Wie van jullie zitten er in het BAC (schuldshulpverlening)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Blaak, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    #101 babyhope, 24 aug 2010
    Laatst bewerkt: 24 aug 2010
    laat ook allemaal maar:):)

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Nee,was op afspraak.
    Wij zaten trouwens in WSNP,dus via rechtbank.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat klopt, als je aan het einde van die 3 jaar alle schulden 100% hebt afbetaald en nog extra, krijg je al het extra's terug.

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    ik heb er absoluut geen verstand van maar wil je wel veel sterkte en succes wensen Mencintai. Hopelijk valt het allemaal mee en kan je snel weer met een schone lei beginnen.

Ik heb nog wel een vraag aan de dames die er verstand van hebben want 1 ding is me niet duidelijk. Hoe kan het dat je maar een bepaald percentage hoeft af te dragen aan de schuldeisers terwijl je aan de andere kant een flinke spaarpot opbouwt? Dit lijkt me zo krom maar misschien zie ik het niet goed hoor. Je maakt schulden, gaat een traject in, betaald een bepaald percentage af en er word een hele boel kwijtgescholden en als je na zoveel jaar klaar bent krijg je ook nog een flinke smak geld mee. Dit klinkt mij toch niet helemaal eerlijk in de oren. Ik moet immers ook gewoon al mijn rekeningen zelf betalen waardoor ik geen flinke spaarrekening heb. Ik bedoel dit niet onaardig of naar iemand in het bijzonder maar vraag me dit wel serieus af dus wie weet hoe dit zit?

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik weet niet om wat voor regeling dit gaat,maar wij hebben geen geld meegekregen hoor,we waren al blij dat we een schone lei kregen.
    Maar ben ik ook wel benieuwd naar,misschien in een minnelijk traject?

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

In een minnerlijk traject ook niet. Dit gaat denk ik over het verhaal van babyhope?
    Die zit in bewindvoering zoals ze zelf zegt. Dus blijkbaar gewoon omdat ze zelf niet met geld om kunnen gaan.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Onze voormalige oppas woont ook in Arnhem en zit in het BAC. Ik weet wel dat zij om de zoveel tijd onverwachts bezoek krijgt :( , maar ze heeft totaal geen waardevolle spullen dus hoeft ook niets te vrezen. Sterkte ermee, het lijkt mij idd een vreselijke situatie. :(

8. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ow.. okee bedankt voor de tip haha

9. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

als je het onderbewind stelling ala boek 1 zo goed kent , zou je moeten weten dat er een REDEN moet zijn om onder bewind te staan, niet zomaar niet met geld om kunnen gaan of het simpelweg hebben van een paar duizend euro schuld.
    Onder bewind stelling is niet zomaar iets. het maakt je handelingsonbekwaam en handelingsonbevoegd, het is niet iets wat je ff zomaar kan aanvragen en waar een rechter altijd mee akkoord gaat. je krijgt niet een bewindvoerder conform boek 1 toegewezen omdat je gewoon zomaar een gat in de hand hebt. Alleen al de formulieren en de dingen die geregeld en opgenomen moeten worden is handenvol werk, de rechter wijst je geen bewindvoerder toe als je gewoon meer uitgeeft dan wat er binnen komt, er moet altijd een achterliggende reden zijn.

Ik heb in mijn werk alleen maar te maken met dit soort gevallen van bewindvoering ;)

10. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Het gaat hier om een absolute uitzonderingssituatie.
    het is dus niet zo dat dit altijd of vaak zo is. wellicht is babyhope 1 op 1000 die hier mee te maken heeft.

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    kijk dat bedoel ik
    en gewoon doorgaan over mij he`..

ik heb toch al gezegd dat ik niet weet hoe het kan dat wij een spaarcent meekrijgen??

en nee wij hadden geen gat in ons hand we hadden een huurschuld omdat we zonder werk kwamen te zitten beiden en dreigde uit huis te worden gegooit.
    we hebben het contact formulier op de site in gevuld en de volgende dag stond men. rongen hier aan de deur.
    hij heeft toen al onze papieren meegenomen van onze vaste lasten schulden enzo..
    en 3 maanden later zijn wij bij de rechter geweest en die heeft ons onder bewind gezet.

ik heb trouwens al duidelijk gemaakt dat wij niet zoveel schuld hebben..
    en wij zittenook niet bij een gemeentelijke bewind of sanering.
    hier zitten wij..

De voornaamste diensten die Mozaïek Bewindvoeringen aanbiedt zijn Bewindvoering en Budgetbeheer.

Bewindvoering is speciaal voor mensen die hun eigen financiële zaken niet meer kunnen behartigen. Deze mensen worden in Nederland ‘onder bewind’ gesteld. Dat houdt in dat een bewindvoerder – die door de kantonrechter is benoemd – de financiële belangen voor die persoon behartigt.

De bewindvoerder houdt de totale administratie bij: van het betalen van alle rekeningen tot het verzorgen van de belastingaangifte.

In het geval van Budgetbeheer beheert Mozaïek al Uw geldzaken. Dat wil zeggen dat wij – samen met U – een compleet overzicht maken van Uw inkomsten en uitgaven. Wij dragen dan zorg voor de vaste maandelijkse uitgaven en reserveren geld voor zaken als verzekeringen. Verder spreken we een bedrag af wat vrij te besteden is, het zogenaamde leefgeld.

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    MOZAïEK BEWINDVOERINGEN

aub mischien is het dan duidelijk en hoeft er niet verder iets over mij verteld te worden hier..
    ik heb jullie met respect behandelt en hoopte dat we het daarbij zouden laten...
    maar er blijft toch doorgegaan over wat wij hebben en dat wij 1 op de 1000 zijn ..
    nee hoor.. weet je hoeveel mensen dit hebben wat wij krijgen..

och ja ik hoop dat het nu duidelijk zat is hoor.. want ik word hier voorgedaan als een of ander l*l verhaal..

meiden heel erg veel succes en ik hoop dat jullie allemaal heel erg snel weer kunnen genieten ..

xxxx en veel liefs van cindy

13. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    @ Babyhope

Mijn complimenten hoe je hierop reageert! Zelfs zonder hormonen zou ik uit mijn velletje gesprongen zijn...

Liefs,

Sam

14. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik begrijp je volkomen,Babyphone,
    1 schuld,en veel inkomsten=veel sparen.
    En zolang je verder geen nieuwe schulden meer maakt,en lekker kan sparen,lekker genieten van je gespaarde centjes meid!

15. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    thxx sam en girl:):)

eindelijk een beetje respect meiden...

@sam om eerlijk te zijn zit ik ram onder de hormonen nu en vind het moeilijk om een beetje redelijk te blijven hahahaha maar ik doe het alleen om ts-s topic niet te verpesten hoor!!
    er zijn altijd van die misselijke betweters toch!!!

16. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ja daarom mijn oprechte excuses voor mijn felle reageren,maar nu je 't zo zegt wij bleken dus ook al flink wat gespaard te hebben bij Budgetbeheer waar we zelf geen weet van hadden.
    Toen we aangaven te willen stoppen met budgetbeheer(en inkomensbeheer)werd het gespaarde bedrag op onze rekening gestort;)

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63

Bewindvoering is hoofdzakelijk voor mensen die als gevolg van hun lichamelijk en of geestelijk toestand tijdelijk of langdurig niet in staat zijn om hun vermogensrechtelijke belangen, behoorlijk waar te nemen. Of te wel problemen ondervinden in hun financiën en het op orde houden van hun financiële adminsitratie.
    Mensen die onder bewind staan zijn gewoon nog handelingsbekwaam hoor!!

Handelingsonbekwaam is iemand, die meerderjarig is, pas als die onder curatele is gesteld!

Deel Deze Pagina