Ik merk dat we als gezin de afgelopen 2 weken een beetje in een 'corona sleur' zitten thuis. Kids zijn verveeld, en niks is leuk.. alles is saai. Ze missen het om even ergens naartoe te gaan, of iemand te bezoeken.. Zijn elkaar alleen maar aan het irriteren. Speelgoed is niet meer interessant. Tv zijn ze ook wel een beetje klaar mee.. Iemand tips om de dag weer een beetje leuker te maken? We gaan sws elke dag even naar buiten en een flink stuk wandelen of lopen. Heb n dochter van 8 en zoontje van bijna 4.
Hier de kids nog iets jonger maar wat het hier goed doet: Is speelgoed ruil met vriendjes mogelijk? Een speurtocht maken binnen of buiten. Proefjes doen. Samen bakken en versieren. Knutselen met dozen. Voor je oudste bijvoorbeeld een kettingreactie of knikkerbaan. Voor je jongste een ballon opblazen. Samen er mee tennissen met de hand.
Wel met iemand afspreken? Kinderen mogen gewoon met elkaar spelen, dus wij treffen regelmatig andere mensen met kinderen bijvoorbeeld op het school speel plein of in de speeltuin. Bij ons in de buurt is ook een ijssalon waar je wel gewoon ijsjes kunt halen, die eten we dan ergens op een bankje of in het park op Verder zoeken bij alle speeltuinen in de regio op en gaan wandelen in verschillende natuurgebieden
Ik laat mijn kinderen met andere kinderen spelen. Ik ben bijna elke dag buiten met de kinderen. Ik spreek 2x per week af met vriendin. Dan gaan we gewoon naar een pleintje, laten we kinderen fietsen of steppen. Of naar een park met speeltuintje. We houden ons netjes aan de regels, dus ik zie er geen kwaad in.