Nou dit jaar ga ik voor mijn familie de kerst verzorgen en ook een lekkere maaltijd maken wij hebben ons zinnen gezet op een buffetje maken (dat ik niet de hele dag in de keuken sta) en ja we hebben bedacht een grieks buffetje ! nu wil ik graag ideetjes opdoen om alvast te gaan proberen! ik wil graag tips voor salades of koude/warme voorgerechten ook voor iets als hoofdmaaltijd, verder toetjes natuurlijk. en natuurlijk heb ik weer bedacht dat alles hier dan van in het teken moet staan dus wil ik ook graag wat hapjes op zijn grieks maken. even rekening houdend met we hebben 1 persoon die geen vis lust en we hebben mogelijk 1 zwangere (hopen we )
wat een leuk idee zeg ik doe dit jaar voor het eerst ook de kerst bij ons dus ik kijk even met je mee voor ideeen voor hapjes!
wij doen al jaren hetzelfde met de kerst en wilde nu eens wat anders, en ik weet dat iedereen gek is op grieks eten dus wie de geweldige tip heeft voor heerlijke gerechten roep maar 1
Tzatziki Griekse salade Gyros Mousaka Souvlaki En voor het toetje: (griekse) yoghurt met honing en baklava
Oeh ik lees mee, niet omdat ik een buffetje moet verzinnen maar wel omdat ik onwijs gek ben op grieks eten!
- Eigengemaakte tzatziki met van de kleine soepstengeltjes om te dippen (vind je vaak bij de tapas!) - Verschillende soorten olijven - Gemarineerde garnalen - Grieks gekruide gehaktballetjes - Salade met rode uit, feta kaas, tomaten en komkommer
Mmmmmmmm, ik ben gek op grieks koken; De klassieke griekse salade (Horiatiki salata) Gemarineerde gehaktballetjes (Keftedakia me saltsa) Gebakken knoflookaardappels (patates me skortho) Enzovoort. Misschien ook leuk om een menukaart te maken met de griekse namen. Als het je aanspreekt, stuur me maar een berichtje, dan stuur ik je wel wat recepten. Groejes.
ik wil nooit feta uit een pakje haal hem altijd bij de turkse supermarkt daar snijden ze hem vers af en die is zo lekker.