Wie van jullie of jullie partner benuttigd regelmatig alcohol of drugs?

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier alleen af en toe een wijntje en manlief af en toe een biertje. beide vroeger wel geexperimenteerd met drugs, maar al in onze verkeringtijd mee gestopt. Ik weet wat het is en het komt er hier nooit meer in, ook geen jointje. Want dat lijkt heel onschuldig maar kan ook veel kapot maken. Overigens geldt dat ook voor alcohol als je er niet mee om kunt gaan.

Ik vind het een slecht voorbeeld tegenover je kindje als je blowt, maar dat geld net zo goed voor ouders die stevig drinken. Mijn mening, verder moet ieder voor zich weten hoe hij/zij leeft. Ik ga mijn kind echt niet krampachtig proberen bij drugs vandaan te houden, dat werkt averechts, maar als de ouders het al gebruiken is de stap voor het kind natuurlijk niet zo groot meer.

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Drinken gebeurt hier niet zoveel, soms is een glaasje of 2 op een avond maar soms ook weken niet. De enige keer dat er meer wordt gedronken is tijdens het stappen wat eens in de 2 à 3 maanden voor komt. Blowen heel af en toe. En 1 à 2 keer per jaar eens een pilletje, maar dit alleen thuis en alleen wanneer zoonlief uit logeren is.

3. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja ik af en toe een wijntje, man soms een biertje maar dat gaat soms wel over de datum heen:D

4. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ik neem af en toe in het weekend een glas, of meer aan wijn. Soms ook weken niet, soms 3 glaasjes op een lange avond.

Mijn vriend drinkt af en toe een glaasje wiskey in het weekend.

Drugs komt er hier niet in.

5. washburn

washburn Actief lid

25 jan 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Mijn vriend drinkt 's weekends één of twee pilsjes... Gewoon lekker op de bank tijdens een filmpje en wat chips. Hij si dan echt niet ladder of aangeschoten, maar dat is min of meer zijn ritueel van het weekend.
    Voor hij mij kende heeft hij veel gefeest wat inhield, drinken, blowen en party drugs ( pilletjes geloof ik, volgens mij was dat XTC).

Hij heeft dit lekker uit kunnen leven maar ongeveer een jaar voor hij mij leerde kennen is hij met alles gestopt.

Ik zelf ben een hele poos verknocht geweest aan hasj. Heerlijk, kon mijn hoofd niet rustig krijgen en ontspannen of lekker in slaap vallen lukte gewoon niet anders destijds. Ik heb ook wel veel ellende meegemaakt in die periode van mn leven en ja, ik kan wel zeggen dat ik de drugs heb misbruikt om enigzins normaal functionerend ( lees meer dan 5 u per nacht kunnen slapen en daarna gewoon werken) de dag door te komen...

Toen leerde ik mijn vorige partner kennen. Deze heeft me in contact gebracht met boeddhisme, meditatie, en leren in het moment te zijn... Hoppa, de drugs vlogen het raam uit... Ik heb geleerd zelf meester te zijn over mijn gedachten en gevoelens, kan er gewoon op een gezonde manier zonder drugs mee om gaan...

Nu we zwanger zijn drink ik natuurlijk niks meer. Maar voor de zwangerschap en ik denk ook wel erna ( en na de borstvoeding) drink ik graag eens een donker biertje. Ook gewoon eentje in het weekend. Rode wijn is echt iets voor in de zomer bij ons, lekker bij de salade of bij de bbq... Oew, die ga ik wel missen deze zomer... ;)

Of je een fout voorbeeld geeft als ouder omdat je drinkt of blowt weet ik niet... Mijn vader is alcoholist, functioneert overigens wel prima in de maatschappij ( topbaan). Ik ben gek op mijn vader, heb ook een goede band met hem en ja, zijn verslaving doet ons allemaal pijn natuurlijk. Maar ik kan niet zeggen dat hij er een slechtere vader door is geweest. Zo heb ik dat althans niet ervaren... Wel heb ik een regelrechte aversie tegen dronkenschap hierdoor ontwikkeld. Het is dus ook hoe je als kind je karakter, persoonlijkheid, genen en intelligentie in je pakketje aanwezig hebt of niet...beschermende factoren zorgen er voor dat je minder kans maakt om een verslaving te ontwikkelen. Eerder gemelde zijn o.a. beschermende factoren...

interessant topic.. :)

6. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik had echt niet gedacht dat er zoveel mensen open over zouden zijn t.o.v. alcohol en drugs. Mijn ouders en schoonouders hebben nooit drugs gebruikt vroeger denk ook dat het aan de tijd van nu ligt dat het meer word gedaan. Onze ouders hebben het nooit gedaan en toch hebben we vroeger wel eens wat geexperimenteerd dus dat de kinderen het eerder zouden gaan gebruiken als de ouders gebruiken vind ik een beetje kort door de bocht, op vandaag zie je overal hangjongeren die jointjes roken en andere dingen gebruiken als jou kinderen op school zitten waar jongeren regelmatig gebruiken word je er sneller in mee getrokken dan vroeger want toen zal het een stuk minder zijn geweest.

7. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ik ben echt anti drugs, ook nooit de neiging gehad om het te proberen. Maar dat komt waarschijnlijk door mijn zus die al ongeveer 10 jaar verslaafd is wel 2 gezonde kindjes op de wereld heeft gezet ondanks zwaar drugs gebruik tijdens de zwangerschap en nu 1 kindje opgevoed word door mijn moeder en het andere kindje in een pleeg gezin zit dus ben niet echt objectief.

Wil wel zeggen dat ik niets heb tegen mensen die af en toe iets gebruiken zolang je kids en je omgeving er maar niet onder lijdt!
    En zolang het maar bij af en toe blijft!!

verder gebruiken mijn partner en ik allebei niet, hij drinkt alleen in het weekend een biertje

8. mroos

mroos Niet meer actief

Wij drinken in het weekend regelmatig een wijntje of speciaalbiertje (ik maar 1 ivm borstvoeding, man soms wat meer).
    Verder geen drugs.

Mijn opa is overleden aan zijn alcoholverslaving(heeft zichzelf letterlijk doodgedronken), mijn schoonvader is alcoholverslaafd en mijn moeder is zeer zeker een probleemdrinker. En dan komen wij beiden uit hele normale, doorsnee families.
    Doordeweeks drinken wij dus echt uit principe niet.

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn ouders hebben ook nooit geexperimenteerd met drugs, en ik wel, dus het is natuurlijk niet altijd zo dat je het voorbeeld van je ouders krijgt. Het komt misschien wel kort door de bocht over zoals ik beredeneer, maar ik denk wel dat je een sfeer schept waarin drugs normaal(er) zijn als je als ouder blowt. Ik wil mijn dochter meegeven dat het niet normaal is om drugs te gebruiken, dat het je te gronde kan richten, want dit heb ik met veel mensen zien gebeuren. En dit kan ik moeilijk meegeven als ik zelf elke avond een joint opsteek.

Overigens weet ik dat ook alcohol je te gronde kan richten en ook daarvoor zal ik waarschuwen, maar ik heb er toch minder moeite mee als mijn dochter tzt een glaasje wijn drinkt dan wanneer ze een joint opsteekt.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik drink nooit. Sinds de 1e zwangerschap geen slok meer gehad en daarvoor heel sporadisch.
    Mijn man drinkt ook heel weinig. Nog geen krat per jaar.
    We hebben het hier niet eens standaard in huis.

Ik heb nooit drugs gebruikt. Mijn man heeft geblowt tot onze verkeringstijd en is toen gestopt.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn ouders roken niet en drinken niet.

Ik rook en drink wel eens een wijntje.

En in mijn stap tijd dronk ik wel meer als alleen een wijntje.

Dus hier niet van mn ouders mee gekregen.

12. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    NEE NEE en NEE.

13. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    nee..helemaal niet...mijn man rookt heel af en toe een sigaartje, alleen als er bezoek is wat bijv rookt en dan gaat hij mee een sigaartje roken (van die kleintjes,dunne) alleen buiten wordt er gerookt uiteraard.
    Heel soms drinkt hij een biertje.

Ik drink al heel lang niet meer, vroeger wel eens een wit wijntje als we ergens heen gingen. Roken deed ik vroeger ook soms, maar heb dat altijd alleen buiten gedaan en rookte soms dagen niet.
    Heb niet meer gerookt sinds ik met de pil stopte en ook geen alcohol meer op vanaf toen..alweer een tijdje geleden dus. heb er ook geen zin in of behoefte aan eigenlijk.
    Ik drink graag water (saai he) hier thuis, ergens op bezoek of als ik ergens heen zou gaan :) (is ook al lang geleden, maar wil er binnenkort wel weer eens een keertje tussenuit,samen met mijn man en een paar vrienden bijvoorbeeld.

14. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Ik drink zelden.. Op een warme zomeravond vind ik een drankje wel lekker. Aan 1 drankje heb ik dan ook genoeg. Roken heb ik nooit gedaan en drugs ook niet.

Mijn vriend heeft vroeger geblowd maar sinds wij samen zijn niet meer. Mijn vriend lust soms weleens een biertje. Of met een verjaardag of feest een bacotje

15. Skye

Skye Niet meer actief

Partner en ik drinken beide wel alcohol, maar eigenlijk alleen op feestjes ofzo! Dus we drinken niet zomaar iedere avond als we thuis zitten. En drugs, nee dat komt er hier niet in, gaat echt niet samen met het werk van mijn man.

Ik heb vroeger behoorlijk wat geblowd, bijna dagelijks en ik zou het best wel weer eens willen doen, gewoon voor de grap, maar mijn man is er erg op tegen (integriteit mbt werk staat hoog in het vaandel), dus ik zal het ook niet doen!

16. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Als we een verjaardag hebben of op visite gaan e.d. dan drinkt mijn man wel een biertje, of ik een wijntje.
    Hij is zolang ik bij hem ben geweest nog nooit dronken geweest.
    Sinds Julia er is, is er altijd 1 nuchter. Mocht er wat gebeuren kan 1 sowiezo rijden.

De rest raken wij niet aan.

Manuk

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Drugs gebruiken we beide niet, in mijn jongere jaren wel eens gedaan (jointje, paddestoelen)... Alcohol drinken we ook nooit meer, sinds de zwangerschap. Hoewel ik er soms best zin in heb, kan ik het gewoon niet doen (ben alcoholverslaafd geweest).

18. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wij gebruiken geen drugs,en roken ook niet.
    Ik hou wel van een wijntje en hij van een biertje in het weekend,maar we drinken nooit tegelijk wat,er is er altijd 1 nuchter. (niet dat de ander dan teveel op heeft maar voor het idee)

19. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Drug niet, vroeger wel ooit een jointje gerookt, maar meer ook niet. Roken, daar zijn wel allebei 5 maanden geleden mee gestopt en ik ben eerder al 2 x een jaar gestopt geweest tijdens mijn zwangerschappen. Drinken doen we alleen in het weekend als we een feestje oid hebben, als we met zijn tweeen thuis zijn, drinken we eigenlijk nooit alcohol.

20. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    als ik 1x per jaar iets van alchol drink is het veel.
    ik rook niet en gebruik geen drugs.

vriend drinkt misschien 2x per jaar een biertje.rookt wel en ook wel eens een jointje.roken doet hij buiten of in de auto.

Deel Deze Pagina