Wie van jullie heeft een Au Pair/Nanny ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anice, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ha ha,

Ach... Ik hoop het later ook voor mijn kids te zijn, een ouwe pair, :p

2. Alita

Alita Niet meer actief

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm. Mijn ouders hebben een tijd een nanny gehad voor mijn halfzusje. Die mocht volgens mij ook max. 30 uur werken, dus uiteindelijk ging mijn zusje daarnaast alsnog naar de gastouder, oppas etc. Ach ja..

Ik vind het op zich wel een overweging hoor. We hebben nu 2 kindjes, en ik sluit niet uit dat dat er ooit 3 zullen zijn. Ik werk flexibel, en ben daarnaast politiek actief waardoor ik vaak adhoc dingen heb. Kindjes gaat 2 dagen pw naar het kdv, en dat lukt met passen en meten prima. Maar ik kan me indenken dat met 3 kindjes, en een druk leven (zonder 'vast' programma) een au pair een prima uitkomst kan zijn.

Maargoed, voorlopig wonen we te klein, en krijg ik het zelf nog wel rond. Maar als ik straks de kosten ga vergelijken, zou een au pair best wel eens goedkoper kunnen zijn. (al zou ik dan toch liever een nanny willen, en die zijn geloof ik weer duurder)

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Was het 1e wat in me opkwam toen ik de titel las:D

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als wij de mogelijkheid hadden zou ik dus echt wel kiezen voor een nanny en au pair die voor mijn kinderen en huishouden zorgt wanneer ik werk. Ik ben zelf geen persoon wat van fulltime werken houd dus zou dan nog genoeg tijd over hebben met de kids. Heerlijk ook voor de kids! Ze hoeven niet perse vroeg uit bed omdat mama moet werken en hun naar de opvang moeten.

En de opmerkingen als "ik zorg zelf voor mijn kinderen" slaat nergens op, zorg je er ook zelf voor als ze naar een kinderdagverblijf gaan? Dan geef je de zorg toch ook over aan een ander? Waarom niet aan een nanny/au pair wanneer je aan het werk bent? Die ook nog eens je huishouden kan doen! Heb je zelfs nog meer tijd voor je kids wanneer je thuis komt omdat jij je niet meer druk om het huishouden hoeft te maken.

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik ken wel een aantal gezinnen die een au pair in dienst hadden. Ik kan me dan voorstellen, omdat de man veel reisde voor het werk en de vrouw als stewardess en dus onregelmatig werkte. In het andere geval werkte de vrouw en man beide vanuit huis voor hun eigen bedrijf.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Nee, dat zou voor mij toch teveel zijn, ook al heb ik straks 4 kinderen. Werk ik 2 lange dagen en mijn man 34 uur. De helft van het weekend en 2 vaste avonden zijn we (als gezin) bezet door geloofsgerelateerde afspraken. Daarnaast natuurlijk nog alle gewone dingen die het gezinsleven met zich meebrengt. De jongsten gaan 2 korte dagen naar het kdv. Hebben hier ook geen familie wonen maar wel genoeg vrienden die wel eens willen oppassen.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou best een aupair willen hoor :)
    Maar helaas woon ik wel erg klein in mijn 3 kamer appartementje.
    Wie weet ooit :p

Ik ken wel mensen die een aupair hebben maar dat zijn voornamelijk expats hier.. niet de Nederlanders dus.
    Ik het veel buitenlandse vrienden en het valt me idd op dat zij het doodnormaal vinden om een aupair of nanny te hebben.
    Ik heb zelfs het vermoeden dat ze het een beetje raar vinden dat mijn kindje straks naar een gastouder gaat ;)

9. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Jeetje, wat een vooroordelen lees ik hier zeg! Dus de tendens is dat als je een nanny hebt dan doe je dat omdat je geld hebt en omdat je luxe dingen wilt doen. En je brengt ze naar een kdv als je moet werken, dus voor een 'geldige reden'. Waarvoor zou dat nu zo zijn?? Een nanny is toch gewoon een oppas, maar dan voor meer uren? En het is gewoon een alternatief voor een kdv, meer niet. Het is echt veel rustiger om een nanny te hebben dan met 3 kinderen heen en weer te rijden tussen kdv/oppas/overblijfmoeder enz. Zeker als je een baan hebt met onregelmatige uren, of als je werkt in de avonduren. Ik proef een beetje dat mensen denken dat een nanny de moederrol overneemt en dat de moeder zich dan moet schamen omdat ze geen moeder zou willen zijn. Sorry, maar dat is toch onzin! Als je je kinderen naar een kdv brengt denk je dat toch ook niet van een moeder? En dat je uit 't Gooi moet komen of de koningin moet zijn is ook onzin. Een nanny is echt goedkoper dan voor 3,4 kinderen een kdv betalen, ook weer zo'n vooroordeel. Ik vind het echt jammer dat er zo direct alweer slecht geoordeeld wordt over mede-moeders. We zouden met z'n allen best eens wat toleranter kunnen zijn ipv meteen te oordelen.

Ik kom regelmatig mensen tegen die een nanny hebben of die zijn opgegroeid met nannies en ik hoor alleen maar positieve berichten. Vaak blijven de gezinnen ook contact houden met de nannies en komen ze vaak iedere zomer terug. De kinderen komen in contact met mensen over de hele wereld en vinden het vaak geweldig!
    Iedere situatie is anders en voor sommige situaties is dit gewoon de beste oplossing!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Goed lezen luun, het gaat voornamelijk om moeders die dus voor een nanny kiezen buiten het werk om. Anders zou ik het een goed idee vinden wanneer het mogelijk zou zijn.

11. tulip

tulip Niet meer actief

misschien ben ik de enige, maar ik ben het met isademi eens. De opemerking die zij maakt komt vooral voort uit de idiote opmerking dat mensen negatief reageren omdat ze jaloers zijn. Yeah right, ik zou nog geen nanny willen al kreeg ik geld toe.

En uit de openingspost bleek idd dat het ging om familiebezoekjes en andere activiteiten. Nou, ik denk als je veel niet meer kunt ondernemen omdat je meerdere kinderen hebt, dat je daar misschien overna had moeten denken voor je aan die kinderen begon.
    In mijn omgeving zijn veel gezinnen met meerdere kids (lees= 4 of 5 kids) nou die mensen doen ook alles nog hoor, naar clubjes e.d. naar familie die ook wat verderweg woont.

12. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Nou, ik kan anders ook alleen maar naar de kapper als ik een oppas heb geregeld of als mijn man thuis is ( en die werkt fulltime). Dus zo raar is dat dan toch ook niet? En die oppas bestaat bij ons vaak uit opa's, oma's en tante's e.d. die in de buurt wonen. Maar als je die niet hebt?? Dan vind ik een au-pair niet eens zo gek. Ik betrap mezelf er vaak op, als ik ff snel om een paar boodschapjes moet, dat ik denk; Hmmmm, als ik eerst al de kinderen nog in moet laden, aan moet kleden, e.d. dan ben ik een uur verder (bij wijze van he ;)), ik ga straks wel snel, als papa thuis is. Dus ja, ook daar lijkt een au-pair me wel handig.

Het valt me op, dat er verschrikkelijk veel vooroordelen zijn over au-pairs en dat ouders die daardoor kiezen hier soms weg worden gezet als mensen die zelf niet voor hun kinderen zorgen. En niet alleen op dit gebied hoor, ik zie het ook in andere topics bijvoorbeeld over het wel of niet geven van borstvoeding, het wel of niet thuis blijven bij je kinderen, het wel of niet brengen naar een kdv, pfffffffffffffffff laat een ander toch gewoon lekker zelf weten waarvoor hij of zij kiest. Dat jij er niet voor kiest, hoeft toch niet te betekenen dat een andersmans keuze per definitie slecht is??

Sorry, dat moest ik even kwijt.... ( zit me kennelijk dwars ;))

13. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ok, excuus dan als ik jou mening verkeerd heb begrepen! Toch krijg ik van de meeste mensen het idee dat ze er anders over denken en dat vind ik zo jammer.
    Overigens ben ik nog nooit iemand tegengekomen die een fulltime nanny heeft buiten haar werk om.
    Wat vinden jullie dan van een SAHM (stay-at-home-mom) die voor een vaste dag/middag in de week een oppas heeft? En waar ligt dan de grens qua uren oppas per week? Ik bedoel dit echt als een serieuze vraag, hoeveel uren oppas buiten je werk om vinden jullie acceptabel? Ben even benieuwd!

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar als je die niet hebt.. dan alsnog kom je er wel uit hoor. Ik spreek uit ervaring want heb nooit oppas (nee ook geen papa want die komt pas thuis wanneer ze slapen over het algemeen). Met kinderen is het soms gewoon even bikkelen, zeker wanneer je niemand hebt om heel even op terug te vallen. Maar wanneer je het idd zo lastig vind om ze mee te moeten zeulen naar de kapper of familie of naar de sportclub off... etc , dan moet je idd voor een nanny gaan en is een oppas zoeken voor zo nu en dan idd niet genoeg.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Tja misschien ben ik heel apart hierin.. Ik zou enkel voor oppas zorgen wanneer het echt niet anders kan of wanneer je bijv een opa of oma hebt die het leuk vind om op het kind te passen.

16. supermummy

supermummy Niet meer actief

Als mijn huis wat groter zou zijn zou ik misschien ook wel voor een aupair kiezen. En nee niet omdat ik te lui ben om mijn huishouden te doen of geen zin heb om mijn kinderen op te voeden. Niet alleen voor wat een aupair ons zou kunnen bieden maar ook voor wat wij haar zouden kunnen bieden (andere cultuur, interessante stad, taal etc)

En ja je hoeft echt geen aupair te hebben om op familiebezoek te gaan of om naar het zwembad te gaan. Je kan je kinderen overal mee naar toe nemen , klopt idd dat je je aanpast aan de mogelijkheden die je hebt.
    Maar een paar extra handen en een betrouwbare oppas aan
    huis zou hier best van pas komen.
    En als je zo iemand hebt ga je er ook waarschijnlijk meer gebruik van maken zodat je meer tijd kan besteden aan hobbies, sporten of andere dingen waar kinderen niet altijd bij kunnen zijn.

17. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Krijg meteen in de banner hierboven reclame voor au pair bureaus ;)
    Hoezo big Brother weet ik welke topics je reageert,.....;)

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113

Ja die heb ik. Ik ben stay at home en heb 1 dag in de week een vaste dag dat Isabella naar mijn schoonmoeder gaat. Julian straks ook.
    Dan heb ik een dag voor mezelf ( middag alleen trouwens)

Man werkt erg veel waardoor ik een dag bijtanken nodig heb. Ook geestelijk. Ik ben namelijk een dromer ( zit veel in mijn hoofd) en heb ook wel tijd voor mezelf nodig.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat viel mij ook al op....

Anyway, hier ook geen au pair. Die heb ik ook liever niet. Klinkt misschien gek, maar ik ben bang dat mijn kind(eren) zich te makkelijke gaat(/gaan) hechten aan die andere vrouw... Dat is nl. ook de reden waarom ik mijn zoontje niet naar de gastouder hier een paar deuren verderop breng.

Mijn zoontje gaat naar het KDV. Daar zijn meerdere leidsters. Er zijn er een paar die bijna alle dagen er zijn, en je merkt dat de kindjes daar al meer naar toe trekken dan naar de andere leidsters, maar dan valt het nog mee. Maar dit is een puur egoïstische reden, namelijk dat ik wil dat er maar één vrouw een grote rol in zijn leven speelt, en dat ben ik (tot hij volwassen is, natuurlijk ;) Ik wil geen moeder worden die gaat wedijveren met de schoondochter! :))

Als je een au pair hebt lijkt het me nog een nadeel hebben voor de kids... die hechten zich toch enigszins aan haar, maar au pairs zijn altijd maar tijdelijk. Moeten ze ook iedere keer afscheid nemen.

20. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Lijkt mij wel erg makkelijk hoor als je even boodschappen moet doen ik zou er best wel 1 willen kan ik overdag ook eens alleen weg boodchappen doen de oudste naar school brengen en als ik belangrijke dingen moet regelen maar ja ik heb de geld pest niet haha

Deel Deze Pagina