Zolang je weet waar je mee bezig bent en het niet je leven beheerst, zie ik er geen kwaad in. Ik rook (pakje per week) en mijn man ook, mijn man drinkt in t weekend ook echt weleens een paar biertjes thuis. Ik drink eigenlijk alleen als we een feestje hebben en de kids niet thuis zijn. Maar de kinderen zien dus dat we roken en ook dat papa een biertje drinkt. Is dit erg, worden ze daar alcoholisten van? Welneeeeee.....ik ben opgegroeid met een vader die als hij thuis kwam van zijn werk een biertje nam, tijdens het eten een en later op de avond ook nog een. En ik kan heel goed met alcohol omgaan en ben in mn leven maar 1x echt ziek er van geweest toen ik 18 was. Dat krampachtig weghouden van roken/alcohol van kinderen, vind ik persoonlijk niet de juiste weg. leer ze wat het is, als ze oud genoeg is en dan bedoel ik niet als ze 14 zijn aan de breezer zetten Praat erover en laat ze vragen stellen. Alles wat verboden is en waar stiekem over gedaan wordt, is des te interressanter voor kinderen.
Als ik niet zwanger ben, drink ik lekker wijn in het weekend! Hoeveel weet ik niet, maar denk ongeveer 2 glaasjes op een avond. Vriend drinkt een biertje of een wijntje in het weekend, wel wat meer dan mij. Moet wel zeggen dat we eigenlijk nooit aangeschoten of iets worden.. We drinken het echt voor de lekker en stoppen op tijd. ( al zal ik straks na de bevalling wel met minder moeten aangezien je zo lang niks hebt gehad! ) Persoonlijk vind ik het altijd zeer vreemd dat mensen alcohol of drugs nodig hebben om in slaap te komen.. Dan is er toch iets niet helemaal goed lijkt me. En ik ben tegen drugs. Vind het vieze troep dus dat komt er bij ons ook never nooit in. Plus dat ik mijn kinderen niet wil meegeeven dat papa en mama illegale troep gebruiken. Drugs is nou eenmaal bij de wet verboden.
ik zou het best leuk vinden als mijn man af en toe gezellig een glaasje alcohol meedronk, maar die lust dat niet: jaja die mensen bestaan echt Ik drink niet als ik zwanger wil worden of zwanger ben, dus nu al vanaf vorige zomer niet meer. Ik mis het ook niet echt. Normaal ook maar 1 of 2 glaasjes op vrijdag of zaterdag avond. Roken o.i.d. doen we allebei niet.
Ik drink regelmatig een wijntje, mijn man neemt ook regelmatig een drankje bier of wijn soms een keer een whisky. roken doen we al 4 jaar niet meer beiden, man heeft vroeger af en toe geblowd, nu al 5 jaar niets meer. Ik ben van mijn 17e tot mijn 21e het spoor een beetje bijster geweest en daarmee bedoel ik veel te veel gedronken maar ook de nodige drugs gebruikt niet dagelijks maar zeker wel maandelijks. op mijn 21e ging de knop om en heb ik de drugs vaarwel gezegd nooit meer aangeraakt, drankje vele malen minder en rookte alleen nog maar inmiddels ook niet meer roken en alleen als ik zin heb neem ik nog een drankje meer dan 2 kom ik dan niet meer . ben braaf geworden!
wij drinken regelmatig,een glas wijn bij het eten,`s avonds een flesje jillz of wiekse witte rose. In de zomer wel wat meer. Het is een tijdje erger geweest maar ik heb het nu onder controle. Mijn moeder was alcoholist en daarom ben ik zeker alerter. Maar helemaal geen alcohol,nee dat vind ik saai. Ieder zn ding trouwens hoor. Verder rook ik ongeveer een pakje per week en op sommige gelegenheden blowen we. (niet in bijzijn van de kinderen uiteraard). Ik zie het probleem er niet van in.
Ik drink helemaal niet en gebruik ook geen drugs. Manlief drinkt heel af en toe en alleen buitenshuis of wanneer er bezoek is en ook geen drugs. Wel rookt hij (buiten) Een jointje om te kunnen 'afschakelen' lijkt mij een ongewenste gewoonte.
glaasje drinken doen we alleen in het weekend en dan samen een flessie wijn. is dus denk ik 2,5 glas pp als manlief niet thuis is drink ik absoluut niet. omdat ik het voor de gezelligheid doe en niet om de alcohol zelf. en in me uppie drinken vind ik dus niet echt gezellig. roken doen we niet, manlief wil dit nog wel doen op feestjes een meeroker dus haha soort van gezelligheid roker. hij is 6 jaar trug al gestopt.
Ik drink niet, rook niet en heb nooit drugs gebruikt ben met alledrie heel blij en gaat ook niet veranderen. Drinken deed ik voor mijn eerste zwangerschap incidenteel weleens, een cocktail ofzo, maar vond het nooit echt lekker, dus ben er maar gewoon helemaal mee gestopt. Mijn man heeft net als ik nog nooit drugs aangeraakt gelukkig. Hij drinkt 's avonds meestal wel een paar biertjes, maar kan ook prima zonder. Nu ik op het punt van bevallen staat drinkt hij er max. 2 zodat we te allen tijden veilig naar het ziekenhuis kunnen als dat nodig is.
wij zijn heel braaf ik heb nog nooit gerookt of alcohol gedronken of drugs gebruikt mijn man rookt alleen
Ik drink niet vaak, maar eens in de 2 maanden drink ik wel en dan ben ik niet de verantwoordelijke mama die ik normaal gesproken ben. Ik ga niet meer zo los als voor ik een kind had, maar ik kan me wel lekker laten gaan. Ik rook dan ook en als er toevallig een joint voorbij komt is ie de mijne! Maar dat is eens per 1 a 2 maanden. Verder drink ik thuis nooit, behalve met verjaardagen, bbq´s of wat dan ook. Roken doe ik ook niet meer (behalve met feesten en partijen) En drugs doe ik niet, behalve heel zelden een verdwaalde joint. Ik ben opgevoed met het idee dat roken, drugs en drank verboden en slecht was. Resultaat is dat ik in mijn pubertijd behoorlijk gerookt, geblowt en gedronken heb. Ik begrijp mijn moeder wel die heeft het niet makkelijk gehad met een moeder die alcoholverslaafd was. Mijn broer is ook verslaafd aan alcohol en drugs. Zelf werk ik in de verslavingszorg en ik vind dat cannabis gebruik behoorlijk wordt onderschat.
wij drinken echt nooit. Niet dat we er tegen zijn, maar we vinden het gewoon niet boeiend. De biertjes hier gaan altijd over datum... Dus geef ik ze weer aan mijn vader. Ik vind een joint wel een grotere stap, ik heb ook nooit gerookt of een joint gerookt... Mijn man heeft weleens geprobeerd vroeger, maar dat in zijn wilde jaren eigenlijk zijn wij vrij saai
Mijn man drinkt elke avond wel één biertje. Soms twee. Ik lust geen alcohol. Ik blijf echter altijd verlangen naar een sigaret ... zucht... maar ben al jaren gestopt. Het gemis zal altijd blijven ... zucht.
Hoi volgens mij geeft ze aan dat dr dochter er niet bij zit of wat van merkt..mijn vriend blowt ook elke avond een jointje en zeker niet bij de kids..hij rookt ook ikzelf gebruik totaal niks..geen behoefte aan..ti's ook maar met hoe iemand er op reageerd mijn vriend word er gewoon rustig van maar zeker wel allert..ja meningen hierover blijven verschillen
Wij drinken allebei regelmatig een biertje, maar eigenlijk nooit thuis. Als we eens een kratje bier halen omdat we bezoek krijgen, moeten we altijd erg opletten of de overige biertjes niet over datum gaan. Vaak nemen we ze gewoon mee naar het eerstvolgende feestje/etentje, haha. Vroeger dronk ik wel eens te veel en werd ik flink beroerd. Ook heb ik een paar keen geblowd, maar daar vond ik niet veel aan. M'n vriend ook niet trouwens. We roken beiden niet. Tijdens m'n zwangerschap dronk ik uiteraard niets en in de maanden dat ik bv gaf heeeeeeel zelden op een feestje. Dan rekende ik uit of er genoeg tijd tussen zat om de ochtendvoeding weer gewoon te geven of dat ik een keertje moest kolven en weggooien.
Ik rook niet, drink niet en heb nooit drugs gebruikt Manlief rookt wel (buiten btw), drinkt alleen in het weekend of met speciale gelegenheden en gebruikt ook geen drugs (ook nooit gedaan )
hier allebei nooit drugs genomen, roken bijna niet( man 1 a 2 sigaartjes per jaar), drinken ik af en toe 1 a 2 rose biertjes, wijntje. man s weekends 1 of 2 biertjes en allebei af en toe 1 biertje door de week.
Voordat ik mijn vriend kende ook aardig wat geexperimenteert met drugs, gewoon om te weten wat het met je doet. Jointjes heb ik wel vaak gehad, ook puur voor het slapen gaan en als ik lekker thuis op de bank lag, heerlijk vond ik dat. Kacheltje aan, kaarsjes aan, lekker onder een dekentje, dvd van Sex and the City en een lekker jointje, op en top ontspanning. Na de zwangerschap van de oudste nooit meer gedaan. Werd al veel minder toen we gingen samenwonen... Roken doe ik onderhand ook al bijna 1,5 jaar niet meer... Alcohol: Bijna elke avond wel een lekker rood wijntje, 1 of 2. Heerlijk! Maar ik hoef het niet, kan er ook zonder. Maar ik vind het heerlijk. Vriend ook. Gaan wel wat flessen rode wijn doorheen hier! Op woensdagavond 1 biertje bij mijn ouders... In de zomer drinken wij meer biertjes of rose. Ik zou er geen probleem van maken als de meiden willen blowen. Heb het liever dat ze er open over zijn en hier lekker in de garage zitten dan buiten in een speeltuintje ofzo...
mijn man heeft "vroeger" weleens drugs gebruikt, en was weleens dronken, maar dat was in zijn tienerjaren, ikzelf heb ook weleens een jointje gerookt, mijn man en ik hebben beide flink gerookt ( gewoon sigaretten) tot ik zwanger bleek van de 1e, toen zijn we beide gestopt met roken. en ik drink eigenlijk nooit, zo heeel af en toe eens mijn man drinkt zo nu en dan weleens een biertje met mijn vader maar verder ook niet veel ofzo.