Hoezo is het niet gezond voor mijn dochtertje? Ze ademt de rookt toch niet in, ze krijgt er toch niks van mee omdat hij het niet in het bijzijn van haar doet? Hij pakt haar toch niet vast als hij heeft gerookt? Ik bedoel over alcohol word vaak luchtiger gedaan dan over een jointje terwijl een jointje softdrugs is en alcohol onder hard drugs valt, ik zie het probleem niet zo? Maar dat komt waarschijnlijk omdat jij/jullie een heel anders beeld hebben bij een persoon wat jointjes rookt dan mijn vriend is. Hij rookt niet eens een heel jointje voor het slapen maar 3 of 4 trekjes en dan gaat hij meteen slapen.
Vroeger heb ik best veel wiet gerookt, maar toen ik mijn man leerde kennen ben ik daar acuut mee gestopt en ook nooit meer aangeraakt, heb het ook nooit gemist! Drinken heb ik nooit echt gedaan, misschien hooguit 2x per jaar een wijntje.. Mijn man heeft nooit drugs gebruikt en drinkt in het weekend wel een paar biertjes..
klopt. heel vaak denken mensen bij een joint dat je gelijk laveloos bent. tis idd vaak maar een paar hijsjes. er zijn er niet veel die een hele dikke joint per dag oproken hoor. en idd dan zie ik het verschil niet met een pilsje of borreltje. zolang er 1 van de twee nuchter blijft als je kids hebt vind ik daar niets mis mee. anders wordt het natuurlijk als je iedere avond zo stoned/bezopen als een oorlogsschip op je nest ligt maar een pilsje of een paar hijsjes krijgen de meeste echt niets van ( in zoverre bedoel ik daarmee dat ze gewoon normaal functioneren)
Geen drugs of alcohol voor mij, zwanger of niet ik vind dat gewoon nergens voor nodig. M'n man daarentegen houdt wel van een drankje en heeft in het verleden ook drugs gebruikt. Nu gebruikt ie geen drugs meer, maar hij drinkt naar mijn zin nog wel te veel. Het is echter al heel wat beter dan voorheen dus hopelijk wordt ie eindelijk eens volwassen. Hij is 29 en ik ben 26.
Drugs doen we beide niet aan. Ik heb het nooit geprobeerd en m'n man ooit een joint, maar daar is het bij gebleven. Alcohol drink ik zelden tot nooit en mijn man drinkt iedere dag wel 'n glas van iets (bier, whisky). Hij kan het wel laten staan overigens.
Wij drinken weleens was. Ik op dit moment natuurlijk niet (hoewel ik met de kerst (wist niet dat ik zwanger was) toch wel een aantal portjes en wijntjes heb gedronken) maar "normaal" wordt hier op wekelijkse basis weleens gedronken, en als we (in vakanties ofzo) wat vaker bij mijn ouders zijn dan wordt er meer gedronken. Ze drinken bijna dagelijks iets bij het avondeten. In de zomermaanden wordt ook meer gedronken dan in de wintermaanden hier... Mijn moeder rookt (gewoon sigaretten) en dat doet ze ook als ze hier is, maar dan rookt ze wel alleen onder de afzuigkap of in de tuin (ligt aan het weer) Bij haar thuis rookt ze wel gewoon overal maar omdat hier nooit gerookt wordt heeft ze zelf besloten om het alleen in de tuin of bij afzuigkap te doen... mijn schoonbroertje blowt wel maar doet dat alleen bij hen thuis. Ben verder ook niet panisch van roken ofzo hoor.. heb mijn hele leven in een rokerhuis gewoond en heb er niet zo'n probleem mee... Mijn moeder let trouwens wel erg op met het aantal sigaretten dat ze rookt als de kids bij haar thuis zijn...
wat noem je regelmatig? in het weekend dronk ik regelmatig een wijntje of bessen. twee glaasjes, soms 3 als het om wijn ging... mijn man drink ook regelmatig een biertje `s avonds, ook door de weeks. even ontspannen. meer dan twee wordt het nooit, behalve op een verjaardag. maar geen van beiden tot bezopen aan toe. we roken beiden niet en gebruiken ook geen drugs. ik heb, nadat ik er achterkwam zwanger te zijn, geen drup meer gehad. ik dronk trouwens ook omdat ik het lekker vind, niet omdat het 'er bij hoort' of 'om los te komen'
Mijn man drinkt elke dag 1 alcoholisch drankje en ik bijna nooit hou er niet van alleen koffielikeur (2 flessen in 1 witte en een zwarte) geen idee hoe het heet maar dat is zo lekker!! Drugs hebben wij nooit gebruikt en gaan we ook nooit doen...
Ligt er aan wat je regelmatig vind Hier wordt niet gerookt of "gedrugged" wel een biertje, wijntje of buitenlandsgedestilleerd, zoals men dat zo mooi kan zeggen. Ligt ook wel een beetje aan de periode, soms alleen in de weekenden een wijntje of portje en mn vriend paar biertjes. En soms periodes dat er doordeweek ook wel eens op een avond 1 of 2 drankjes worden gedronken. Tijdens zwangerschappen heb ik zo nu en dan een wijntje genomen.
mijn man drinkt best wel veel. Hij werkt in de horeca en in dat wereldje is dat toch wel normaal. Omdat wij ook veel mensen kennen die veel drinken valt het eigelijk niet op. Niet dat ie elke dag dronken is ook. Maar een paar biertjes gaan er elke dag wel in. Hij is wel steeds minder gaan drinken. Hij kan best zonder alcohol hoor want thuis/op vakantie drinkt hij amper. Maar op zijn werk wordt hij toch steeds "opgestookt" zeg maar. Ik heb vroeger wel jointjes gerookt. Tegenwoordig niet meer. Ik heb wel een vriendin die dat s avonds vaak doet om beter te slapen. Als ik bij haar ben en ik ga s avonds weg dan rookt zij een jointje als ik weg ga en ik een sigaret (ik rook). Dan neem ik wel eens een haaltje van haar Maar dat is 1 keer per jaar ofzo.
Toen ik nog studeerde heb ik het een en ander uitgeprobeerd m.b.t drugs. In die tijd ook veel alcohol genuttigd. Heb 5 jaar gerookt. Mijn vriend heeft nooit gerookt of drugs gebruikt
Toen we nog geen kind hadden had ik een drugsverslaving en me vriend blowt nog steeds elke dag een jointje voor het slapen gaan (voornamelijk ook tegen de pijn in ze rug) en ik ben sinds de zwangerschap drugsvrij en sinds 3 weken rook ik ook geen sigaretten meer. Onze dochter ziet er trouwens niks van want als papa blowt ligt zij allang te slapen en nee ik vind het niet erg dat hij blowt
mijn vriend heeft jaren lang elke dag meerdere jointjes gerookt. nu nog heel af en toe. Laaste keer met nieuwjaar. ik ben eigenlijk helemaal anti drugs hahahaha Maar ik vind dit niet zo erg. Hij drinkt niet. Ik gebruik geen drugs of alcohol.
Wij roken allebei niet. Daarnaast gebruiken we ook allebei geen drugs. Wij drinken wel regelmatig alcohol. Met regelmatig bedoel ik niet dat we iedere dag (veel) alcohol drinken, maar dat we wel regelmatig in het weekend en soms bij bijzondere gelegenheden doordeweeks alcohol drinken. Ik drink bijna altijd bier (lekker!) en vriendlief ook bier of (malt)whiskey. Aan 3-4 biertjes heb ik voldoende en vriendlief drinkt dan iets meer. Ik lust ook wel wijn (rood) of mixjes, maar eigenlijk vind ik een (wit/blond) biertje het aller lekkerst.
Ik drink alleen op de camping dus das bij elkaar 3 weken per jaar en dan gewoon nepbreezertjes Manlief drinkt ieder weekend wel aardig wat biertjes weg, vooral op vrijdagavond dan begint voor hem zijn weekend. verder roken wij niet en doen we ook geen drugs Ik zou het niet fijn vinden als mijn man ook door de week zou drinken..en ik vind het ook niet fijn als hij helemaal laveloos zou zijn in het weekend, maar dit is gelukkig niet het geval...
Alcohol al 4 jaar niet meer. Jointje zijn we mee gestopt 1september 2010 die ronde zwanger. Nu na de bevalling af en toe nog een jointje gerookt, ook daar nu weer mee gestopt want we gaan voor de 2de 28 febr. Weer afspraak gyn. Mijn vriend neemt op zijn tijd wel een pilsje ja. 2a3 blikjes
Ik drink wel graag een drankje, maar dan alleen 's avonds soms 1 glaasje als de kleine slaapt, of in het weekend maar dan ook alleen 's avonds! Mijn man drinkt denk ik 2 biertjes per maand ofzo haha! Rookt niet en vind drugs (alle soorten) echt vreselijk! Hij vind het dus ook NIET leuk als ik een blowtje rook (zelden doe ik dat) Maar ik weet heel goed mijn grenzen! Ik stop ook na een paar drankjes en ga over op de fris! (met uitgaan bv)