wie van jullie is bevallen dmv een ks

Discussie in 'De bevalling' gestart door AlmostMummy, 29 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Poepen doe je niet hihi, daar krijg je een middeltje voor om je darmen stil te leggen.

Dat is lekker vroeg ja, maar het duurt altijd heel lang voordat je daadwerkelijk op de operatietafel ligt hoor, wij moesten om 10.30 in het ziekenhuis zijn en ik werd pas om half 2 klaargemaakt voor de ok. En bovendien krijg je ook iets tegen maagzuur, zo niet, dan met je er gewoon om vragen.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Maar krijg je niet nog een intake waarin alles wordt uitgelegd en je al je vragen kwijt kunt?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    Je krijgt waarschijnlijk iets tegen maagzuur en misselijkheid. Heb ik ook gehad. Moest helaas wel overgeven tijdens de operatie, maar dat kan ook door de vermoeiende dag komen. Ik kreeg een spoed om 23 uur en was s' ochtends al begonnen met weeen.

Dat kussentje is heel handig, want idd hoesten, niezen, poepen... en ook lachen pijnlijk!

Catheter vond ik niet heel vervelend, wel het eerste kwartiertje, net alsof je naar de wc moet. Daarna vond ik het alleen maar makkelijk. Hoef je tenminste niet je bed uit.

Ruggeprik heb ik helemaal niet als vervelend ervaren. Had er 's middags al een gehad en voor de keizersnede nog weer opnieuw,maar vond het helemaal niet erg.

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    En kijk ook uit met grapjassen aan je bed. Ik had na de eerste keer mijn broer op visite, hij vertelde een mopje (eigenlijk een hele flauwe) en het lachen deed zeer!

Groet van kiki

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    @kiki: nou inderdaad errug pijnlijk lachen!

6. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    @AlmostMummy; wanneer is het zover (of zit ik niet goed op te letten en kan ik dit hier ergens lezen?)?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dusssss, 10 maart is het zover! ;)

8. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    @Bolbuikje; spannend zeg!
    Nogmaals sterkte en succes van mij! Laat het allemaal over je heenkomen.
    Ik ben anderhalf jaar geleden (vandaag precies!) bevallen via een ks en het is me 200% meegevallen. Acht weken geleden bevallen van ons tweede kindje ('normale' bevalling), dus heb het van beide kanten mee mogen maken.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @p73; nu ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd wat jouw ervaring is nu je 2 verschillende bevallingen hebt meegemaakt. Wat vond je zwaarder of speficiek mee- of tegenvallen? Ik denk er namelijk regelmatig aan als ik een tweede kindje mag krijgen of die dan met een ks of vaginaal ter wereld zou komen.

10. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

26 nov 2007
    302
    0
    0
    manuela : ja ik heb nu een afspraak gekregek voor a.s. dindsdag dan kan ik al me vragen kwijt..nou het meeste weet ik nu al door jullie hihi dus ff hard nadenken of k nog wat weet..

p73 ja 10 maart is het zover nog 8 dagen laatste loodjes nu wel vermoeiend hoor..

kiki: daar ben ik nu heel bang voor haahhaha me schoonbroer is een enorme lolbroel die kan het nooit laten om geen grap te maken of een gekke opmerking die zal k dus van te voren ff waarschuwen..

en begrijp k het goed dat als k meot lachen niezen of hoesten dat ik dan dat kleine kussentje gelijk tegen die wond aan meot drukken?

11. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Zou ik wel doen ja, met dat kussentje.

En nogmaals, ik vond de KS beter te doen dan de vaginale bevalling.
    Vaak wordt vaginale bevalling geromantiseerd, maar is niks romantisch aan hoor hahaha.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    Ja absoluut dat kussentje erbij houden, scheelt erg veel.

13. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

26 nov 2007
    302
    0
    0
    bedankt dames ik heb m in me tas gedaan gsteravond..morgen weer een echootje om te kijken hoe die ligt..hoe groot denken jullie dat de kans dat ie mss gedraait is? ben nu al 38 wkn weet nei of ze dan nog veel bewegen

14. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Vaak hoor je dat ze op het aller laatste moment nog draaien, maar ligt er natuurlijk ook aan hoeveel plek ze nog hebben, en ik denk dat als de draaipoging niet wilde ze ook niet uit hun eigen zullen draaien.

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik sluit me aan bij Maeve.

16. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Idd, de kans is niet groot, maar het kan wel. Tenzij de billen stevig in je kleine bekken zitten, dan zou ik er maar niet meer op rekenen.

Oh ja, bij het inpakken van de tas kun je beter "teveel" shirts meenemen dan te weinig. Zo'n operatieschort is namelijk niet zo charmant :)

17. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    @Manuela79; sorry voor mijn late reactie, heb twee daagjes nauwelijks achter de comp. gezeten.

Ik ben dus anderhalf jaar geleden via ks. bevallen van onze eerste dochter. Dit omdat ze in stuit lag, te weinig groeide op het laatst en ik zw.schapsvergiftiging had gekregen waarvoor ik met 37 weken in het zh ben opgenomen.
    Het feit dat ik een ks zou krijgen was voor mij op dat moment eerder een opluchting dan een tegenslag, ik was/ben doodsbenauwd voor alles wat met bevallen te maken heeft, al van kinds af aan. Geen idee hoe dat komt, in elk geval niet door 'horror'-verhalen van mijn moeder.
    Maar goed.....Zoals ik al schreef is de ks mij heel erg meegevallen, ook de ruggenprik (werkelijk niets van gevoeld!).

Mijn tweede zwangerschap (ben in januari jl.) bevallen verliep probleemloos, een zgn. droomzwangerschap. Ik mocht dit keer ook vaginaal bevallen. Dit werd door de gyn. afgeraden bij mijn eerste zwangerschap gezien het aanzienlijke risico op complicaties.
    Gezien mijn angst, welke bekend was bij mijn gyn, hebben we hele goede afspraken kunnen maken over mijn tweede bevalling, en, voor zover mogelijk, tot in de detail besproken over het hoe/wat. En het is me gelukt! Ben best trots op mezelf.

Ik kan niet zeggen of het me mee of tegen is gevallen de vaginale bevalling. Ik heb het zogezegd 'over me heen laten komen' en het is allemaal goed gegaan. Ik vond het heftig, maar goed te doen. En een ervaring om nooit te vergeten!

18. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

26 nov 2007
    302
    0
    0
    Dames het onmogelijke is tog gebeurd hahah.k had vandaag drie afspraken bij het zk..eerst bloedprikken 7 flesjes werd licht in me kop aan het eind..daarna bij de verpleegkundige daar kon ik al me vragen kwijt en hebben we het uitgebreid gehad over de ks..toen moest k bij de gyn zijn voor de echo en bloeddruk meten..nou tot onze verbazing is de kleine tog gedraaid hji zit nu met ze koppie beneden maar nog niet in de bekken dus aan de zijkant een beetje..de gyn heeft voor mij een afspr gemaakt voor a.s. dond voor een versie dan gaat hij proberen het hoofdje in de bekken te duwen en hij zegt het gaat zker wel lukken..k moest voor de zkerheid me vluchttas meenemen want het kon zo zijn dat me vliezen daarna zouden gaan breken en dat ik gelijk moest blijven omdat de bevalling dan begint..nou heb ik gemengde gevoelens wat k niet verw8 had eigenlijk :(

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje wat een nieuws! Ik snap dat het heel verwarrend is voor je... Probeer het over je heen te laten komen, al is dat makkelijk gezegd. Probeer het positief te zien, nu heb je misschien donderdag al je kindje!

Hopelijk blijft de kleine goed in je bekken en kun je toch vaginaal bevallen. Ik heb namelijk persoonlijk heel lang een gevoel van falen gehad door de ks. Alsof ik niet in staat was een kind te baren... hopelijk heb je een voorspoedige bevalling.

@P73; bedankt voor je verhaal. Het is ook appels met peren vergelijken natuurlijk maar ik was er erg benieuwd naar. Ik vond namelijk de ks behoorlijk heftig en ben zo benieuwd hoe een normale bevalling is. Ik heb wel een kindje maar dus nooit weeen ofzo gehad...

20. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

26 nov 2007
    302
    0
    0
    manuela: ja dat zei me man ook al..hetgeen dat me dwars zit is dat ik me dus eerst mentaal had voorbereid op een normale bevalling omdat ik erg bang was voor de bevalling en toen kwam het ks gedoe heb ik weken wakker van gelegen en me toen daar op ingesteld en na een echootje hoor kweer dat het een vaginale bevalling wordt dus ik moest me emotioneel en geestelijk weer op de "normale" bevalling gaan focussen en dat is zo verwarrend..maar ik ben wel opgelucht dat ie tog goed gedraaid is uit zichzelf

Deel Deze Pagina