Alcohol vind ik grotendeels vies... hihi. Af en toe een wijntje drink ik wel, maar eigenlijk geef ik er ook niets om. Drugs.. nee. Ik vind het heel eng. Ik hou er ook niet van als mensen dit gebruiken (hopelijk begint mijn dochter er nooit aan). Ik hoorde pas ook weer zo'n eng verhaal, over een jongen die het bijna niet overleefd had. 1 zo'n pilletje kan net de verkeerde zijn. Verder denk ik altijd maar je zo: je moet doen wat jezelf wilt, maar mij niet gezien..
Roken doen we allebei. Drinken ligt eraan of de kleine er is, als ze uit logeren is en we gaan uit willen er wel eens wat drankjes de revue passeren. Als ze thuis is en ligt te slapen 1 of max. 2. Drugs beiden nog nooit geprobeerd.
Man heeft nog nooit drugs gebruikt of gerookt, drinkt heel af en toe een baco. Ik drink vrijwel nooit, maar in de zomer vind ik een rosé wel lekker of een wodka redbull (lekker zoet). Ik rook buiten en heb vroeger wiet en xtc gebruikt, maar het meeste toch wel coke.. Sinds ik samen ben met mijn man (bijna 6 jaar) nooit meer wat gebruikt en àls ik vroeger wat gebruikte was het eens in de 2 weken ofzo met grote (outdoor)feesten. Ik kan er in ieder geval over meepraten, ik weet wat het met je doet, hoe het voelt.. blablabla. Been there, done that. En ben er geen haar slechter van geworden, alleen veel ervaring rijker.
Vroegah rookte ik wel eens een jointje, toen was ik een jaar of 16. Maar dat is inmiddels alweer 7 jaar geleden. Drinken doe ik heel zelden, eigenlijk nooit! Nu Levi geboren is, vind ik dat sowieso geen prettig idee, zelfs niet 1 drankje! Gevoels kwestie! Mijn man rookte voor zijn geboorte iedere avond een jointje, omdat hij een moeilijke inslaper is en veel last van hoofdpijn heeft! Sinds zijn geboorte rookt hij niet meer, erg knap vind ik! Hij deed dit namelijk al heel wat jaren! En drinken doet hij ook zelden! Bijv. Verjaardag of oud en nieuw, maar we hebben nooit alcohol in huis! Daarbij ben ik van mening dat één ouder 'nuchter' moet zijn, mocht er eens iets met je kind gebeuren!
Dat vind ik dus ook!! Ik kon het maar niet verwoorden in het begin maar nu ik het zie staan kon het wel van mij zijn haha
Drugs is een no go dan ben ik pleitte en dat weet ie drankje hij drinkt tegen mijn zin in 2 biertjes max per dag Ik drink denk ik wat hij drinkt in een week in een jaar hahaha.
Ik rook. Man niet. Ik het weekend of op een warme zomeravond drinkt hij een biertje. Ik drink eigenlijk nooit. vroeger wel eens wat uitgprobeerd met drugs. Vond het niks bijzonders. Nu met kids wordt er niks gebruikt. Ook geen behoefte aan. Als ik dat spul nodig zou hebben om mijn zinnen te verzetten etc dan klopt er iets niet. Dan moet je naar en hulpverlener gaan en niet je heil in de (soft) drugs gaan zoeken. Problemen los je anders op.....
Ik drink weinig. Tijdens het uiteten of in het weekend wel eens een wijntje of een Irisch Coffee. Op een feestje of met carnaval drink ik wel een paar biertjes. Vriendlief neemt in het weekend wel eens koffie met likeur. Roken doen we allebei niet, en drugs ook niet. "vroeger" rookte ik, dronk ik elk weekend tijdens het stappen (ging 3x per week) en ik heb ook wel eens geblowd of een pilletje (xtc) gebruikt. Mijn vriend heeft altijd weinig gedronken, nooit gerookt of drugs gebruikt.
ik heb 8 jaar gerookt, maar toen ik een positieve zwangerschapstest had gelijk alle sigaretten en asbakken weggegooid. mijn man heeft ook gerookt maar was al eerder gestopt. alcohol drink ik nooit, vind het gewoon echt niet lekker. mijn man drinkt misschien 1x per maand 1 a 2 flesjes bier in het weekend en meer ook niet
Wij roken en drinken als ketters, hahaha! Nu serieus, ik heb in het verleden (15 jaar terug) wel eens wat geexperimenteerd met drugs (xtc, coke, speed), maar daar was de lol snel af. Ik rook wel nog steeds, maar ben braaf gestopt tijdens mijn beide zwangerschappen, zo ook met drinken natuurlijk. Nu ik ruim van de borstvoeding af ben drink ik graag een glaasje wijn of een gin-tonic. Probeer het wel te beperken tot het weekend, maar drink doordeweeks ook wel regelmatig 1-2 glaasjes 's avonds. Blowen doe ik echt nooit! Mijn vriend lust ze ook wel, maar drinkt meestal bier. Of een borreltje. Of beide. Als we gaan uit eten ofzo, gaat er zeker wel een fles wijn doorheen en dan nog wel irish coffee ofzo na, ik denk wel dat we kunnen stellen dat we stevige drinkers zijn. Echt ladderzat dronken word ik niet meer. Alsin, dat ik echt een kater heb of ziek word van de drank. Die tijd is met kleine kinderen ook wel echt voorbij. Gelukkig maar.
drugs nee, dat komt er hier niet in, drank tja manlief hooguit 1 keer in de week een biertje of borreltje of wijntje, net als ik zelf max 1 keer in de week, ik laat het dan ook bij 1tje, manlief neemt er 2, ik zie hier voorbeelden komen van 3 tot 5 biertjes elke avond, pff zou hier niet gebeuren, dat is gewoon een alcahol verslaving, dat is niet iets wat ik mijn kind wil meegeven. helaas gebeurdt het bij ons in de famlie ook hoor, dus ken het wel, maar tis niet mijn ding.
@ dobbel; een alcohol verslaving is als je meteen smorgens tot savonds naar de fles grijpt 2,3 biertjes op een avond is misschien voor sommige veel maar is zeer zeker geen verslaving.
Volgens sommige definities ben je zeer zeker een probleemdrinker of zelfs alcoholist wanneer je dagelijks 3 of meer alcoholische consumpties nuttigt, zonder stopdag.
Ik rook veelste veel. (Altijd buiten) Ik drink misschien 2x per jaar een glaasje. En drugs, ooit eens een hijsje van een joint genomen, maar kon totaal niet tegen het gevoel van sufheid dus vond daar niks aan.
Geen alcohol, geen sigaretten en geen drugs.... Ik ben er teveel een gezondheidsfreak voor denk ik en bang voor de gevolgen.
Ik drink vrijwel nooit, ooit op een feestje oid 1 a 2 glazen wijn. Mn vriend houd wel van een biertje op zn tijd. In het weekend een paar per avond. En doordeweeks zo nu en dan 1.
Mijn man en ik roken beiden niet en gebruiken geen drugs. We drinken af en toe wel, maar worden nooit dronken. Meestal houdt ik het na één of twee drankjes voor gezien. Een heel enkele keer komt het wel eens voor dat ik twee wat vollere glazen drink of drie standaard glazen. Maar dat is alleen als onze zoon bij mijn ouders of schoonouders blijft slapen en ik dus op dat moment niet de eerste verantwoordelijke ben. Of als ik zonder mijn man wegga en hij dus wel nuchter blijft. Met drie glazen op merk ik wel dat ik bijvoorbeeld niet meer verantwoord een auto kunnen besturen, omdat ik langzamer reageer. Maar als de oppas zou bellen omdat er iets met mijn kind is, dan kom ik daar op een andere manier wel. En ik ben dan absoluut nog wel helder genoeg om beslissingen te kunnen nemen voor mijn kind! Voor de duidelijkheid; zelfs als ik maar één glas gedronken heb, rijd ik geen auto mee. (Voordat jullie gaan denken dat ik de auto pas na drie glazen laat staan.) Ik ben daar heel strikt in: ik drink geen druppel als ik weet dat ik nog moet rijden. In echte noodgevallen zou ik normaal gesproken wel kunnen rijden als ik gedronken heb, omdat ik meestal ruim onder de limiet blijf. Maar dan nog zou ik eerst kijken of er niet een alternatief is. Mijn man denkt trouwens hetzelfde over drinken en autorijden. Hij drinkt wel iets vaker alcohol dan ik. (Hij drinkt 1 of 2 keer per week een paar glazen bier.) Maar ook hij is nooit echt dronken. Bij ons is het dus zo dat we sowieso weinig drinken. Als de één drinkt, zal de ander vaak nuchter zijn. En als we allebei meer dan één glas drinken, dan is onze zoon bij een oppas. En dan nog worden we niet dronken. We houden allebei niet zo van zatte mensen en we vinden allebei dat je gewoon altijd verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag.
Drinken met uitgaan altijd en mijn man ook met uitgaan. Verder eigenlijk niet! En ja op festivals 2 keer per jaar wordt er weleens drugs gebruikt.
Nee hoor, als er zo een regelmaat inzit en je dit elke avond doet, kun je al wel van een probleem spreken hoor.