Heerlijk!!! Ik zou zo een au pair willen! Mijn kindjes gaan nu naar het KDV maar helaas een KDV kan niet alle kinderen even veel aandacht geven net een lopende band en bij een au pair is dat wel zo lekker in je eigen vertrouwde omgeving met je eigen regels en de juiste persoonlijke aandacht die je kinderen kunnen krijgen je eigen huiselijke sfeer!!! maar ja.. hoop dat ik in de toekomst wat meer kan verdienen groter huis en dan een au pair!!!!
mijn moeder is soms voor een week mijn au-pair geld dat ook ?? Mijn man werkt straks zo nu en dan een hele week in Parijs en zit ik alleen in Engeland *daar wonen wij* met de 2 kids. Omdat ik de lange ritten niet helemaal alleen aandurf komt mijn moeder met me mee om me te helpen, heb een aparte kamer, ze krijgt netjes betaald in de vorm van shoppen whahaha wil geen vreemde in huis, dus dan gewoon mijn moeder.
Ik heb geen au pair nodig. Er is hier altijd iemand thuis. maar als wij beide fulltime zouden werken zou ik niet kiezen voor een au pair. Wel iemand die de hele dag er zou zijn ( dus ook kinderen van en naar school kan halen) en het huishouden doet.
Hier geen aupair in huis, maar ik zou het zeker overwegen als ik meer als 2 kinderen zou hebben omdat, -Hier de scholen in de zomer bijna 3 maanden dicht zijn. Een paar extra handen om bijvoorbeeld samen leuke dingen te ondernemen zoals naar het zwembad of strand komen dan goed van pas.(Is alleen niet mogelijk om met kleine kinderen te gaan zwemmen) -Ze kunnen een andere taal leren aan je kinderen. Of juist het Nederlands ondersteunen als je in het buitenland woont. Als ik genoeg ruimte zou hebben zou ik het zeker doen. Lijkt me harstikke leuk om iemand tijdelijk in ons gezin op te nemen. Als je geluk hebt en het klikt lijkt me dat een hele waardevolle ervaring voor het hele gezin.
En om een aupair in huis te nemen hoef je echt niet ´rijk´ te zijn. Een aupair verdient gemiddeld volgens mij maar iets van 250-500 euro per maand. Mag ook maar een maximaal bepaald aantal uren werken en voor de rest recht op kost en inwoning.
Wij hebben het afgelopen jaar ook wel iemand gehad die we konden bellen als we oppas nodig hadden maar heel vaak kon ze niet en nu zit ze met examens dus dat was niet echt handig. Aangezien we in een paar landen hebben gewoond waar het heel normaal is om een Nanny te hebben missen we nu wel de voordelen van een oppas in huis. Net zoals Supermommy ook de voordelen noemt zoals een dagje uit met de kids dat je gewoon wat hulp hebt. Is toch wel wat relaxter voor jezelf als je kids. Daarnaast kan ik straks ook wat vaker op familiebezoek en kan ik of zonder de kids gaan of 1 meenemen en de rest blijft thuis aangezien man ook reist. De salaris van een Au pair/Nanny hier in Canada is heel goed. Gemiddeld omgerekend naar Euro's een nettosalaris van 2000 euro. Dus zeker de moeite waard om in Canada als Au pair te gaan werken.
O ik zie zeker de voordelen er wel van in. Maar om 2000 euro te betalen voor een beetje extra hulp, Nee ik zou dat geld wel ergens anders aan willen uitgeven denk ik. Maar goed, ik ben gewoon thuis dus ik heb makkelijk praten misschien.
Anice: Netto €2000 voor een au-pair? Aan wat voor "eisen" moet een au-pair in Canada aan voldoen dan wil ze dan salaris krijgen?
Ik heb ook wel eens gelezen dat een aupair in NL helemaal niet zoveel geld kost. Zeker geen 2000 euro netto. Ik vind dat ook wel belachelijk veel geld trouwens, aangezien een aupair over het algemeen weinig kosten maakt. Maar goed, als we een enorm groot huis zouden hebben, zou ik een aupair nog wel overwegen. Lijkt me heerlijk om iemand te hebben die de kinderen van school kan halen, het huishouden kan doen en kan koken. En dan is een aupair toch echt goedkoper dan een NL'er te betalen die dit dagelijks komt doen. Lijkt me trouwens een misvatting dat mensen met een aupair niet zelf voor hun kinderen zorgen. Beetje jammer dat dit zo wordt gesteld. Maar, ik zou het denk ik slecht trekken om iemand anders in mijn huis te hebben. Ik ben veel te veel gesteld op mijn privacy.
Wat grappig om zoveel vooroordelen te lezen. Er zijn genoeg landen waar het gebruikelijk is om een nanny te hebben inderdaad, als je die kunt betalen. In de meeste landen zijn de huizen een stuk groter dan hier, dus dan zit je niet zo letterlijk 'op elkaars lip'. Mijn oud-collega heeft een au pair uit Zuid Afrika en het bevalt haar prima. Ze heeft een topfunctie, is een alleenstaande moeder en was het zat om haar zoontje constant heen en weer te slepen van KDV, naar de oppas, daarna naar oma om te logeren enz. Zo kon het kind tenminste thuis blijven. En als zij zelf thuis is, zorgt ze natuurlijk zelf voor haar kindje. Ik zou er zelf ook niet voor kiezen, maar wij kunnen 'makkelijk' praten. Hier staan beide oma's altijd klaar om in te springen bij alle dingen waar je eigenlijk een au pair bij nodig hebt. Daarnaast is het een heel ander verhaal als je thuis zit met 1 of 2 kinderen, dan met drie of meer.
Bij mijn dochter in de klas zijn er twee kinderen die een au pair hebben. Ik zie 1 daarvan regelmatig in de speeltuin, bij de bieb, stukje fietsen met zo'n bakfiets etc. Ook brengt en haalt ze de kids naar sportclubjes enzo. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat de au pair zo'n beetje hetzelfde onderneemt als de ouders zouden doen. De andere au pair, dat zijn er inmiddels twee! Inderdaad omdat de au pair 'maar' 30 uur per week mag werken, dus heeft de moeder nu 2 au pairs haha. Iedereen moet lekker zelf weten hoe hij/zij het doet, ik moest er wel om lachen. Als ik 4 of 5 dagen moet werken dan zou ik een au pair ook een idee vinden, aangezien de kids dan naar allerlei sportclubjes kunnen enzo. Maar ik werk gelukkig niet zo veel !
nou zo goed verdiend aupair zijn niet hoor 300 350 gelukkig had ik een gezin waar ik 500 euro kreeg en de mogelijk een cursus te volgen op hun kosten kreeg reidgeld 150 euro per maand waar ik maar 50 a 75 euro van gebruikte
nou sorry ik heb ook gezinnen die wilde dat ik na canada, curacao kwam maar omgerekend zat ik dan gauw op 350 a 550 meer echt niet en al helemaal niet als je via een bureau werkt dan is het echt slecht en zit je max aan 400
Nou inderdaad!' Ik vind dat zoveel ouders tegenwoordig zo negatief doen over kdv's! Kinderen krijgen echt wel genoeg aandacht, maar ze vinden het ook heerlijk om zelf hun weg te kunnen gaan. Ik zou mijn kind absoluut niet alleen thuis willen hebben met een au pair. Op het kdv leert ze zoveel aan regels, samen spelen, zingen etccc. Vaak is het de ouder die er niet 100% achter staat, want je kind vermaakt je wel hoor. ( 99% van de kinderen iig )
Maar ik denk dat de meeste kinderen dan bij een au pair ook met 2 jaar of 2,5 naar de psz gaan? Adi, ik denk niet dat er een ontzettend groot verschil zit tussen 2 of 3 kinderen. Voor mij zou het iig niet zoveel schelen
Anice: Weet je dat van die €2000 netto wel zeker? Heb gisteravond op Facebook even met mijn nichtjes gekletst (mijn halve familie woont ook in Canada) en zij vertelde dat teruggerekend in euro's een "gewone" au-pair maximaal €500 tot €600 pet maand verdiend. Een van haar vriendinnen betaald omgerekend €800 maar dat is omdat zij 4 kinderen heeft waarvan 1 gehandicapt en dus wat andere zorgen/omstandigheden. Maar €2000 netto had ze nog nooit gehoord, dan zou volgens haar iedereen wel au-pair worden.
Iemand schreef dat het voor haar niet zoveel uit zou maken 2 of 3 kinderen.. Ik denk dat dat ook best kan mits... er leeftijdsverschil zit tussen de drie... Maar zoals bij Adi.. zou ik me voor kunnen stellen dat extra hulp niet echt overbodig kan zijn... Want drie van die kleintjes in dezelfde leeftijd is denk ik weer heel andere koek!!.