Wie van jullie heeft Digitenne? En bevalt dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Of juist niet???

In ons huis zit de aansluiting voor de televisie op een hele rare plaats.
    Omdat doortrekken van kabels niet mooi uit zal pakken, ook niet als we daar kabelgootjes voor gebruiken willen we overstappen naar iets 'draadloos'.

Ik ken dit systeem eigenlijk niet, dus ben benieuwd naar ervaringen.

Er zijn nog meer mogelijkheden om draadloos televisie te kunnen kijken. Als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik het uiteraard ook graag!:)

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik had digitenne.

Maar was hier niet tevreden over.

Zodra er een auto scooter of motor voorbij reed hadden we 5 min geen beeld. Idem als er een vliegtuig over vloog.
    Buitenkastje geprobeerd zelfde probleem.

Internet lag er om de haverklap uit dus ik ben er weggegaan.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier digitenne.
    Eigenlijk wel prima, maar we kijken altijd weinig tv, dus stellen er niet zulke hoge eisen aan.
    Enige minpuntje vind ik, als we de tv aanzetten, standaard na ongeveer 4 min. wordt het beeld even zwart (maakt niet uit welke zender), hier geen oplossing voor gevonden.
    Maar moet eerlijk zeggen, ook niet al te hard gezocht.
    Verder prima scherp beeld.

4. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Wij hebben digitenne, wij willen overstappen omdat we heel veel storing hebben. Onze tv staat sinds een tijdje ergens anders (verder van het raam) sindsdien heel veel storing, irritant. Er zijn wel hulpmiddelen verkrijgbaar om de storing te verminderen maar dan moeten we meer huur daarvoor betalen en daar hebben wij geen trek in. Zolang onze tv (grote kast) het nog doet blijven we toch maar bij digitenne, aan HD hebben we niets. We hebben een totaalpakket en we zijn best duur uit dus onze voorkeur gaat uit naar kabel oid.

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Mmmm....dat is niet al te positief tot nu toe....

Wie was jullie aanbieder? Ms. scheelt dat nog???

6. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij hadden het in het oude huis als hoofdtelevisie en geen klagen over. Al vond ik het zenderpakket toen wel wat beperkt. Sinds we verhuisd zijn (3 jaar terug) zijn we overgestapt op een alles-in-1 pakket van KPN, met digitale tv. Voor op onze slaapkamer hebben we de digitenne aangehouden om dezelfde reden waarom jullie dat willen. (geen kabels doortrekken..)
    We kijken niet heel veel tv boven maar het werkt goed! En in combinatie met je pakket, hoef je geen abonnementskosten te betalen en betaal je alleen de huur van de tuner.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

KPN zelf.

Die is de enige die digitenne levert.

Ik weet dat nu bijv t-mobile enzo ook tv leveren maar dit is gewoon digitenne van KPN en KPN is dan gewoon de hoofd leverancier.

Nu zit ik bij Ziggo altijd beeld weinig storing en internet werkt altijd.

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wij hebben (nog wel) digitennen, in het oude huis ging het prima, geen last van storingen bij langsrijden autos enz. waar we nu wonen is het eigelijk net te ver van de mast af, en zouden we een buiten attenne moet nemen, al moet ik zeggen dat zelfs nu hij het best goed doet, we moeten een keer vaker zoeken.

we kunnen opnemen, eigelijk is het helemaal prima mits je in het bereik woont, en dat kan je gewoon chekken online.

bij ons heeft meer als de helft van de familie digitenne (van kpn) en allemaaal tevreden.

9. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dat wist ik dus niet! Weer wat geleerd:)

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Erg tevreden over digitenne. Hebben digitenne nu een jaar of 5. Voorheen hadden we een andere antenne, die stoorde als er een scooter als kwam, maar sinds een half jaar hebben we een ander kastje en antenne van ze gekregen. En geen last meer gehad van storingen.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij woonden in het buitengebied toen we digitenne in 2007 hebben aangeschaft, daarom meteen een buitenantenne erbij gekocht. Inmiddels wonen we alweer vier jaar net over de grens in Duitsland en we hebben vrij goed bereik. Wel stoort de ontvangst nogal tijdens onweersbuien (of wanneer er onweer "in de lucht" zit). Het storen op brommers/scooters hebben wij ook gehad, maar waar we nu wonen geen last meer.

Wat we wel een nadeel vonden was dat de receivers zeer snel kapot gingen, mede daarom heeft KPN ze nu ook alleen nog maar in de huurvariant.

Momenteel zijn we aan het orienteren op Canal Digital, kost qua maandbedrag eigenlijk hetzelfde als Digitenne, maar je hebt de aanschaf van de receivers/decoders er nog bij.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Hier hetzelfde.
    Ook geen goede ervaring dus.

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Irritant dat als je iets opneemt je die zender ook moet kijken, wat is dan het nut van opnemen als je het toch moet kijken ;)
    Dus meteen teruggestuurd

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Wij hebben het al een jaar of 5 en zijn heel tevreden! Nooit last van storingen alleen wat slechter beeld als we het rolluik helemaal dicht hebben. Maar goed, dat is niet gek met zo'n ijzeren gevaarte!

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben digitenne in de slaapkamer.. heel veel storing

16. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    We hadden digitenne op onze slaapkamer. In het begin ging het wel goed totdat ze achter ons huizen gingen bouwen. Hoe hoger de huizen werden hoe slechter de ontvangst werd. Uiteindelijk hebben we het opgezegd omdat we bijna niet meer keken vanwege de slechte ontvangst.

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wij hebben Digitenne v KPN, al een jaar of 6. Nooit problemen eigenlijk..

Laatste hadden we storing (constant) ondanks dat het bereik prima was, gewoon gebeld en de volgende dag hadden we een nieuwe tuner in huis (wij hebben huur-tuners) en nu werkt het weer als een tierelier.. Dus hier ook prima tevreden over de service!

Het is vooral lekker goedkoop, en ik vind 30 zenders genoeg, ik kijk wel vaak tv. Zou best HD enz willen maar dat is me gewoon te duur..

18. minon

minon Niet meer actief

Hier digitenne op de boot. Nergens last van als je maar goed instelt. Wel buitenkastje. In zeeland is het na 22:00 uur drama met het ontvangst. Is algemeen bekend en niemand weet hoe dit kan.

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij zijn ook tevreden. Hebben 3 kastjes en nog nooit problemen gehad. Kastje kapot kan je gewoon bellen en sturen ze een nieuwe

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb alleen nog digitenne op de slaapkamer, maar zodra we verhuisd zijn zeggen we dit ook op. Ben er niet tevreden over, stoort ontzettend soms!

Deel Deze Pagina