Wie van jullie heeft meegedaan aan de open huizen route?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jatobe, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    We kregen zonet een berichtje van onze makelaar. 5 oktober is de open huizen route. In de mail de vraag of wij er ook aan willen meedoen. Kosten 78 euro. Ik vind t best veel geld, je moet toch ook zelf de rondleidingen doen. Het geld is alleen maar voor de aankondigingen en een tekst op funda dat je meedoet.;)

Daarom voor ons de afweging of wel wel of niet mee gaan doen. De kosten tegen de baten zeg maar. Wat heeft de open dag voor jullie gebracht?

2. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    yep!!!

Hier speciaal alles nog snel geregeld zodat we met de open huizen dag mee konden doen en meteen verkocht!! 5 kijkers gehad en een week later waren we met de mensen die het nu gekocht hebben al eens over de prijs.

Schoonzusje heeft net vorige maand ook haar huis verkocht. Ook mensen die op de open huizendag zijn geweest.

3. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    o, da's wel heeeel zinvol dan geweest! Goed zeg.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    In de praktijk wordt er maar weinig verkocht na zo'n open huizendag, maar ik denk altijd maar zo, niet geschoten is altijd mis. Vooral in deze tijd, soms heb je al amper kijkers, dus ben je toch blij als er iemand komt, niet geschoten is altijd mis.
    Wij hebben er 2 x aan meegedaan, uiteindelijk niet verkocht via open huizendag, maar met gewone bezichtingen.

5. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik op zoek was naar een huis ben ik wel naar de open huizen geweest en uiteindelijk ook via die dag gekocht. We hebben ook een poosje in een woning gewoond die te koop stond. 2 jaar had het te koop gestaan en toch met de open dag 3 kijkers en verkocht. Dus er is wel een kans dat het positief uitpakt. Je zou moeten kijken hoe graag je het kwijt wilt en wat je er dan voor over hebt.

6. JustBreathe

JustBreathe Actief lid

29 aug 2013
    180
    218
    43
    #6 JustBreathe, 4 sep 2013
    Laatst bewerkt: 4 sep 2013
    Ik zou even informeren hoeveel mensen er normaal gesproken op zo een openhuizendag afkomen. Dat kan je makelaar je vast wel vertellen. Wij hebben twee keer meegedaan aan zo een dag en het resultaat: 0 kijkers. Beetje zonde van de tijd en het geld. Maaaar aan de andere kant, één koper is genoeg...

7. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Als.je niets doet, verkoop je sowieso niet.

Mijn man wilde geen tweede keer meedoen aan de openhuizenroute, had er echt geen trek in. Ik wilde perse en gezegd dat ik het dan wel zou doen. Vervolgens is het huis daardoor verkocht. De dame die het kocht, ging echt die dag op pad om te kopen, waren wij het niet geweest, had ze iets anders gekocht die dag. Dus gewoon doen! Je weet nooit wie er binnen loopt...

8. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    #8 Divatje, 4 sep 2013
    Laatst bewerkt: 4 sep 2013
    Wij hebben ons appartement ook te koop staan. Onze makelaar berekend 125 excl btw voor deelname aan de open huizen dag. Ik vind het een behoorlijk bedrag, je betaalt al behoorlijk voor de makelaar, die dag moet je notabene zelf thuis zitten wachten en als je geluk heb mensen rondleiden....

Wij doen niet mee, als mensen echt geinteresseerd zijn maken ze wel een afspraak. Daarbij zijn we de komende open huizen dag een weekendje weg, dus kunnen we niet eens.
    Misschien dat we een andere keer het wel proberen, maar dan ga ik wel eerst met de makelaar praten of het niet voor wat minder/niks kan. Ze hebben er zelf nl behoorlijk profijt van als het door deze dag verkocht wordt.

(maargoed, ik heb ondertussen ook een beetje de balen van makelaars, en vraag me af of makelaars uberhaupt wel iets doen behalve de centen tellen waarmee ze hun nieuwe dure auto kunnen bekostigen *zo dat lucht op* :D)

En ik hoop dat onze buren wel meedoen, die hebben as zaterdag ook open huis. Kan me goed voorstellen dat als er al kijkers komen, ze ook wel een afspraak maken om ons appartement te bezichtigen. Zelfde appartement, maar dan goedkoper nl :p

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Wij hebben ons huis deze maand een jaar te koop staan. Wij hebben de vorige keer niet meegedaan. Hebben zelf ook zoiets als iemand belang heeft komt hij wel op afspraak. Maar lees toch wel een paar succes verhalen. Ik twijfel nog, mijn vriend vind het onzin. Hmmm lastig, bij ons kun je kiezen uit 3 pakketten, 1 van 50 euro, dan krijg je vermelding op funda en materiaal plus brochures. 1 van 115 euro met als extra een advertentie in het dagblad van het Noorden en 1 van 235 euro met als extra een advertentie in de regionale krant.

10. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    pfff, ik vind t eigenlijk niks, jan en alleman in mijn huis, maar ja, je moet er wat voor over hebben. Denk dat maar dat we wel mee gaan doen. Alleen moet mijn man kijken of hij vrij kan krijgen, hij werkt op zaterdag. Om het alleen te doen, zie ik niet zo zitten (hoezo schijterd...).

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Oh, bij ons kost meedoen aan de open huizen route niks, alleen voor een advertentie in een huis aan huis blad moeten we dan betalen. Hier komen posters in huis te hangen, en extra bord in de tuin en op funda en de site van de makelaar staat dat wij meedoen.

Wij hebben ons huis ook verkocht via deze weg. Ik vind het juist wel fijn om die dag zelf de rondleidingen te doen. Kun je ze zelf vertellen wat je wilt en inspelen op de vragen die ze hebben. Bij een bezichtiging via de makelaar weet je helemaal niet waar ze het over hebben en nu zie je belangstellenden in levende lijve. Vond ik heel prettig toen we een bod kregen en de onderhandelingen in gingen.

12. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wij hebben ook een aantal keer mee gedaan en elke keer wel bezoekers gehad. Uiteindelijk hebben we ons appartement via een andere weg verkocht. Wij hoefden trouwens niet te betalen om mee te doen.

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben een paar keer meegedaan. Iedere keer alles helemaal gepoetst en opgeruimd. Het heeft nog nooit wat opgeleverd. A.s. 5 december staan we 4 jaar te koop. Wellicht doen we deze keer toch nog wel mee, want wij hebben de prijs flink laten zakken. Wij betalen iets van 35 euro om mee te doen.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Wij betaalden 50 Euro ofzo en dan stond ons huis ook nog op een pagina in de krant met alle huizen die meededen van onze makelaar.

15. Mupke10

Mupke10 Actief lid

20 jun 2011
    136
    8
    18
    NULL
    twente
    Wij hadden al een aantal bezichtigingen gehad zonder resultaat. Toen meegedaan aan de openhuizendag en ons huis was zo verkocht. Net of je zelf je huis toch beter/mooier neer kunt zetten dan de makelaar zelf, zo voelde het bij ons in ieder geval wel.

Deel Deze Pagina