hallo allemaal, onze ledikant en de box die we weer gaan gebruiken is beschadigd en nu wil ik de plekjes een beetje gaan aantippen met verf, maar welke verf moet ik daarvoor gaan gebruiken? onze zoon heeft namelijk heel de box toendertijd kaalgebeten (met zijn doorkomende tanden langs de randen schuren) dus soms had hij wat afgebladderde verf aan zijn lippen hangen. ik neem aan dat ik hier dus speciale verf voor moet gaan gebruiken, wat niet giftig en gevaarlijk voor kinderen is. tips?
die kun je gewon halen bij de bouwmarkt zou ff vragen naar kindvriendelijke verf. dr is dr dat gewoon voor speelgoed ed is. al is volgens mij gewone acrylverf ook wel te doen
toevallig gister nog gekocht, van histor 22,99 of 23,99 voor 11m2. Millieuvriendelijk met weinig tot geen oplosmiddelen. het zijn vierkante grijsachtige bakjes maar idd gewoon even vragen!
Ik heb net gisteren een box geverfd. Idd met acrylverf, en het liefst als het nog niet geverfd is meerdere hele dunne lagen. Dan heb je de minste kans dat het er af gaat als kinderen hun tandjes erin zetten bijv.
ik wil onze ronde box ook een opknapbeurt gaan geven dus lees ook mee. Voor degenen die dit al gedaan hebben: viel het mee om te doen of was het wel echt heel veel werk?is het resultaat wel mooi als je het zelf doet? Onze box is nu nog soort van bruin maar wil hem graag wit maken.
@ Daantje Ik vond het wel een werkje, maar je kunt er gewoon bij zitten en dan is het prima te doen. Wel lastig dat je meerdere lagen moet doen. Ik zou hem goed schuren van te voren, en dan eerst met acryl grondverf 1 a 2 keer. Dat hecht het beste. En zorg voor een goede acrylkwast, want anders krijg je heel erg dat streperige van een harde kwast en zie je de strepen op de spijlen heel goed. Maar die van mij is nu klaar en ik vond het wel meevallen, je moet er gewoon even een paar dagen een uurtje aan besteden.
dankjewel Norah voor je reactie, moet me er binnenkort ook maar aan gaan wagen dan, mijn man wilde het ook doen. Ik ga dan buiten onder het grote afdak zitten achter in de tuin bij ons, zoadt het extra goed lucht