Wie van jullie wordt er ook jonger geschat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Twinkeltjes, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik word al heel lang 17 geschat door mensen en soms zelfs jonger. Inmiddels ben ik 26.
    Ik moet wel zeggen dat als ik een foto zie van toen ik 17 was ik ook echt geen verschil zie..
    Ik vind het meestal niet leuk, omdat er vaak een soort negatieve lading achter zit als mensen er commentaar op hebben, of ernaar vragen. Heel soms wordt het op een wat positievere manier geuit door mensen en dan vind ik het helemaal niet erg.
    Vooral tijdens mijn zwangerschappen kreeg ik veel vieze blikken en commentaar. Nu nog vragen mensen mij soms of het mijn kinderen zijn en is een enkeling zelfs zo brutaal om te vragen hoe oud ik ben. ;)
    Verder vind ik het ook soms irritant dat veel jongeren van rond de 16 mij vaak als een gelijke zien terwijl ik veel ouder ben dan zij zijn.

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Volgens mij heb je mij verkeerd begrepen. Winkels worden zeker gecontroleerd of er om legitimatie wordt gevraagd aan "echte klanten". Waar jij het over hebt is iets anders. Maar dat is niet erg haha ;)
    Maar inderdaad, als je ergens vaker komt, en je hebt je al gelegitimeerd, weten ze inderdaad dat je al 25 bent. Maar als je ergens komt waar ze je niet kennen en je weigert je te legitimeren omdat je al 25 bent....tja, dat kan iedereen wel roepen, daar heb je je id voor om te bewijzen ;)
    En natuurlijk mag jou vriend weigeren, snap ergens ook wel dat daar op een gegeven moment moe van wordt, maar alcohol/tabak mag dan ook worden geweigerd.

Blijft lastig, dat leeftijd schatten van mensen :D. Het blijft de kunst mensen met respect te behandelen en niet te beledigen. Ik ben ook 25, mijn rijbewijs zit bij mijn pinpas, dus als er om gevraagd wordt laat ik hem gewoon zien, snap echt niet wat de moeite is. Maar als ik hier lees wat voor opmerkingen moeders krijgen omdat ze zo 'jong' moeder zijn. Niet normaal zeg dat mensen zo brutaal kunnen zijn. En ook al was iemand wel een tienermoeder....waar bemoeien ze zich mee?!

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik leg mijn ID gewoon altijd meteen neer voor ze het vragen, zo ben ik ze dan lekker een stapje voor. :p
    Ik vind het namelijk best gênant als ze ernaar vragen.
    Maar ik koop ook verder zelden iets waar mijn ID voor nodig is eigenlijk.

4. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat herkenbaar en wat fijn dat ik niet de enige ben! Ik ben klein, loop vaak zonder make-up en heb nog geen enkele rimpel. Toch al 31 jaar inmiddels. Legitimatie laten zien hoeft gelukkig niet (niet in het dorp iig), maar sommige opmerkingen... Rondje door het gebouw bij nieuwe baan (was toen 28) "Hoe lang duurt je stage?" en ook met zwangerschap dingen als "Goh, dat hadden we nog niet verwacht bij jullie". Ik hou mezelf altijd voor dat het ooit heel leuk gaat worden. Dat ik straks 30 lijk als ik 50 ben. Maar soms vraag ik me ook af of ik gewoon zelf iets niet goed doe. Dat m'n kleding of make-up volwassener zou moeten zijn ofzo. Mixed feelings dus.

5. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Altijd al zo geweest bij mij. Heb vaak id al bij de hand.
    Als ik zeg dat ik 25 ben wordt ik scheef aangekeken want ze dachten dat ik nog geen 20 zou zijn. :p En als ik dan zeg dat mijn man 22 is geloven ze daar weinig van omdat hij er juist ouder uit ziet hahaha :p

6. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Hihi dit dus.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik kom het in mijn werk regelmatig tegen dat mensen vragen: En, heb je zelf ook al kinderen??
    Als ik dan zeg dat ik er 4 heb, wordt het vaak even stil en is meteen de volgende vraag: En hoe oud bén je dan, als ik vragen mag???
    Ik ben 38, maar wordt vaak veel jonger geschat (half tot eind twintig).
    Ik vind dat juist heel fijn:D en vat het op als een prachtig compliment!

8. Ja heel bekend. Ik ben nu 25 maar dat wordt mij echt niet gegeven door anderen. Toen ik zwanger was van mijn jongste liep ik eens in de stad en kwam er een vrouw naast mij lopen, om mij even te vertellen dat ze dat "echt niet vond kunnen". En "nu vind je het nog leuk maar wacht maar als je kindje straks geboren is dan piep je wel anders". Ik moest er heel smakelijk om lachen en heb gezegd dat ik al een kind van 2 thuis heb zitten. Toen stond ze helemaal met haar oren te klapperen :)

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik word ook jonger geschat. Rond de 24jr meestal, terwijl ik in juni 32 word:D

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #50 lovewinnie, 27 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2014
    Als ik zonder kinderen loop schatten ze me jonger, als ze dan horen dat ik 2 kinderen heb schrikken ze :). Loop ik mrt kinderen schatten ze me ouder. ;). Blijkbaar is 28 met 2 kinderen van 6,5 en bijna 5 abnormaal ofzo :).

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.155
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ik word ook altijd al jonger geschat. Toen ik 18-19 was dachten ze dat ik 16 was (werd zo geschat door 17-18 jarigen die dan deden alsof ze 'beter' waren omdat ze dachten ouder te zijn, niet dus!)

En nu nog steeds jonger geschat, rond de 18 (word in augustus 25). Ben opnieuw naar school aan 't gaan sinds 2 jaar, bachelor tussen de reguliere studenten van 18 jaar en bijna niemand merkt dat ik een oudere student ben :D

Als ik zeg dat ik een kind heb dan kijken ze ook vaak verbaasd, en dan vragen ze hoe oud hij is, zeg ik bijna 4, zijn ze nog meer verbaasd (omdat ze waarschijnlijk denken dat ie dan nog wel een baby zal zijn omdat ik nog zo jong ben) En dan vaak "dan ben je er ook al vroeg aan begonnen hé" "was het gepland?" "ben je nog samen met de papa" (als ik dan zeg van niet dan kijken ze zo van 'ja zo gaat dat, met jonge ouders, die gaan altijd uit elkaar', wat helemaal niet zo is... maar soit :D )

Mijn mama wordt ook altijd jonger geschat. Mensen staan altijd te kijken als ze zegt dat ze 3 kleinkinderen heeft en als ik er bij ben dat ik de jongste ben van haar 3 kinderen, en niet de oudste :p ) (m'n mama is 54, maar wordt dus jonger geschat, dacht dat ze haar in de 40 schatten of zoiets)

Vind het niet erg, als dat zo blijft zoals bij mijn mama ;) (en grootouders, die zijn halverwege 80 en ze worden vaker 70 geschat, zijn wel nog heel sportief, fietsen veel, dus dat zal ook wel veel doen om er jong te blijven uitzien)

Legitimeren heb ik nog nooit moeten doen :) hoef ook nooit sigaretten of zo te kopen, met alcohol nog nooit probleem gehad. Meestal is m'n zoontje er ook bij dus dan zullen ze dat sowieso wel niet vragen misschien?

12. Maggi

Maggi Niet meer actief

Haha, herkenbaar allemaal! Ik ben 31 maar zie er een behoorlijk stuk jonger uit. Terwijl ik best wat rimpels heb, dat meisjesachtige gaat er gewoon niet vanaf!
    Voor mijn 30e verjaardag stond ik met een paar kratten bier en allerlei andere boodschappen bij de kassa, toen ik mijn legitimatie moest tonen. Ik keek de kassiere lachend aan en zei haar dat ze toch zelf niet geloofde dat ik 4 kratten bier en 2 tassen op de fiets mee naar huis ging nemen! Ze schaamde zich duidelijk en liet me zonder legitimatie gaan.

Vind het vreselijk! Gelukkig wordt er de laatste tijd niet veel meer naar gevraagd omdat ik niet meer werk. Ik werkte in de kinderopvang en hoe vaak daar wel niet naar mijn leeftijd werd gevraagd! Moet zeggen dat ik door mijn jonge uiterlijk wel opzie tegen toekomstige sollicitatiegesprekken. Heb vaak het gevoel niet serieus genomen te worden en het maakt me ook wel wat onzeker.

Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben :)

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik word meestal ook zo n 10 jaar jonger geschat. Meestal zo rond de 17 / 18 jaar.

Toen ik nog rookte moest ik vaak mijn legitimatie laten zien.
    En heb een keer gehad dat ik met de kinderen boodschappen deed en drank haalde voor oud en nieuw..... kreeg ik het mooi niet mee. :)

Leukste opmerking was nog :

Wat een lief broertje heb jij! :D

14. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik ben 24 en wordt nu eindelijk rond de 18 geschat
    Toen ik 22 was werd ik nog 14 ingeschat, dus ben intussen gelukkig wat volwassener geworden in m'n gezicht

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Als ik tien jaar jonger werd geschat, zou ik er dus uitzien als een 13-jarig meisje :p Mag hopen dat dat niet het geval is, maar ik word wel altijd vrij jong ingeschat ja, zo'n 5 of 6 jaar jonger.

Ik denk dat mijn tattoos/piercings de enige redenen zijn dat ze toch wel merken dat ik geen zestien ben ofzo. Aan mijn lengte zullen ze dat niet zien in ieder geval, ik ben maar 1.52.

16. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.155
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Hahaha erg :D (maar stiekem wel grappig) :p

17. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Toen ik twaalf was, dachten ze altijd dat ik ouder was. Kreeg sigaretten en alles mee. Nu ben ik 23 en moet ik bijna altijd mijn legitimatie laten zien. Ergerlijk...

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben 41 jaar en wordt meestal rond de 35 geschat (fijn). Dit komt doordat ik jonge kinderen heb (5, bijna 4 en bijna 5 maanden) en gelukkig heb ik nauwelijks rimpels ed.

Niet roken, weinig makeup en goed passende kleding doen erg veel voor een persoon!

19. Koon

Koon Niet meer actief

Ik word altijd jonger geschat. Heb mij tot een jaar of 24 vaak moeten legitimeren in cafe's waar je maar 16 of 18 hoefde te zijn.
    Nu nog steeds schatten mensen mij zo een aantal jaar jonger dan ik ben (28).
    Ik denk dat dat ook komt doordat ik vaak mijn haar vast heb. Afspraak met de kapper staat al ;)
    En helaas ook veel last van puistjes, tja dat staat nou eenmaal ook behoorlijk puberaal helaas.

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik werd altijd jonger geschat, maar nu sinds de afgelopen tijd, altijd aangesproken met u, zal wel een oudere kop gekregen hebben ofzo ..???

Deel Deze Pagina