Wie van jullie heeft een Au Pair/Nanny ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anice, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    precies daar reageer ik ook op, ik gaf ook eerder aan dat ik een aupair om te werken beter zou vinden dan een KDV (mijn mening) en daar eerder dan voor zou kiezen als je de ruimte e.d. hebt hiervoor.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik heb vroeger een nanny gehad *duikt weg voor de vooroordelen* ;)

Enniewee, het fenomeen is in NL niet bekend, maar als je uit een expat omgeving komt of gewoon in het buitenland woont, is het gewoon veel meer geaccepteerd.

Wij hebben in het buitenland gewoon en mijn moeder was gewoon thuis. Toch hadden wij een nanny/fulltime huishoudster rondlopen, die ons van school haalde zo af en toe, met ons spelletjes deed en bovenal, ons de taal leerde. Mijn zusje en ik hebben ook wel eens bij haar thuis gelogeerd. Ik zie er geen kwaad in, en heb het ook echt niet ervaren dan ik meer naar onze nanny trok dan naar mijn ouders. Het is natuurlijk een ander verhaal als de nanny plaatsvervangend ouder wordt, maar doorgaans is dat niet de bedoeling van een dergelijke opzet.

Ja, als moeder heb je dan wat meer flexibiliteit als je idd naar de kapper moet, of even snel boodschappen moet doen. Daarnaast is het gewoon lekker als je met twee kleuters (zoals bij ons), twee paar handen hebt (moeder en nanny) als we naar het strand gingen. Om hele praktische redenen bv. even wat te drinken halen bij de strandtent, kan je de kinderen en je spullen bewaakt achterlaten en ga zo maar door.

Ik denk dat mensen gewoon teveel Gooische Vrouwen hebben gekeken en vervolgens een oordeel over nanny's hebben. Volledig onterecht overigens in mijn ogen, een nanny is er vooral voor een extra paar handen, en niet om de volledig zorg over te nemen.

3. danip

danip Niet meer actief

Inderdaad! Bij elk topic valt wel weer iets te verzinnen. pff...

4. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik vind nergens in de vraag TS terug of wij met z'n allen eens willen vertellen hoe we tegenover een nanny/au pair staan.. En dan verwijs ik naar de mensen die hier negatief/veroordelend tegenover staan.

Ik heb geen au pair (ook nog geen kindjes, dus het zou ook raar zijn), maar het zou hier hoog op het verlanglijstje staan. Zeker bij meerdere kids..
    Mocht jij een goede organisatie vinden, dan hou ik me van harte aanbevolen!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou zal dan voortaan wel overal heel positief op reageren.. dat mag blijkbaar wel.

Het is hier een discussieforum en dit heb je in ieder topic.. maar zal er nu over ophouden.

6. Alita

Alita Niet meer actief

@Lizzy je mag best dicussieren toch...
    En daarbij geef jij nu zelf ook je mening

7. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Cindy: Ja, maar het was niet de vraag van TS en ik vind het jammer dat er direct zoveel conclusies aan verbonden worden.
    Inderdaad, ik geef ook mijn mening daar heb je een punt. Maar omdat ik er zelf interesse in zou hebben en dan liever de ervaringen van iemand hoor.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha zit trouwens al de hele tijd met Tippi Wan in mn hoofd.. hoop niet dat het zo'n type is. :D

9. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Dat lijkt me een prettiger idee dan Denise Richards in SATC2 :D

10. Alita

Alita Niet meer actief

Ja maar dat is hier op dit forum vrij normaal hoor...moet ook wel kunnen vindt ik. Wel op een normale en nette manier;)

Ja en waarom je dan je mening geeft...maakt dat wat uit dan?;)

11. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Cindy24: zo je bijt je er lekker in vast he? :)
    Jij wint.. ;)

12. Alita

Alita Niet meer actief

huh:$ nee hoor ik geef gewoon weer een reactie terug toch?;)

13. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Het was een grapje en nogmaals mijn manier om te zeggen dat je een punt hebt. :D
    Zo, nu ga ik tentamen maken. Ik hoop dat ik dat beter weet te beargumenteren...

14. Alita

Alita Niet meer actief

oh nou sorry dan het kwam niet zo over:)

hahaha nou succes dan:D

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

maar, heeft er hier op het forum uit nederland/belgiƩ nu iemand een au pair of niet?

ik begrijp dat het in andere landen vrij normaal is, maar hier zie je het toch eigenlijk amper?

ik kijk nooit naar gooise vrouwen dus de discussie kan ik verder niet over ( voor) oordelen.

maar een au pair om naar de kapper of het zwembad te kunnen, zoals aangehaald werd vind ik ook wel iets wat vreemd in mijn oren klinken. maar het is wellicht gewoon wat je gewend bent. ook qua cultuur. in andere landen is het klaarblijkelijk veel normaler.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ja een au pair heb je daar niet voor nodig.

Daar heb ik een schoonmoeder voor ( zwembad en kapper,) :D

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Zelf nooit een au pair gehad, ben erg op mijn privacy gesteld, dus ik denk dat ik er niet tegen zou kunnen om naast mijn gezin iemand in mijn huis te laten wonen.
    Mijn moeder is au pair geweest in Engeland en Zwitserland en twee vriendinnen van me ook. Wat ze deden en hoe ze het ervaarden, verschilde een beetje per gezin, maar over het algemeen de zorg voor de kinderen overdag, met de kinderen naar het park, knutselen, koekjes bakken, in bad doen, noem maar op. Ze gingen ook wel mee op vakantie.

18. Alita

Alita Niet meer actief

haha idd ook een soort au-pair he:D

19. Dana

Dana Niet meer actief

een ouwe-pair :D

20. Alita

Alita Niet meer actief

:Dwhahahhaha.....moesten ze eens horen:D

Deel Deze Pagina