Wie veegt me op ?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bluggghhh wat ben ik moe!!!!

De hele nacht flinke keelpijn gehad (wat ik overigens al bijna een week heb, wat steeds erger wordt en wat al de 3de keer is in 5 weken tijd!! ) en ook nog eens flink liggen hoesten, bijna geen oog dicht gedaan en om 8.30 zou ik eigenlijk ook weer moeten werken....
    Maar pfff ik heb het gevoel dat ik wel opgeveegd kan worden! :(

Dit is gewoon geen doen zo! En werken tja ik weet niet of het er vandaag inzit, het lijkt me ook niet prettig voor de mensen (ik werk op een dagbehandeling met bejaarden ) als ik daar de hele tijd aan het kuchen ben!

Iemand die een goude tip heeft om er van af te komen zodat ik toch nog even een paar uurtjes kan slapen?

Ik ga strax in ieder geval langs de huisarts want dit is gewoon niet leuk meer!!

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Goedemorgen!
    Wat vervelend zeg.
    Denk dat je er goed aan doet om naar de huisarts te gaan, want dit duurt wel erg lang.

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Lijkt wel alsof je 3x opnieuw aangestoken werd met het virus in korte tijd. Geen idee of de huisarts hier iets aan kan doen, of dat je misschien iets voorzichtiger moet zijn in de omgang met zieke mensen, of dat je weerstand gewoon laag is.

Maar mag je eigenlijk dan wel werken als je zo ziek bent? Bejaarden zijn toch vatbaarder dan normaal?

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan het niet zijn dat je een keelontsteking hebt? Dat is dan een bacterie ipv een virus en daar kan je antibiotica voor krijgen.
    Ik had een tijd terug zo'n erge keelpijn en dacht gewoon verkouden te zijn, maar het was echt niet te doen, ik nam ook al teveel paracetamol. Maar ik had nog nooit een keelontsteking gehad, dus wist ik veel... Na 1 dag ab was het al zo goed als over.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    idd lekker naar de arts gaan klinkt als een abkuurtje taak. dr gaat momenteel alles rond. maaer wil je je wel opvegen hoor als jij dat bij mij doet hahah hier heb ik de kindjes al een tijdej ziek ook met keel ed en hoesten en tjah slapen de kindjes niet doe je het zelf ook niet. dus hier ook een redelijk hoopje haha

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier net opgestaan no een nacht hoesten keel en hoofdpijn
    en heb amy-lynn aangekleed en bij elke keer bukken dreunt mijn kop
    dus weer mijn bed zo in
    maar moet mijn werk zo bellen dus nog even beneden aan de thee en paracetamol

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    jij dus ook gewoon je bedje in en je niet schuldig voelen.

dat voel ik me altijd met ziekmelden

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja ik voel me ook altijd enorm schuldig!
    Zeker omdat ik er pas 1,5 maand werk :(

Moet over een uur bij de HA zijn... Ben benieuwd of hij / zij er wat aan kan doen...

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    bah wat vervelend! ik weet wel dat je van die hoesttabletjes hebt en die werken echt heel goed! het heet iets van broomethazine... kan je gewoon in de schappen van de supermakrt vinden en werkt echt heel goed! voor je keelpijn heb ik geen tips... behalve dan savonds voor het slapen gaan een heel klein sterk borreltje drinken waar 30% alcohol inzit! dat maakt de bacterieen dood en je keel voelt dan wat fijner aan en dan val je lekker in slaap...

als je zo vaak keelontsteking hebt zou ik eens langs de huisarts gaan want kan goed zijn dat je keelamandelen er dan uit moeten!

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben bij de huisarts geweest hij dacht niet dat het echt een keelontsteking was dus heb geen AB gekregen!
    Wel waren mijn klieren flink opgezet etc. en dacht hij aan een griepje... Dat ik steeds die keelpijn heb kan komen doordat de kleine ook van alles met zich mee zou dragen en dat ik het dan van haar overneem? daar had ik eigenlijk nog nooit echt van gehoord maar goed....
    Moet het even in de gaten houden en wat rust houden! En verder heb ik codeïne gekregen tegen het hoesten!

Ik had overigens zelf al wat tabletten tegen de hoest maar die werkte bij mij niet! Hopelijk werken deze wel...
    Ook maar meteen vitamine tabletten gehaald om mijn weerstand weer wat op te krikken!

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Misschien heel vreemd dat ik het zeg maar je verhaal komt me heel bekend voor!
    Zo'n 2 jaar terug had ik precies hetzelfde en ben toen ook naar de HA gestapt, ik was het zo zat die keelpijn en voelde me er niet lekker bij.
    Ik heb toen mijn bloed laten controleren en het bleek dat ik de ziekte van pfeiffer had.
    Vaak kenmerkt zich dat dus door veel voorkomende keelpijn in korte tijd...

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben daar een paar jaar geleden op getest en toen zagen ze in het bloed dat ik het schijnbaar al gehad had ?
    En het schijnt zo te zijn dat je dat maar 1 x kan krijgen (al hoor je daar soms ook andere dingen over ? )

Deel Deze Pagina