Wie veel bezig geweest met zwanger raken en wie niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Momfulness, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi,
    interessant topic!

ik ben er wel erg veel mee bezig: boeken lezen ovu testen gericht klussen tempen smeppen enzo, maar dat komt naast het supergrote verlangen ook omdat ik mezelf 'te oud' vind om maar gewoon rustig af te wachten wanneer het ooit mag komen.

wel is het zo dat als je er zo mee bezig bent en het lukt niet meteen, je meer gaat twijfelen.
    ik tenminste: afgelopen maand was de 2e ronde en de 1e echte serieuze.
    we hebben op dag 4,3,2,1,0 voor eisprong geklust.
    nou dan denk je toch wel dat je een kans maakt!

moeder natuur echter denkt daar soms anders over en dat is lastig te accepteren soms.

maar dat je niet (snel) zwanger zou worden omdat je er teveel mee bezig bent is natuurlijk de grootste kul: zoals al gezegd werd de zaadjes zwemmen er echt niet een andere kant door op en je eitje gaat zich echt niet verstoppen ofzo!

:)
    klingel

2. Anique

Anique Niet meer actief

Bij ons was het echt een verassing dat ik zwanger was, ik heb zelfs nog nooit mijn menstruatie-data bijgehouden, daardoor was het in het begin ook lastig om aan de hand daarvan te bepalen hoelang ik al zwanger was.
    Ik zou ook zeker als je pas net begint vooral gewoon seks hebben als jullie daar allebei gewoon zin in hebben (volgens mij is dat dan ook gewoon vaak het juiste moment) en niet als een of andere test aangeeft dat je "moet".

Als het na een jaartje nog niet gelukt is zou je misschien dan wel kunnen gaan overwegen om je wat meer te verdiepen in je cyclus enzo... maar ik denk dat je "verplichte nummertjes" het best zolang mogelijk kunt vermijden, lijkt mij voor de relatie op te duur ook gewoon niet echt prettig.

3. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    wij zijn al 11 maanden bezig en ik moet zeggen dat ik er wel erg mee bezig ben, ik ben nu begonnen met tempraturen en evaluatietesten.

krijg ook van iedereen commentaar dat ik er te veel mee bezig ben, maar ja het wordt langzaam tijd vindt ik,

ik geloof er niet zo in, dat als je er teveel mee bezig bent dat je dan niet zwanger bent.

ik blijf gewoon doen zoals ik bezig ben, het enigste wat ik denk dat belangrijk is dat je niet gestresst ervan wordt, en dat ben ik soms wel, dus rustig aan!

geld ook voor mezelf hahaha

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    er niet te veel mee bezig zijn is denk ik de meest gegeven tip voor mensen die zwanger willen worden :(
    ben er best veel mee bezig geweest hoor. Elke keer nam ik me aan het begin van elke ronde voor om me er niet te veel mee bezig te houden. maar hoe verder mijn cyclus vorderde hoe spannender ik het vond en hoe meer ik er aan dacht..
    deze cyclus voor het eerst getempt om te kijken of ik wel een eisprong had.. en nu dus zwanger...
    denk zelf dat het niet zo veel uit maakt hoor. te veel stress is alleen natuurlijk nergens goed voor..

5. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Ik ben ook pas aan de 2e ronde bezig, of eigenlijk de 3e, ben net ongesteld geworden...

Ook ik ben er ontzettend veel mee bezig, vooral ook, omdat ik ontdekt heb, dat ik op dag 22 pas de eisprong heb en maar een cyclus van 27/26 dagen heb!

Kan ook bijna nergens anders aan denken, heb al jaren een grote kinderwens, en nu we er eindelijk voor t eggie voor gaan, valt t me zwaar dat t eitje niet echt de kans krijgt om in te nestellen als het bevrucht zou zijn...

6. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik zit nu in ronde 9 en ik begin me er nu wel wat ongemakkelijk bij te voelen. Ben begonnen met temperaturen, zodat ik, als ik na een jaar nog niet zwanger ben, alvast een voorsprong heb bij de gyn.
    Vooral de week voor mijn NOD wordt het moeilijk. Zoals nu. Ik heb pijnlijke tepels en dat heb ik normaal niet voordat ik ongesteld moet worden. Dus dat zou een positief teken kunnen zijn. Maar ik heb ook menstruatiekrampen.
    Is moeilijk hoor om er niet mee bezig te zijn! Niet te snel oordelen over een ander.

Succes dames!

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb even in wetenschappelijke artikelen geneusd en ik kwam het volgende tegen:
    Vrouwen zijn gestresster op momenten dat ze geen anticonceptie gebruiken (en dus zwanger proberen te raken) dan wanneer ze dit wel doen. Stress zorgt voor een hogere percentage op miskramen en op een hogere onvruchtbaarheid.

Er veel mee bezig zijn, kan voor stress zorgen. Dit kan er ook weer voor zorgen dat de mannen gestresster zijn en daardoor slechter presteren. Dit kan dus ook bij mannen voor een hogere onvruchtbaarheid zorgen.

Er zijn wel artikelen die zeggen dat het effect niet zo sterk is, maar stress is sowieso niet goed. Er veel mee bezig zijn, zorgt al snel voor een hogere stresslevel.

IK vind het onzin als vrouwen direct gaan temperaturen en gaan checken wanneer ze ovuleren. Ik vind dat je het eerst gewoon rustig moet afwachten en je er niet zo druk om moet maken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou het in ieder geval wel proberen. Ik vind het van mezelf al stom genoeg dat ik op dit forum zit terwijl ik pas net bezig ben. Laat staan dat ik bijv. ga temperaturen.

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    In principe is het natuurlijk onzin dat je minder snel zwanger wordt als je er veel mee bezig bent. Zoals ook al eerder gezegd werd, zwemmen de zaadjes niet ineens een andere kant op.
    Maar toch hoor ik het wel heel veel dat meiden juist zwanger raken in de cyclus waar ze juist even een pauze in wilden lassen, of wanneer ze het zwanger worden even wat meer loslieten.
    Ookal is het in theorie misschien onzin, ik probeer er toch zo min mogelijk mee bezig te zijn (ontzettend moeilijk voor mij omdat ik ook al twee kindjes verloren heb bij een miskraam). Hopelijk is het toch snel raak, voor ons allemaal...

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @ merle: interessant wat je gevonden hebt.
    ik geloof er zeker in dat als je obsessief bezig bent met zwanger raken, dat nou niet echt een heel ideale manier is en wellicht, door die stress, inderdaad kan zorgen voor minder makkelijk zwanger raken.

MAAR ik vind het onzin om het onzin te vinden (mooi gezegd he ;) ) wanneer meiden meteen 'doelgericht ter werk gaan' doormiddel van ovu testen of tempen.

wat is er mis mee? als je inzicht wil krijgen in je vruchtbare dagen zijn dat zeer handige hulpmiddelen.

als je samen besluit een beeb te proberen te krijgen, kan je ook wel in het wilde weg gaan vrijen enkel en alleen wanneer je zin hebt maar dat verlaagt uiteraard de maandelijkse kans op zwanger worden. :rolleyes:

als je nou helemaaaaaaaaaal geen haast hebt of voelt (bv omdat je nog heel jong bent) is dat ook nog wat anders dan wanneer je (zoals ik toevallig) wat 'ouder' bent en geen maand voorbij wil laten gaan zonder samen goed, en met veel plezier en leerzaamheid, je best te hebben gedaan!

en dan dit forum: ik weet zeker dat veel vrouwen er veel kennis en tips en raad en steun vandaan halen... waarom zou je jezelf stom vinden? ik vind het goed dat je info opzoekt en lekker je hart kan luchten over een onderwerp dat je voor je directe omgeving juist lekker nog geheim wil houden! :)

maargoed, smaken en meningen verschillen (gelukkig) maar één ding zal ons toch wel binden:

een beebwens! :D

kortom, succes iedereeen!

liefs
    klingel

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja, er zijn altijd uitzonderingen op de regel :) Er zijn stellen die het 1 keer per maand doen en dan snap ik wel dat je een hulpmiddel moet zoeken ;) En als je al op leeftijd bent en geen tijd wilt verliezen, kan ik daar ook wel bij inkomen. Maar ik blijf er bij dat het geen obsessie moet worden en dat dat beter gaat als je niet als een gek alle huis-tuin-en-keuken-hulpmiddelen uit de kast trekt. Met uitzonderingen dus daargelaten. Ik denk dat je er beter van kan genieten als het niet zo'n issue gaat worden. En ik denk dus wel dat het effect kan hebben, ook al willen alle doktoren je geruststellen. Dat doen ze ook alleen maar omdat het anders een nog grotere obsessie gaat worden.

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hallo Dames,
    Een hoop antwoorden zeg! Dacht eens kijken of er al iemand gereageerd heeft op mijn berichtje maar dit had ik niet verwacht.

De meningen zijn toch wel redelijk verdeeld zo te zien!

Ik denk dat het best goed is om er mee bezig te zijn omdat je het gewoon graag wilt.
    De vraag die bij mij op komt is. "Wanneer is het teveel?".
    Ik vindt het geen "onzin" als mensen meer inzicht willen krijgen in hun cyclus. Vooral als je onregelmatig ovuleert begrijp ik heel goed dat je er wat meer mee bezig bent.

Ik zelf heb nu 3 ovutesten gebruikt. de 3e was positief en we hebben gewoon geklust wanneer we zin hadden.

Bij mij is het zo dat ik er iedere dag wel even bij weg droom hoe het zou zijn....
    Maar het is niet zo dat ik er nachten van wakker lig en op ieder kwaaltje of pijntje let.

Hopelijk zijn we toch allemaal snel zwanger,

ik ben het trouwens ook wel met Klingel eens hoor.

Liefs Luna

12. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik zou het niet beter kunnen zeggen.

Deel Deze Pagina