Hier net zo. Ik ben duidelijker en consequenter vind ik. Bij mijn man is het vaak eerst heel leuk, gek doen, stoeien, verstoppertje, hyper worden (met naar bed gaan bijvoorbeeld) en dan ineens is hij er zelf klaar mee en dan moeten ze acuut luisteren en dat gaat dan natuurlijk niet. Wat ik wel heel leuk vind, is dat hij dus juist wel heel veel dingen met ze doet die ik ‘gedoe’ vind Ik denk dat mijn kinderen mij saaier vinden maar wel betrouwbaarder o.i.d.
Streng wil ik ons niet noemen. Maar concequent zijn we beide. Man bij dochter iets minder. Als hij iets zegt doet hij het ook maar bij haar duurt het wat langer voor hij wat zegt. Die kleine draak heeft papa echt in haar broekzak. Ze hoeft maar te knipperen met die lange wimpers en met een lief stemmetje sorry papa te zeggen en het is haar vergeven.
Wij proberen 1 lijn te trekken. Dus als ik nee zeg is het ook voor papa nee. Papa is wat soepeler. Ik ben wel eens onterecht te rechtlijnig. Zoals snachts meteen weer naar je eigen bed. Dus vannacht merkte ik onze kleuter op die even bij papa aan het kletsen was in bed, midden in de nacht... dus ik zeg half in mn slaap "nu is het klaar kleuter, eigen bed in nu, hup niet piepen". Waarop een huilpartij volgde.... bleek hij te schuilen bij papa na zijn eerste nachtmerrie en moest er even van bijkomen
Wij zijn ongeveer even streng maar op andere vlakken. We proberen wel altijd 1 lijn te trekken en als we een keer iets anders doen dan de ander is dit niet bewust. Echt onenigheid hebben we hier niet over. Soms een klein meningsverschil, maar dat is dan ook zo weer uitgepraat.
Wij ook wel op andere vlakken maar vullen elkaar goed aan en als de 1 nee zegt blijft het bij de ander ook nee. Maar zoon weet precies bij wie hij wat moet vragen. Als hij wat wil hebben of kopen dan kan hij dat het beste aan mij vragen maar als hij iets wil doen dan moet hij bij zijn vader zijn. En het is niet zo dat we elke vraag of beslissing overleggen (tot belaalde mate) dus vaak pakt dat in zijn voordeel uit.
Hier ook. Ligt aan het onderwerp. En bij mij weten ze als ik zeg niet doen of tot 3 tel dat het dan klaar is. Althans, de oudste. Onze peuter luistert eigenlijk naar niemand
Mijn man is veel strenger. Ik zou wat meer van hem moeten leren. Doordat hij streng en gedisciplineerd is luisteren de kinderen vaak ook beter naar hem dan naar mij. Ik ben van de knuffels en krioelen en "aaah nog 10 minuutjes?"
Geen partner hier maar mijn moeder is ook veel bij de opvoeding betrokken. Gek genoeg ben ik de strengste van ons twee. Ik ben normaal best soft en meegaand maar als het om de opvoeding gaat sta ik wel veel meer op mijn strepen. Vind ik verder niet erg. Waar ik me wel aan irriteer is de hoeveelheid snoep/suiker dat mijn dochter krijgt bij mijn moeder. Als ze dan weer bij mij is heb ik een kind dat hele dagen zit te zeuren om snoep/suiker/koekjes...
Beide even streng en consequent denk ik. Man is alleen het weekend thuis, en ze zijn wel sneller onder de indruk van hem dan van mij. Toch heb ik het niet het idee dat ze minder goed naar mij luisteren. Meer in de intonatie van de stem, is vanuit zijn kant wat krachtiger
Ik. Ik zweer bij veel structuur en iedereen weet waar die aan toe is...maar man is vrachtwagenchauffeur en vaak allees weekends thuis, en die die laat vaak de touwtjes vieren in het weekend. En die is dus minder streng
Mijn man is wel strenger maar dan vooral in de zin dat die zich snel stoort aan bepaald gedrag. Hij kan zich rot ergeren aan onze 16 jarige zoon terwijl het een gewone puber is en die zijn soms ook gewoon irritant en vermoeiend maar mijn man kan het soms zo opblazen. Ik vind dat weleens lastig temeer het alleen maar averechts werkt. Nu is het niet zo dat ik alles maar goed vindt maar ik denk wel sneller dat sommige dingen gewoon niet de moeite waard zijn om weer een hele discussie over te hebben. Dat puberbrein is gewoon nog niet zo ver en ik kan me daar iets beter in verplaatsen dan dat mijn man dat doet.
Ik door denk meer. Daardoor ben ik meestal consequenter. Mijn vriend heeft de neiging om het meer af te laten hangen van hoe zijn pet staat.
Grappig dat verschil. Wij zijn daar beide schuldig aan. Ik denk dat mijn vriend zelfs iets strenger is voor onze dochter dan dat ik ben. Maar ik vind haar tot nu toe ver uit de makkelijkste. Daardoor heb ik ook minder het gevoel dat ik streng hoef te zijn.
Ik ben veel strenger. Maar dat komt ook omdat ik de hele dag bij ze ben. Elke dag de hele dag. Ik kan dus niet af en toe even toegeven aan hun grillen want dan heb i k daar vervolgens een week of 2 plezier van. Hij is sneller vatbaar voor hun schattige woorden en onze dochter dr schattige bekkie. Dan gaat ie overstag.
Ik denk dat we allebei even streng/makkelijk zijn. We hebben allebei onze dingen die we écht niet oké vinden als de kinderen het doen, maar we breken ook allebei wel eens met de regels, gewoon omdat het kan en we dat leuk vinden. Hij is iets meer star en van 'regels zijn regels', ik kan meer loslaten en dingen toe staan als er eigenlijk helemaal geen probleem is, ook al gaat het tegen de 'regels' in.
Ik heb het net aan mn kinderen gevraagd en die zeggen dat mijn man (hun stiefvader) strenger is. Ik word sneller boos maar als hij boos wordt dan is hij streng met straffen (bijv hele dag geen schermen) terwijl ik wat softer ben en met ze probeer te praten. Ik vergeet ook altijd dat ik ze straf gegeven heb (bijv na school geen ipad) en ben ook snel weer afgekoeld terwijl m'n man er langer in kan blijven hangen. We vullen elkaar goed aan denk ik. We hebben er geen onenigheid over. Ik sta er bij mn kinderen om bekend dat ik soms de regels opzettelijk aan de kant gooi. Dan drinken we opeens cola bij de bloemkool op dinsdag (normaal alleen weekend) of mogen ze bij elkaar slapen ook al is het een schooldag. Ik heb ze ook wel eens thuis gehouden, afzonderlijk, als ze niet lekker in hun vel zaten: schoolziek. En een afspraak in het ziekenhuis is ook wel eens 'uitgelopen' omdat we stiekem nog samen gingen lunchen. Ging m'n zoon een paar uur later pas naar school. Mijn man vindt dat heel irritant aan me, regel=regel vindt hij, maar mn kinderen genieten volop van dat 'stoute' en ze weten heus wel wat de regels zijn.
Ik vind dat we beide consequent zijn en dat nee nee is bij ons. Alleen denk ik wel dat mijn man iets strenger is, bij mij mag soms toch net wat meer.