Hallo, Inmiddels spit ik het hele internet af en toen dacht ik hier zitten vast dames ( of heer) die nog leuke ideeen hebben. Ik ben een vrijwilliger bij oudere. Ze willen graag dingen verkopen op een braderie om extra materialen aan te schaffen. Dingen worden gemaakt door bewoners en een lading vrijwilligers. Dus wie heeft er leuke ideeen?
Haha die oude dames kunnen veel beter handwerken en ideeen aandragen dan wij met zn allen bij elkaar! Het moet verkoopbaar zijn begrijp ik. Ik zou zeggen, geef de dames dan een lading wol en een zooi brei- en haaknaalden, en de heren een gereedschapskist en een berg hout. In die categorie verkopen denk ik wollen baby/kinder mutsen, vestjes en wanten en houten speelgoed of vogelhuisjes etc het beste. Of je gaat koekjes en cakes bakken. Handig voor de vrijwilligers die nog geen twee breisteken kunnen maken (zoals ik)
Potjes met verse kruiden Insectenhotels Beschilderde kop en schotel/mok/theeglas/theezakjeshouder Onderzetters Beschilderde bloempotten Denk wel dat je goed moet kijken dat de uitstraling een beetje hip en eigentijds is. Hoe meer mensen het aanspreekt hoe groter de kans dat men iets koopt.
Mozaïek! Dat kan zowel naar eigen inzicht van de oudere, bijvoorbeeld op een aardewerken vaasje. Maar kan ook iets georganiseerder door bijv. op een vierkante ondergrond een koe/ bloem/ hart/ iets anders redelijk simpels te tekenen, met max. 3 kleuren te werken en het dus meer een “plak een zwart stukje op de zwarte ondergrond” niveau wordt. Handig voor bewoners die niet zo creatief zijn, maar bijv. ook voor bewoners waarbij vrije interpretatie iets teveel gevraagd is. - Gebreide sokjes/ mutsjes/ sjaals (al zou je het in een ander seizoen doen) - Vogelhuisjes laten timmeren door de handige Harry’s en ze eventueel laten beschilderen.
Bakjes van strijkkralen misschien? Supermakkelijk, goedkoop en zien er erg leuk uit. Kun je verschillende grootte, vormen en kleuren maken.
Pannenlappen maken (en dan niet in afzichtelijke kleurcombinaties) Sleutelhangers van macramé (touw en ringen kosten geen drol bij de Action) en op Youtube staan handige filmpjes.
Nee joh! Dit is supersimpel. Schaaltje bestrijken met olie, strijkkralen erin strooien, die blijven dan plakken in de olie, zorgen dat ze niet dubbel of er gaten inzitten en paar minuten in de oven tot ze gaan smelten. Heb ze al een paar keer gemaakt en kan niet mislukken.
Jemig meiden wat een leuke ideeën!!! Het breien en timmeren hadden we inderdaad al bedacht. De pannenlappen en dan in echte leuke kleuren is ook wel een goed idee. Macramé hadden we nog niet bedacht! Zal eens kijken daarna, misschien voor kleine planten bakjes, inderdaad sleutelhangers. Ik ga zoeken De strijkkralen kunnen we testen! Weer helemaal enthousiast!
Breien van schotelvodden (kom niet op het normalen Nederlandse woord, zo kleine doekjes voor het aanrecht af te vegen), mijn moeder maakt dit en dat verkoopt echt goed als ze samen met haar keramiek op marktjes staat. Wel het juiste garen gebruiken. Vlaggenlijnen haken of naaien Insectenhotteletjes lijkt me ook niet zo moeilijk om zelf te maken als er wat handige Harry's bij zijn
Betreft het woord, vaatdoek, in het Brabants zeiden we schoteldoek en blijkbaar is dat vlaams weer wat geleerd. Al ben ik benieuwd waar het woord schotelvodden vandaan komt
hebben ze zelf geen leuke ideeën ? taarten of cupcakes samen bakken Moooe sjaals haken Bloemstukjes maken Vetbollen maken voor vogeltjes
We komen binnenkort bij elkaar. Dan zullen we de ideeën met elkaar delen en kijken wanneer we kunnen starten Nu al zin in!
Ze koop altijd bolletjes bij sostrene grene, van 100 procent katoen, en dan maakt ze van 1 bolletje 1 doek. Ze doet ook aan pottendraaien. Al ze dan ergens gaat verkopen neemt ze ook altijd de vaatdoekjes mee, meestal per 3 te koop, en die verkopen dus echt goed altijd Dankje voor het juiste woord geen idee waar schottelvod vandaag komt, ben afkomstig uit Belgisch Limburg maar hier in Antwerpen gebruiken ze het ook.
Haha zal wel een mengelmoes zijn. Oorspronkelijk kom ik uit Brabant en gebruikte we schoteldoek en dat blijkt Vlaams te zijn Zal ze op de lijst zetten. Zal vast wel iemand willen haken of breien