verlof basisonderwijs

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Monnie, Sep 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monnie

Monnie Lid

Jun 5, 2007
    98
    0
    0
    hoi,

Ik ben nog maar pril zwanger, denk dat ik begin mei (5)ben uitgerekend wanneer alles goed gaat. Ik heb geen idee hoe het met verlof gaat.
    We hebben eind april/begin 2 weken vakantie. Tellen deze weken mee in je verlof? Dus bv. voor die vakantie 8 weken opnemen, dan 2 weken vakantie, daarna nog 8 weken?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    hoi,

denk dat je pech hebt. Je krijgt alleen extra weken als je verlof in de grote vakantie valt. BO krijgt dan 3 weken terug geloof ik, en VO de hele vakantie.
    andere cao.

geniet van je zwangerschap

Marloes

3. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Wat Marloes80 zegt klopt helemaal, alleen als je verlof tijdens de zomervakantie valt kun je het compenseren (max. 3 weken).
    Ik ga eind volgende week met verlof en in mijn verlof vallen ook de herfstvakantie en de kerstvakantie, bij elkaar 3 weken. Die krijg ik niet terug.... Voor ouderschapsverlof is het geloof ik wel weer anders geregeld.

Groetjes Manytroubles

4. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    1,004
    0
    0
    In het Vo is het zo dat je bij het opnemen van ouderschapsverlof je vakantie niet terugkrijgt helaas. (Wel alle vakanties als je zwangerschapsverlof hebt.)Hoe dat zit binnen het basisonderwijs durf ik niet te zeggen.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    bij mij valt de kerstvakantie in mijn verlof. Gewoon dikke pech, die weken krijg je niet terug. Ik zou dat persoonlijk ook wel een beetje veel van het goede vinden.

6. Lindje1

Lindje1 Nieuw lid

Aug 10, 2007
    4
    0
    0
    Hier ook een docente vo! Ik ben 7 januari uitgerekend en krijg de Kerstvakantie gewoon terug, omdat die in mijn zwangerschapsverlof valt en de Carnavalsvakantie, omdat die in mijn bevallingsverlof valt. Ik krijg zelfs nog 2 dagen extra verlof, omdat de Paasdagen in de verlenging vallen...
    Helaas gaat dat niet op voor het ouderschapsverlof, die vakanties ben ik kwijt (nou ja, is maar 2 weken meivakantie).

Alles bij elkaar ga ik 26 november met verlof en moet ik officieel de donderdag voor de grote vakantie weer aan de slag. Nou is er dan op mijn school niets meer te doen, behalve algemene jaarafronding, dus heb ik verdraarid veel geluk en dus 9! maanden verlof.

Volgens mij is OMO (de onderwijsstichting waar ik voor werk) de enige die de vakanties in het verlof teruggeeft als verlenging, staat in ieder geval apart vermeld in de OMO-cao.

7. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Ik heb eht even opgezocht:

Zwangerschapsverlof

Het zwangerschapsverlof bedraagt 6 weken en het bevallingsverlof 10 weken.
    Met het zwangerschapsverlof kun je schuiven. Je mag uiterlijk tot 4 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum doorwerken, zodat je na de bevalling maximaal 12 weken betaald verlof hebt.
    Over het samenvallen van zwangerschapsverlof en vakantieverlof tref je hieronder voor de sectoren VO en BVE informatie aan.

VO
    In de vakantieregeling voor docenten is opgenomen dat het vakantieverlof dat samenvalt met zwangerschapsverlof aansluitend aan het zwangerschapsverlof alsnog kan worden opgenomen. In een aantal school-CAO's voor 1 augustus 2003 was reeds opgenomen dat het alle vakantieverlof betreft; dat recht blijft voor die scholen bestaan. Voor de scholen die niet zo'n regeling hadden gaat gelden dat het tenminste geldt voor verlof gedurende de zomervakantie.

BVE
    In de nieuwe CAO-BVE is afgesproken dat voor de werkneemster die tot het onderwijzend personeel behoort, geldt dat wanneer het
    verlof samenvalt met enkele of alle dagen van de 30 vakantiedagen die zijn vastgelegd, alle dagen tot een maximum van 30 worden
    opgeschort. De vakantiedagen kunnen op een later tijdstip in overleg tussen de werkneemster en de werkgever opnieuw worden
    verleend.

8. Monnie

Monnie Lid

Jun 5, 2007
    98
    0
    0
    Dank jullie wel voor de antwoorden. :p

9. annetje

annetje Lid

May 11, 2007
    99
    0
    0
    Het zwangerschaps- en bevallingsverlof krijg je betaald. (16 weken) De vakanties worden inderdaad helaas bij die 16 weken gerekend. (Bij mij valt de kerstvakantie ertussen)
    Hierna kun je ook nog ouderschapsverlof opnemen. Dit wordt niet volledig betaald, maar voor 55 procent. Valt er een vakantie binnen je ouderschapsverlof dan telt je verlof na die vakantie door. (Je krijgt de vakanties dus extra) Ik weet eigenlijk niet of je die vakanties dan wel doorbetaald krijgt.

10. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Weet iemand ook hoe het zit met ADV dagen die je gepland hebt in je zwangerschapsverlof? Ik heb er 5 gep;and staan omdat ik toen ik dat indeelde nog niet wist dat ik zwanger was, en volgens mijn werkgever vervallen die nu gewoon. Ik vind dit een beetje een rare situatie, omdat mijn adv-vervanger nu profiteert van mijn dagen... Wie weet hier iets van?

11. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Mijn ADV tijdens mijn verlof is ook vervallen....

12. katje81

katje81 Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    1,331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ik denk dat het per schooldirectie verschilt. Wellicht kun je met jouw directie om de tafel zitten om te vragen of het mogelijk is of je ze eerder kunt opnemen.

13. debie

debie VIP lid

Jun 5, 2007
    8,533
    0
    0
    Ik heb ivm zwangerschap dit jaar geen 14 maar 7 dagen adv, dus moest ook de helft inleveren, maar is niet zo gek, voor de andere dagen heb ik ook nog niet gewerkt.

En wat betreft vakanties, zwangerschapsverlof kan volgens mij bij helemaal niemand zonder een vakantie vallen aangezien je die toch om de 8 tot 10 weken hebt.

14. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    alleen de zomervakantie krijg je terug.. andere vakanties helaas niet

15. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hmmm... dan moet ik het allemaal eens goed uit gaan zoeken.

Ik ga waarschijnlijk met verlof rond de mei-vakantie (2 weken vakantie). Maar heb pas 4 weken bevallingsverlof gehad als de grote vakantie begint. Toch eens goed uitzoeken hoe het zit met die andere weken dan.

16. katje81

katje81 Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    1,331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ja daar krijg ik ook mee te maken, tegen die tijd even uitzoeken en er rekening mee houden dat je die weken 'kwijt' bent :(

17. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ik vond dit artikel;
    http://www.aob.nl/i.aspx?a=6037
    Je kunt dus nog 3 weken achter je vakantie aanplakken... Als je dan nog 3 weekjes ouderschapsverlof erachteraan plakt, hoef je pas na de herfstvak. te beginnen :).

Maar toch nog eerst even goed navragen...

Share This Page