rare vraag (trappenfobie)

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Ik heb een beetje een rare afwijking. Ik durf namelijk niet van de trap af, zonder me vast te houden aan een leuning...

Nu moet ik tot het weekend met mijn zoon op en af de trap, zonder leuning. Ik heb wel de muur aan de linkerkant. Hoe kan ik hem nu het beste de trap af dragen?

De trap op, vind ik dan nog tot daar aan toe, maar als ik boven aan de trap sta en ik kijk naar beneden en zie die stijle trap zonder leuning, dan krijg ik het gebrek.

Iemand tips ? Hoe kan ik de trap het beste af gaan? Misschien maar even zittend? Ik ben alleen zwanger dus dan zit mijn buik weer in de weg haha.

Het is ook nog eens best een hoge trap zonder knik ofzo...

:)

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Achterstevoren de trap af en Juulz op zn kontje naar beneden helpen?

3. Kan je zoontje niet lopen als je z'n handje vasthoudt? Dat jij de trap afschuift (dus toch zittend) en de muur vasthoudt met je ene hand, en hem je andere hand geeft? Zodat hij voor je uitloopt zeg maar?

4. Momfulness

@Wen, zo ga ik het maar doen!

@Shaddixx, nee hij kan wel al lopen, maar hij hangt dan echt aan mijn arm zeg maar, hij durft nog niet alleen naar beneden. Naar boven gaat wel!

5. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    :):) Ik weet precies hoe je, je voelt. Ik heb ook een trappenfobie en dan ook nog van die open trappen, wij zelf hebben dus ook opentrappen naar boven en zolder en ik loop altijd achterste voren van de trap als ik voorover de trap af ga heb ik het idee dat ik moet springen (hoogtevrees)

Dus ik zou achterste voren gaan. Succes!

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oooooohw, wat erg! Ik weet precies hoe je je voelt :)
    Ik heb ook een soort van trappenfobie. Vooral die stalen kronkeltrappen vind ik het ergst. De trap op lukt inderdaad altijd wel, maar de trap af... Heb altijd heel erg de neiging om me dan met beide handen aan de leuning vast te klampen en heb dan soms zelfs het idee dat ik stil sta, terwijl ik wel beweeg/loop zeg maar. Beetje slowmotion gevoel/idee :)

7. Momfulness

Ik heb echt nog niemand gezien die hetzelfde had haha.

Maar ik heb dus ook als ik voorover de trap afloop, het gevoel dat ik moet springen. heel raar... dus net met weke knietjes, mijn zoon voor me op zijn kont gezet en zelf achterstevoren gelopen indd. Maar ja dan nog staat het zweet me op de rug.

8. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Leef met je mee ;)

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb precies hetzelfde en heb speciaal bij de verbouwing van ons huis een extra leuning er aan laten zetten :)

Geen tips over hoe je het het beste kunt doen als je geen leuning hebt, ik denk dat het idee van Wendela wel zou werken.

10. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier nog iemand die precies hetzelfde heeft!

loop dus ook echt nooit over het midden een trap af, ik Moet me persee aan een leuning vast houden zelfs al heb ik allebei mn handen vrij!

dus ik snap je helemaal, maar heb geen tips sorry!

Deel Deze Pagina