Wie veel bezig geweest met zwanger raken en wie niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Momfulness, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi Dames,

Deze vraag stel ik omdat ik continu naar mijn hoofd geslingerd krijg dat ik "niet teveel bezig moet zijn met zwanger willen raken". Ik ben er best veel mee bezig en gebruik ovulatietesten.
    Maar aangezien ik pas in de tweede ronde zit vinden mensen in mijn omgeving dit niet slim. :rolleyes:

Dus mijn vraag is wie is er zwanger geraakt en is er veel mee bezig geweest? En wie juist niet?
    Wat is jullie mening hier over?

Ik ben namelijk nu steeds bang dat ik niet zwanger zal raken omdat ik er teveel over nadenk!

Ik hoor het graag,

Luna

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij waren er niet echt mee bezig, (we wilden het wel graag) ik heb geen ovulatietesten gebruikt. Ik ben wel wat dichter bij mn mannetje gaan liggen als ik het idee had dat ik een eisprong had :D

3. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Het is voor jezelf mss vervelend als je er zoveel mee bezig bent, teleurstelling en zo. Maar volgens mij is het nooit aangetoond dat dat zou kunnen betekenen dat je niet zwanger wordt daarom hoor. En bovendien, hoe harder je probeert om er niet aan te denken, hoe meer je er juist aan denkt.

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben er niet echt mee bezig geweest. Moest in mijn agenda kijken om te weten wanneer ik mijn menstruatie kon verwachten en heb dan ook niet echt op vruchtbare dagen gelet. Toch was ik vrij vlot zwanger.

Als ik heel eerlijk ben vind ik dat veel vrouwen op het hysterische af bezig zijn met hun cyclus. Geef het maand of 8, denk ik vaak. Maar dat is mijn persoonlijke mening, er denken er (zeker op forums) véééél anders over ;)

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het is absoluut onzin dat je er door teveel 'mee bezig te zijn' je minder snel zwanger raakt. Ik was er zoveel mee bezig dat het ongezond was voor mijn mentale toestand, maar wij deden het 1 keer zonder condoom (gepland) en ik was meteen zwanger. Dusseh doe wat je niet laten kan. Ovutesten zijn een beetje overdreven nu al. Maar aan de andere kant, als jij een onregelmatige cyclus hebt, vind ik het juist wel een goed idee. Geniet maar lekker van elkaar en het oefenen.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zaadjes zwemmen echt de andere kant niet op door dat je er zoveel mee bezig bent hoor..

dus wat dat betreft. Ik denk alleen wel dat het wat zonde is om voor het plezier, als je er nu al zoveel mee bezig bent. Ook voor je partner. Wij zijn ook lang bezig geweest, maar pas na langere tijd wist mijn man dat we op bepaalde momenten 'moesten' . Dit verplichte nummertje was hij echter na een paar maanden eigenlijk al behoorlijk zat.
    Dus tja, voor je portemonnee en voor het plezier (zeker als er geen bijzondere omstandigheden zijn) had ik nog wat langer gewacht met ovutesten, maar wat iemand al zegt; hierover zijn de meningen ook verdeeld.

Wij waren er overigens na ruim een jaar wel veel mee bezig, uiteindelijk in ronde 17 zwanger geraakt...

7. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi

wij zijn in ronde negen en ik ben er zelf ook heel erg mee bezig, mijn moeder zzegt ook steeds je moet er niet te veel mee bezzig zijn, want dan wil het helemaal niet!
    nou ik denk idd ook de zaadjes denken echt niet van oh ze is er in gedachten er weer mee bezzig nee vandaag zwemmen we maar weer terug.
    ik denk dat het niet uitmaakt of je er nu wel of niet mee bezzig bent.
    het is alleen voor je zelf niet echt leuk.
    ik temp alleen en gebruik geen ovu testen!
    ik was in het begin er ook giga mee bezig. en nog steeds wel, maar ik geloof dat het wel minder wordt hoe langer je er mee bezig bent. hooop ik hahaha

liefs

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik was er continu mee bezig en werd vijf keer nel zwanger (4x in de eerste ronde en 1 keer in de tweede ronde)

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou hier dan maar zo'n cliché geval :)

9 maanden geen eisprong, 6 maanden clomid (alle 6 de maanden eisprong, niet zwanger) toen pauze, omdat we gingen trouwen.

Op huwelijksreis, wist niet eens dat ik een eisprong had gehad, mooi wel zwanger terug (zonder medicatie)

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,
    wat grappig om jullie verhalen zo te horen.
    Ik hoor het regelmatig hoor dat als men er niet meer zoveel me bezig is ineens spontaan zwanger raakt. Daarom wil ik ook proberen er iets minder strak mee bezig te zijn.
    Deze ronde heb ik ovu testen gebruikt omdat ik totaal niet weet wanneer ik mijn ei heb en idd een nogal onregelmatige cyclus heb.

Maar ik denk ook. Het is toch ook juist goed om er over na e denken. Als ik er over nadenk dat ik zwanger zou zijn en het iedereen kan vertellen wordt ik zo blij van binnen. Ik denk dat dat het ook is. Gewoon het verlangen naar een kindje.

Bedankt voor de antwoorden!

Luna

11. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hoi Luna,

Als je eenmaal stopt met de pil, en misschien al langer voor een kindje wilde gaan, is het ook heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Ik heb me er vanaf het begin af aan erg in verdiept. Ook ovu testjes gebruikt etc. Veel mee bezig dus en ook van een aantal het advies, dat ik er niet zo mee bezig moest zijn. Wat in ieder geval helpt, is weinig mensen vertellen dat je 'bezig' bent, dan kan ook niemand die opmerkingen maken!

Maar wat wel frapant was in ons geval, is dat we 4 maanden bezig waren. Steeds geen alcohol vanaf eisprong etc. heel netjes leven voor een eventuele zwangerschap. De 5e maand, december, veel feestjes...dus we zouden een maand overslaan. Ik wist van eerdere maanden dat ik altijd vrij laat mijn ei had, dus rond die tijd zouden we niet gericht klussen. Die maand dus ook gewoon lekker drankjes gedronken en gefeest, er echt minder mee bezig geweest, en toen bleek ik in januari toch zwanger! Bij de echo bleek mijn ei dus veel eerder te zijn geweest die maand!

Super veel succes met zwanger worden en mijn tip (ook voor mezelf bij een eventuele tweede) is, hou het wel leuk/gezellig en laat niet alles om het zwanger worden draaien!

12. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    In het begin was ik er helemaal niet veel mee bezig. Na 5 maanden was ik zwanger. Ik kreeg toen een miskraam en daarna wilde ik heel graag weer zo snel mogelijk zwanger zijn. Ben er die maand heel veel mee bezig geweest en heb toen ook getemperatuurd. Het was meteen weer raak. Dat het dus niet zou lukken omdat je er teveel mee bezig bent is dus onzin....of het fijn voor jezelf is, is een ander verhaal ;)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk eigenlijk dat het onzin is dat je omdat je er zoveel aan denkt, maar niet zwanger word.

Maar wij waren niet bezig met zwanger te worden, deden alleen het geen je moet doen om een kindje (of kindjes in ons geval) te maken. En tja, toen was het plots ineens een keer bingo ;) .

Succes, hoop dat het snel raak mag zijn hoor!

14. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik was er de eerste 2/3 maanden ofzo heel erg mee bezig, daarna had ik ineens zoiets van: "ik zie t wel" en was ik zwanger :D

15. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    De eerste 2 maand dat wij ervoor gingen was ik er heel erg veel mee bezig, ik vond het superspannend en kon niet wachten tot ik zwanger was. De 3e maand door omstandigheden niet veel mee bezig geweest ( en ook niet veel geklust) en toen bleek ik zwanger!

16. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    De eerste maand kon ik nergens anders aan denken. Kon het wel van de daken schreeuwen: ik ben gestopt met de pil!
    Mijn cyclus was zeer onregelmatig, tussen de 35 en 100 dagen. Op een gegeven moment heb ik me daar maar bij neer gelegd en gewacht tot het wat regelmatiger zou worden. Na 7 maanden ben ik eens m'n LH gaan testen. Ik dacht dat als ik geen eisprong zou hebben, ik ook niet elke maand zou hoeven hopen dat ik zwanger zou zijn. Ik heb nooit een eisprong gezien op de testen, maar was die maand wel zwanger geworden!
    Verder was ik er juist die maand helemaal niet mee bezig omdat we bezig waren om de tuin opnieuw aan te leggen.

17. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meid,

Wij zijn ook 16 maanden bezig geweest om zwanger te raken.
    Ik was er ook onwijs mee bezig en werd met de maand onzekerder.
    In maart hadden we onze eerste afspraak bij de GYN. Ik heb toen duidelijk gevraagd aan haar of het mogelijk was dat ik maar niet zwanger raakte omdat ik er teveel mee bezig was.
    Zij zei toen direct dat dat grote onzin is omdat het zaadcelletje en het eicelletje niet weten dat jij er zo mee bezig bent!

Wat dan wel weer apart is............ik had het helemaal naast me neer gelegd en was eigenlijk alleen nog maar bezig met de GYN...ik moest terug komen als ik mijn menstruatie weer had....maar die is er niet meer gekomen want ik testte positief! Dus jaaa....wat nou het juiste antwoord is? Ik heb geen idee!
    Maar probeer je niet te druk te maken....de meeste meiden worden binnen een jaar zwanger dat is de normale tijd om zwanger te worden....duurt het iets langer hoeft dat ook niet te betekenen dat er iets aan de hand is....kijk maar naar mij (en nog vele andere)

heel veel succes met zwanger worden! :D

18. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Verplaatst naar zwanger worden.

Elvira

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Lijkt mij ook totale onzin dat je niet zwanger wordt als je er teveel mee bezig bent. Maar het zou misschien kunnen dat je dan eerder een vroege miskraam hebt, door de stress ofzo? Ook al lijkt me dat ook vrij sterk...

Ik ben er zelf helemaal niet mee bezig geweest, ik was ook gewoon aan de pil (microgynon 30), dus het was ook eigenlijk niet de bedoeling. Ik kende m'n vriend pas twee weken toen ik zwanger raakte, dus meteen de eerste ronde raak!

20. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Code:
    Dus mijn vraag is wie is er zwanger geraakt en is er veel mee bezig geweest? En wie juist niet? 
    Wat is jullie mening hier over? 

Ik ben namelijk nu steeds bang dat ik niet zwanger zal raken omdat ik er teveel over nadenk!
    Ik ben deze keer ook niet zo er mee bezig geweest ,zoals voorgaan!
    Ben nu stuk relaxter...maar je hoort wel eens inderdaad dat men zegt je moet er niet te veel mee bezig zijn!
    Bij voorgaan nod dacht ik bijv ook dat ik zwangerschapsverschijnselen had ,ging dus ook echt hopen dat ik zwanger was ,werd daar nog teleurgestelde van als ik dan ongi werd!...heb deze maand ook weer geklust en nu in afwachting voor het evt nieuwe wondertje! :D
    ...dus hopelijk scheelt het wel wat als je ,je er niet te veel mee bezig houdt! ;)
    (Ik dacht dat ik bij me dochtertje er niet zo mee bezig was.)

Deel Deze Pagina