Ik weet niet zozeer of jij iets fout doet, maar kijk eens op de aangifte waardoor het komt dat je moet betalen. Komt dat omdat de werkgever te weinig loonbelasting afdraagt en je daardoor zelf nog bij moet leggen, krijg je te veel toeslagen terug, te veel hypotheekrenteaftrek per maand, of een te hoge algemene heffingskorting. Als je moet betalen, dan betekend dat dat je per maand te weinig hebt betaald of te veel hebt gekregen. Pas dit aan, dan voorkom je dat je volgend jaar weer bij moet betalen.
Zeer onverwacht wel ja, met name voor ons meisje. Kunnen we even flink wat kleding enzovoorts voor dr inslaan en de rest gaat op de spaarrekening voor wanneer ze weer een groeispurt maakt of wat nieuws nodig heeft.
Vanmiddag even gebeld met onze hypotheekadviseur. Hij vult voor een klein bedrag onze aangifte in. Normaal doe ik het zelf, maar vond het wel een beetje ingewikkeld worden met verschillende hypotheekdelen (i.v.m. 2 huizen). Maar we krijgen een leuk bedrag terug! Veel meer als dat ik gedacht had. Het gaat bij ons voorlopig op de spaarrekening.
Wij net iets over de 3000. ook dankzij de hypotheekrente aftrek. we hebben ons huis verkocht in September dus we kregen die nog 8 maanden meegerekend. gaat direct in ons nieuwe huis zitten dus het is hallooo en byyyeeee!!!
Nee hoor! Je krijgt van de belastingdienst ook rente over je teruggaaf en met een heel net rentepercentage. Beter dan de meeste spaarrekeningen. Belastingrente
Je zou eens bij loonadministratie kunnen bellen om te vragen of het mogelijk is meer loonbelasting in te houden. Soms zijn ze zich er niet bewust van dat ze te weinig inhouden. En anders zelf iedere maand alvast wat achteruit zetten zodat je het opspaart. Als het namelijk in de loonbelasting zit, dan is de kans groot dat je volgend jaar weer moet bijbetalen.
Wij krijgen bijna 6000 terug. Dit is dan hypotheekrenteaftrek, combinatiekorting en ouderschapsverlofkorting. Wij zetten het op de spaarrekening en we geven het sowieso niet uit voordat de definitieve terugaaf in de bus ligt.
Ik moet betalen Zit nu in de uitstelregeling (gaat makkelijk want werk bij administratiekantoor) dus gelukkig ff uitstel tot volgend jaar voor het doen van aangifte! Kan ik het geld eerst bij elkaar sparen