Wat zouden jullie doen? Fietsvraagje!

Discussie in 'De lounge' gestart door Puck1, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hallo meiden, ik wil een mamafiets bestellen en ga voor de Montego. Nu kan de fietsenmaker bij ons in het dorp hem wel bestellen en dan gaat er 10% van de nieuwprijs af. Nu heb ik ook een fietsenmaker gevonden zo'n half uur rijden bij ons vandaan waar ik dezelfde fiets kan kopen met 20% korting op de nieuwprijs. Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen? Wat meer betalen en hem dan in je eigen dorp halen (ze zijn geen dealer van Montego, maar kunnen het dus wel bestellen) en als er wat mee is je zo even heen kan fietsen of meer korting en een eindje rijden en hopen dat er niet veel mee gebeurt. Ik twijfel heel erg en ga liever voor de 20% korting, maar mijn man haalt hem liever in het dorp voor als er wat mee is. En hoe doen jullie dat met evt via een online shop? Daar kun je helemaal niet langs als er wat mee is (evt beurt etc). Wie kan mij raad geven? Wat zouden jullie doen?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Je kunt hem toch gewoon kopen, waar hij het goedkoopst is en als er dan iets mee is, onderhoud laten doen door de fietsenmaker in het dorp.

3. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    @Marloes80, ja dat dacht ik ook, maar volgens mijn man moet je dan de hoofdprijs betalen omdat de fiets dan niet bij hun vandaan komt. Ik heb geen idee hoe dat werkt aangezien we tot nu toe altijd onze fietsen hier in het dorp hebben gekocht en dus gewoon gratis terecht konden met kleinen dingetjes natuurlijk wel materiaal betalen (was wel een andere fietsmaker).

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    die extra 10% ben je alweer kwijt aan benzinekosten om erheen te rijden, heeft geen zin dus.

5. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Zo ongeveer wel ja :(

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Als jullie goede ervaringen hebben met de fietsenmaker uit jullie dorp zou ik hem gewoon daar bestellen. Goede service is ook belangrijk. Al zal het niet om bedragen van een auto-onderhoudsbeurt gaan ;)

Ik heb een Montego Liberty. Máár binnen 1 jaar al 2 x iets moeten laten aandraaien ivm doortrappen. Mijn zus heeft precies het zelfde en haar fiets is ook nog geen jaar oud. Gelukkig is mijn vader fietsenmaker ;) Verder zijn we tevreden over de fietsen (ik een mama fiets, zus een gewone)

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Misschien onderhandelen met de fietsenmaker in het dorp. Moet zeker kunnen omdat je al vaker fietsen daar heb gekocht en fietsen in onderhoud daar heb.

8. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    We hebben daar nog niet eerder gekocht hoor, dat was bij die andere en die verkoopt zeker geen Montego, alleen maar Gazelle. Wat benzinekosten betreft das natuurlijk ook wel weer zo, maar via een online fietsenwinkel dan. Wat zouden jullie dan doen? Het bezorgen is bij heel veel voor niks.

9. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zou bij kopen van nieuwe fiets, niet online kopen. Het is gewoon makkelijker dat als er iets mee is dat je op een makkelijke en snelle manier er wat mee kan doen. Tenzij er een filiaal van de online winkel makkelijk te bezoeken is.
    Maar goed ik ben er behoorlijk ouderwets in. Ik koop ook geen kleding of andere spullen online.

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik heb de gazelle bloom, deze kon je ook online kopen voor veel minder maar niet gedaan.

ik vind het een fijn idee dat als er wat mee is ik gewoon naar mijn fietsenmaker kan.

11. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik heb afgelopen week dezelfde afweging gemaakt, en er uiteindelijk voor gekozen mijn nieuwe fiets online te kopen. Het scheelde 550 euro met de catalogus-prijs, en 350 euro met de fietsenmaker in het dorp....

Het is een risico, ik weet het.. Ik kan hem wel in het dorp in onderhoud doen, maar zal daar logischerwijs gewoon voor moeten betalen. Ik verwacht alleen niet zo snel 350 euro aan onderhoud te plegen.

Vandaar dat ik online besteld heb.

12. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Zelf houd ik er van om de mensen uit eigen plek een beetje 'te sponsoren'. Dus dan die 10% extra maar mis lopen en lekker in eigen dorp in onderhoud.

13. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Waarom leg je je dilemma niet voor aan je "dorps" fietsenhandelaar?
    Misschien kan hij er 15% van maken, scheelt je toch weer 5 %...

anders misschien even kijken welke fietsen je dorpshandelaar heeft en daar een keuze uit maken (en onderhandelen)

Deel Deze Pagina