Wie van jullie heeft een Au Pair/Nanny ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anice, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik zou het heel handig vinden om iemand erbij te hebben als hulp.
    Vooral omdat ik de energie nog niet heb om erop uit te gaan met de kids. Ik probeer het steeds vaker maar moet hier echt nog in groeien. Maar dit komt vooral door mijn depressie en mijn bloed word nu ook weer onderzocht. Want ik blijf heel erg vermoeid ondanks medicijnen.

En mijn vriend werkt veel en vaak laat dus komt verzorging van de kinderen vooral op mijn schouders terecht.

Als ik gewoon gezond zou zijn zou ik het alleen wel aan kunnen.
    Voorheen was ik echt geen stilzitter en was ik actief en deed vanalles.
    Maar ik herken mezelf amper terug.
    En dan zou een extra paar handen meer dan welkom zijn.

En we hebben ook geen familie in de buurt wonen die kunnen helpen.
    Wel steeds meer kennissen en vrienden maar die hebben ook hun eigen leven.
    Gelukkig heb ik sinds een tijdje een lieve oppas maar ik heb de geldboom nog niet gevonden in de tuin dus kan daar niet altijd gebruik van maken.

Ik snap het heel goed als mensen een nanny of aupair hebben of willen.

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Waar ik woon is het hebben van een nanny erg gebruikelijk. Veel tweeverdieners en de creches zijn superduur. Als je er al een kunt vinden die plek heeft...

Anyway, hier zijn er gezinnen uit alle lagen van de samenleving die een aupair hebben zeg maar. Heb zelf ooit een paar maanden opgepast bij een collega van mijn man wiens au-pair een ongeluk had gehad en niet meer mocht werken. In de tijd dat ze op zoek waren naar een nieuwe heb ik ze toen uit de brand geholpen. Dat was gewoon een gezin met 3 kinderen die in een rijtjeshuis woonden. Maar wel genoeg ruimte hadden om er iemand bij in huis te hebben.

Maar je ziet hier ook wel andere voorbeelden hoor. Zo ga ik met m'n oudste zoon naar een muziekklasje en daar is ook een nanny met haar oppaskindje. Pas geleden mocht ze met het gezin mee op vakantie naar de VS. De ouders vlogen businessclass terwijl zij met het meisje economy moest vliegen. Waarbij de moeder als excuus gebruikte dat het te verwarrend voor het meisje zou zijn als ze er beide waren.... Anyway, toen heb ik wel even met klapperende oren zitten luisteren...

Ik denk dat het hebben van een au-pair veel vooroordelen met zich meebrengt. Ik zou het alleen al niet doen vanwege het feit dat we gewoon teveel aan privacy zouden moeten inleveren. En ons huis voor ons 3-en al te klein is.... En gelukkig is onze oppasmoeder niet zo duur en bijna net zo flexibel.

Maar kan me trouwens best voorstellen dat wanneer je in het buitenland zit en al veel minder gebruik kunt maken van familie e.d. dat het een prima optie is. Helemaal als de reguliere kinderopvang qua prijs vergelijkbaar is maar je minder flexibel bent (bij ziekte kindje enzo is het toch best handig dat je iemand thuis hebt die er voor zorgt...)

Hopelijk krijg je genoeg tips en vind je een leuke meid voor je kids!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ik zou denk ik toch eerder kiezen voor een dagbegeleiding en niet iemand bij je in huis. Tenzij je een erg groot huis hebt met een aprte keuken, douche en kamer voor de au pair.

Ik ken een gezin waarvan de man in het buitenland werkt een maand en dan weer een maand thuis. Vrouw heeft een topfunctie 40 a 50 uur per week. Ze hebben 3 kinderen ( 3, 5 en 7 jaar) en zij hebben een dame in dienst die komt om half 8 en gaat om 18.30 weer weg ( eten koken hoort erbij) en dat dus om de maand.

Ik zou dat eerder doen omdat ze daarna gewoon weer weggaat. Huisis aan kant, eten is klaar en ze hoeven alleen zelf de kids op bed te doen.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou dat ook liever hebben inderdaad, maar... zulke mensen zijn wel echt veel (!) duurder. Ik weet niet of ik daar ooit het geld voor zou hebben. Een aupair zou wat dat betreft makkelijker haalbaar zijn. Maar ja, dat zie ik ook niet zo zitten ivm privacy.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    :D jij bent echt grappig :p

Gelukkig zijn er nog wel mensen die zelf voor hun kinderen willen zorgen, ik ben fulltime thuisblijfmama en geniet daar van, natuurlijk heeft het ook zijn moeilijke kanten maar zonder de moeilijke kanten kan je de mooie kanten niet extra waarderen denk ik maar.. beetje jammer dat jij denkt dat mensen jaloers zijn op je alleen omdat jij niet alleen voor je kids wil of kan zorgen... wie moet er dan jaloers zijn op wie vraag je je af...

Op zich als ik zou moeten kiezen zou ik liever een aupair hebben als een KDV toch wat persoonlijker maar ik kies voor geen van beide, hun mama is genoeg voor ze totdat ze naar PSZ gaan..

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha nou ik zou voor geen 10 nanny's + 10.000 euro per maand in zo'n situatie willen zitten.. maar dat is weer een heel ander verhaal :)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113

Zij verdienen echt heel veel geld. Ik schat beide wel 10.000 euro per maand. Dus een salaris van 2000 euro kan er wel af, :D

Umm, ik ook niet hoor

8. adi

adi Niet meer actief

zucht, waarom moeten sommige mensen bij elke thema wel een reden verzinnen om zich op de borst te kloppen??

De vraag van TS gaat toch helemaal niet om de discussie wel/ niet werken, of wel/ niet je 'kinderen opvoeden'? TS heeft blijkbaar de mogelijkheid om een oppas in te huren die standaard bij hun kan wonen, maar ze wil zo te lezen haar kinderen niet full-time uitbesteden.
    Ze vraagt naar ervaringen of naar mensen die iemand kennen en hoe dat bevalt. Als je er geen ervaring mee hebt of niemand kent, ben je toch klaar met deze topic?

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Here we go again, triest hoor.

10. supermummy

supermummy Niet meer actief

En het betekend toch helemaal niet als je een aupair neemt dat je je kinderen niet opvoedt? Volgens mij kan dat ook heel goed samen gaan hoor een paar extra handen of een verrijking maar het opvoeden gebeurd nog steeds door de ouders. (uitzonderingen daargelaten)

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Eens met de paar dames boven mij! Tot aan Isademi. ;)

12. veertje

veertje Fanatiek lid

Het lijkt me ook dat je dan zelf je kids opvoed, ik neem namelijk aan dat als je thuis komt jezelf de zorg van je kids weer overneemt net zoals als je je kids van het kdv afhaalt..
    Ik las ergens dat ze maar 30 uur mogen werken dus ze zullen dan echt niet 24/7 voor de kids zorgen..

13. Alita

Alita Niet meer actief

precies en daarbij is het in nederland gewoon niet echt gebruikelijk...ik kan landen waar het heel normaal is dat je iemand in huis hebt;)

Sorry TS heb verder geen antwoord op je vraag maar wilde ook graag even reageren:)

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik geloof ook wel dat die mensen zelf hun kinderen nog wel opvoeden.. maar breng jij je kind bijv ook naar het kdv wanneer je op familiebezoek gaat of tijd voor jezelf wilt?

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik reageer op iemand die zegt dat ik vast wel jaloers moet zijn omdat ik het niets vind, dat mag toch in een discussie of niet...?

Ik vind het raar dat je iemand dan meteen jaloers noemt.. alleen omdat jij dat nooit als optie zou zien.. daarnaast vind ik als je kiest voor kinderen dat je er zelf voor moet zorgen..

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou ja, ik ben dinsdag nog bij de kapper geweest terwijl mijn kinderen op het KDV zaten. ;)

@ isademi: het gaat er om dat je buiten die discussie om er dingen bij haalt die er niet aan toe doen.

17. Alita

Alita Niet meer actief

oei oei dat kan niet he:D
    Ach en als je dan de kindjes naar oma brengt en je lekker een weekendje weggaat met je partner..mag dat wel?

18. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ja ik zou voor deze reden geen aupair nemen maar als ik er een zou hebben tja dan zou ik ze misschien wel eens niet meenemen:D

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik reageer op wat iemand die (naar mijn idee achterlijke) dingen roept over het idee wat ik heb over een nanny dat is binnen het topic hoor, ik vind iemand die een aupair heeft om luxe dingen te doen (dus niet voor het werk dat zou ik anders vinden) echt gewoon "not done" maar goed ik ben geen "gooise" dus misschien ligt het daaraan. Voor het werk zou ik het nog wat anders vinden (dat zei ik ook eerder) maar puur om iets te gaan doen en omdat je niet je eigen kinderen anders onder controle hebt (lees met ze naar het zwembad gaan) een beetje onzin en heel eerlijk ontzettend verwend / verpest overkomen, als je kinderen krijgt dan hoort er wel wat te veranderen in je leven, niet dat je alles zomaar kunt doen wat je voorheen deed dan snap je niet wat het hebben van kinderen om draait... (behalve dat het leuk staat in je familieportretje)

Dat je eens familie of vrienden een keertje laat oppassen (als uitzondering) vind ik wat anders, je mag eens wat doen voor jezelf maar niet standaard elke dag iemand anders die voor jouw kinderen zorgt...(nogmaals buiten het werk om)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.. ik heb niks tegen een nanny op zich.. maar uit het verhaal van ts kan ik niet afleiden dat ze een nanny heeft omdat ze werkt. Ze typt enkel dat ze met een 3de kindje geen tijd meer heeft voor zichzelf en ze het wel makkelijk vind dat ze bijv maar 1 kindje hoeft mee te nemen op familiebezoek en de rest thuis kan blijven etc.

Ja sorry, ieder z'n ding.. maar mijn ding zou het niet zijn.

Deel Deze Pagina