wie van jullie heeft een kunstgebit,plaatje,brug of iets dergelijks?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hoop42, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dank je wel voor alle reacties!
    Ik vind het fijn om te lezen dat veel mensen er geen spijt van hebben en zelfs zeggen dat ze het veel eerder hadden moeten laten doen.Ik wil dus absoluut geen volledig kunstgebit,alleen misschien aan de onderkant.De dure kosten is voor ons ook een probleem,dus ik denk dat ik toch iedere keer wat moet laten trekken.

Door jullie reacties heb ik toch wel een wat positiever beeld.Dank je wel:)

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Mijn 2 voortanden zijn nep. Op de een zit een gewone kroon sinds 12 jaar, die werd toen nog vergoed vanuit de verzekering van mijn ouders. En sinds 5 jaar heb ik op de andere voortand ook een kroon, maar dan met een implantaat eronder. Kosten Euro2000!!!!! Waarvan we 1500 zelf hebben moeten betalen. Het trekken werd nog vergoed en vanuit de verzekering ook nog 250 ofzo. Echt belachelijk gewoon voor 1 tand. Maar ja, het is dan je voortand, die laat je ook niet zomaar weg :/

Ik wilde toen nog wel mijn verzekering veranderen, maar dat gaat dus mooi niet. De reden was heel simpel, zij konden nagaan dat deze behandeling in het verschiet zat en dus ben ik afgewezen!!

Goed alles nagaan, wat je wel en niet vergoed krijgt. Naar je verzekering bellen/mailen, tot je alles goed op een rijtje hebt. Ik zou er persoonlijk wel voor gaan, als het financieel ook haalbaar is, dan ben je van veel gedoe af.

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Het viel mee, het infuus vond ik echt het ergste.. (Ik zei daar al dat ik liever een bevalling deed dan een infuus aanbrengen :)) Gelukkig had ik al een kalmerend pilletje gekregen :D

Als je wakker word, voelt eht wel wat vreemd, je hebt ineens een hele volle mond ;) En voelt ook wat raar met slikken.

Ik zou dan ff googlen op een Tandprothetische praktijk bij jou in de buurt. Er zal gerust wel wat zijn ;)

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier word 75% vergoed door de zorgverzekeraar. Dus ik hoefde voor dit noodgebit maar 200 euro zelf te betalen. In april ga ik voor mijn andere gebit, en dat zal 250 euro zijn. Maar eerst moeten mijn kaken eerst slinken voor dat andere gebit ;)

5. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Ik heb ook 4 kronen laten plaatsen afgelopen jaar. Daarnaast nog een wortelkanaalbehandeling en een verstandskies laten trekken. De kosten waren erg hoog en er werd maar 250 euro uit mijn verzekering vergoed.
    Nou heb ik iemand gebeld die onze belasting aangite 2012 gaat doen en die vertelde mij dat ik waarschijnlijk wel wat terug ga krijgen van de bealsting.

Misschien is dat ook een optie?

Trouwens hier ook super blij met de kronen...ook veel eerder moeten laten doen ;)

Deel Deze Pagina