hangt nog een lijst met 'n foto erin van de knuffels van mijn man, mijzelf en onze dochter... Maar goed, deze foto's geven 'n beetje in impressie: Hèhè… Pffff!! Met Geluk!
't is maar wat je betaalbaar vindt. Wij wilden alles nieuw maar niet het duurste van het duurste. Zijn 1300 euro kwijt voor een babykamer (foto's staan in m'n album), X-adventure kinderwagen, Maxicosi Cabriofix, box, luiertas en badje. We hebben nu alles wat we ook echt mooi vonden voor niet extreem veel geld.
Wij hadden ons kamertje voor Levi ook van marktplaats. Iedere dag blijven kijken of er nog iets leuks bij kwam. Op een gegeven moment iets verder van huis gezocht. hadden een kamertje ( ledikant-commode-kast-aankleedkussen-matras ) voor 275 euro. Hadden simpel groen behang (praxis) en dan aangekleed met een winnie the pooh thema. Dat was het duurste ( 100 euro bij praxis)maar dat heb ik toen van mijn verjaardagsgeld betaald. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt vind ik
Het enige wat wij nieuw hebben gekocht voor het kamertje is een ladekast, die dient als commode (Hemnes van ikea, drie diepe laden). Ben hier ontzettend blij mee. Verder hebben we niets nodig, familiewieg ligt de kleine nu nog (even) in. Ledikantje lenen we van vrienden. Verder hebben we ook veel te leen. Bijna niets nieuw gekocht! Ideaal ook, want dat zitten we straks ook niet met al die spullen, hihi. Brengen we ze weer terug! succes met het inrichten!
Wauw wat gaaf om allemaal te zien en te horen zeg! Ik kijk mijn ogen uit en doe nog steeds ideeen op We zijn vanavond al een beetje gaan snuffelen maar ik blijf toch bij 2dehands hoor, dat vinden we nog steeds het leukst denk ik en het meest betaalbaar natuurlijk We hadden wel vanavond een wipstoel voor E 29,- en een campingbedje voor E 29,- bij Babydump (staan in mijn fotoalbum). Alvast niet gek he!?
Hier de babykamer ook goedkoop ingericht: Babykamer van internet, de vanillekleur wit geverfd. De rest hout. Rieten stoeltje vn kringloop wit gespoten. Stoeltje eerst onder de douche gedaan...schoon! Gorrdijnen gemaakt van restcoupon. Gelukkig hebben we maar een klein raam van een meter breed. De stof heeft me EUR 7,50 gekost. Gordijnen zelf gemaakt. Zelf een hemeltje gemaakt. Ook van een restcoupon. EUR 5,- Kwantum heeft erg veel coupons. Zelf een schilderij gemaakt. Een wit schildersdoek geverfd in antraciet, net zoals een wand in de kamer. Zelf sjabloontjes gemaakt van kindervoetjes en die eerop getamponeerd. Met de rest van de verf nog 2 houten bakjes geverfd, waar nu de flesjes en pampers inzitten. En gewoon goedkoop wit behang, en een wand gesaust. Dus geen duur behang. En een hoogpolig vloerkleed van de Kwantum. Past bij ons precies in de breedte. De rest van de kamer is laminaat. Oh ja, bij de restjes van de Ikea een leuk wit frontpaneeltje van een keukenla gevonden, EUR 0,50. 4 gaatjes erin geboord en van die ronde houten knopjes erop. Dat is nu het kapstokje. Probeer een paar foto's te uploaden. We waren toen nog bezig, dus een beetje kaal.
wij waren voor 1000 euro klaar inc. kinderwagen dus we waren iets van 400 euro kwijt voor de kinderwagen en 600 euro kamertje met matrasje hoeslakens en de hele rataplan we hadden een babykamer uitgezocht en het was de laatste dus showmodel
Nogmaals, wat een superleuke ideeen allemaal. Bijv. Grietje met dat kapstokje en dat schilderijtje, geweldig! Nou het begin is er! We hebben vandaag via Marktplaats onderstaande soort commode op de kop getikt voor E 25,-!!! Licht beschadigd en een beetje gelig (dit is niet de originele foto) maar likje witte verf en TADA! Ben echt helemaal in mijn nopjes, mede door de leuke tips en ideeen hiero! Ledikantje kunnen we lenen van mijn zwager en er komt vast nog wel zo een zelfde soort kledingkast op Marktplaats voorbij en klaar! Helemaal in mijn nopjes hihi Bekijk bijlage 37564
Wij waren voor 500 euro klaar. Bedje gekregen, vloertje van Praxis, rolgordijntje van Hornbach, verfje erop, commode en rest spulletjes allemaal van Ikea Oh en kikkerposters hadden ze gelukkig bij een boekhandel hier, die kostten maar 2.50 per stuk!
kast hadden we niet nodig..inbouwkast zat in t kamertje veel gekregen van familie vooral mn tante die alles had bewaard: box, commode, badje. ledikantje via marktplaats voor 30 euro matrasje van me tante gekregen zelf een ladekast gekocht bij ikea 50 euro. verf en behang en rolgordijn waren ongeveer 100 euro wipstoeltje gekregen. kinderwagen quinny freestyle gekregen van een collega maxicosi cabriofix gekocht via mp voor 25 euro..heel veel geluk mee gehad.
hier ook lekker goedkoop aan de spulletjes gekomen babykamer via marktplaats en dan ook nog van mijn moeder gehad(met nieuwe matras)ik heb vroeger spullen gespaard van tijgertje(winnie the pooh)dus hebben we een thema kamertje gemaakt dus knuffels enzo hadden we al nog wel wat stickers drbij gedaan,maar zelfs die had ik al van een vriendin gehad nieuwe behang , en de vloer hadden we nog over,hetzelfde ligt in onze slaapkamer(toch handig als je altijd extra meeneemt) kapstokje , lakens etc.en assesoires nieuw gehaald maar wel gekeken waar t goedkoopst rolgordijn en vitrage hing dr al(was eerst logeerkamer) en past gelukkig helemaal in t plaatje zal binnenkort wel wat foto's plaatsen,is echt helemaal naar onze zin
Wij hebben ook allen maar oude meubels hergebruikt. Een dressoir kast als commode etc. Als je alles met dezelfde verf verft, heb je al snel een geheel. Toen onze dochter negen maanden was hebben we een bedje gekocht bij de Ikea omdat de wieg te onveilig werd (te lage rekjes). Dat is het enige wat we nieuw hebben. Een dressoir kast als commode kan ik trouwens erg aanraden. Die van ons is bijna twee keer zo breed als een normale commode en je hebt daardoor lekker veel ruimte. Ik kan alles erop en erin kwijt.
Wij waren voor de meubeltjes 100 euro kwijt via marktplaats! Met verf/vloer/gordijnen en assecoires erbij denk rond de 500 euro. Dus het kan heel erg goed Krijg alleen geen foto geupload