Wie van jullie heeft een partytent en mag ik wat vragen?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wij zijn op zoek naar een partytent en heb dit weekend bij de Gamma een leuke gezien, soortgelijk aan deze;

Nu wil ik 'm graag voor mijn man's verjaardag cadeau doen. Maar voordat ik er 'zomaar' een aanschaf zou ik graag willen weten waar ik, behalve de juiste maten, op moet letten.
    (niet dat 'ie na een windvlaag de lucht in vliegt bv;);):p)

We zijn samen al een tijdje aan het kijken maar ik vind het lastig hoor. Zoveel soorten, systemen en vooral prijzen.

Welke hebben jullie en bevalt deze?!

Alle tips mbt. de aanschaf zijn welkom.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben er eentje van de cranenbroek, met een frame wat net zo werkt als een campingbedje zeg maar... je vouwt het van binnen uit naar buiten toe. Dus de buizen zitten allemaal al in elkaar. Alleen de poten moet je nog uitschuiven.
    Ik vind het ideaal. Hij kostte rond de 120 euro + zijstukken a 20 euro (wij hebben er 2 gekocht) . Hij is gelukkig erg stevig - het waait hier flink.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb de partytent van Ikea op de camping in de tuin staan. Bevalt prima!
    KARLSÖ Partytent met gordijnen - blauw - IKEA

Hij staat met de poten vastgeschroefd in de tegels en staat muurvast. In het najaar haal ik de kap ervanaf en leg ik in de schuur, aan het begin van het seizoen doe ik 'm er weer op.

Deze heeft geen zijwanden, maar gordijnen, wat ik zelf erg leuk en handig vind. Overdag heb ik ze meestal gewoon open, maar tijdens het eten of 's avonds, als het wat koeler wordt of als ik wat meer privacy wil, doe ik ze dicht. En voor ik naar bed ga gooi ik dan alles gewoon weer open, knoop ze vast en klaar.

Het frame blijft dus het hele jaar staan, de kap en de gordijnen erop doen is alles bij mekaar misschien 10 minuten werk.

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Bedankt voor jullie reacties.

Die van ons gaan we alleen gebruiken als we een feestje geven, visite krijgen etc. Hij komt dus niet permanent in de tuin te staan.

5. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    dan zou ik een uitvouwbare nemen. Die heb je binnen 5 minuten staan. wij hebben de uitvouwbare van de gamma, gaat al 5 jaar mee.

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dan zou ik ook gewoon voor zo'n simpele harmonica gaan, die had ik voorheen ook en was binnen no time in en uit geklapt.

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Maar staan die stevig genoeg?
    We zullen m alleen gebruiken als het minder goed weer is, dus bij regen of wind.

8. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    net zo stevig als een gewone partytent hoor. Die van ons staat nu al 2 weken buiten. Wel ff de scheerlijnen vast zetten, maar dat moet met een gewone ook als het slechter weer is.
    (Zijn nog bezig met onze tuin en de zweefparasol staat er nog niet.)

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

wij hebben er vorige maand ook 1 gekocht, vriend heeft lang gezocht op internet en die van de Hema kwam het beste uit de test .

staat binnen 5 minuten, werkt super goed. Kleine compacte verpakking dus ook makkelijk mee te nemen.

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik ga gelijk eens kijken!
    Hema...daar had ik echt nog niet aan gedacht!:)

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Als het echt maar een "party" partytent is zou ik gewoon voor een mooie simpele/goedkope gaan!
    Wij hebben de Malaga van de Blokker, geloof ik. Ook vrij makkelijk op te zetten, vooral als je de hoeken in elkaar laat, en heel sterk.

Deel Deze Pagina