wie verantwoordelijk? GLS of buren of ikzelf

Discussie in 'De lounge' gestart door ukkie1985, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je moet bij de verzender zijn, die kan bij GLS een handtekening opvragen en het adres waar het geleverd is. Als jij niet hebt aangegeven dat het bij de buren geleverd mag worden, zit GLS fout. Zij moeten dan het pakketje ophalen waar ze het geleverd hebben en bij jou leveren. Als het pakket kwijt blijkt te zijn kan de verzender gaan claimen bij GLS en jij zou van de verzender een nieuw pakket moeten krijgen.

Werk zelf in de logistiek en als verzender stuur ik claims naar bedrijven als GLS :)

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh, en jij dacht dat pakketbezorgers zich er aan houden als je aanvinkt dat het niet mag? ;) Dream on.

Ik heb wel eens een pakketje teruggekregen van de overkant va de straat en dan zeg maar vijf huizen verderop. En dat terwijl de verzender op het pak hadden geschreven "alleen afleveren bij geadresseerde of buren nr. XX" en ik een briefje op de deur had met "pakketje s.v.p. nergens anders afleveren dan hier of bij nr. XX."
    En uiteraard geen briefje in de bus waar het pakker gebleven was.
    Dezelfde bezorger heeft ook wel eens geprobeerd mij te laten tekenen voor een pakket dat voor een paar huizen verderop was. "Dat mag gewoon hoor, als u even voor ze tekent moet u wel hun naam gebruiken." Dat was PostNL.
    Heeft ook te maken met de wijze waarop postNL e.d. hun pakketbezorgers betalen hoor. Maar komop, dan nog kun je proberen je werk een beetje fatsoenlijk te doen.

@ts: Jij bent niet verantwoordelijk en je kunt richting de buren niks bewijzen. De afzender moet dit opnemen met de bezorger en zij moeten dan laten zien dat het bezorgd is. Maar als je er niet voor hoefde te tekenen, is dat vaak een beetje hij-zegt zij-zegt.
    Hopen dat het pakket nog boven water komt.

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb je al gebeld met GLS? Ben wel benieuwd eigenlijk.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Afzender moet contact opnemen met gls en die moeten uitzoeken waar ze het gebracht hebben.
    Ik zat ooit op een pakket te wachten. Er lag een briefje in de bus dat het op nummer 1 lag. Ik naar nummer 1. Jongen zeer verbaast want hij had hem niet:(
    Bleek achteraf dat gls ook bij nummer 7 een briefje door de bus gedaan had dat er voor hem een pakket lag op nr 1.....
    Meneer had deze ook opgehaald en niet naar adres gekeken en vroeg zich af wat hij met hondenvoer moest;)
    Dombo van nummer 1 zegt dan ook niet even dwt nr 7nhem al oph0gehaald had he...
    Heeft een week geduurt voordat het terecht was. Verzender had intussen al een nieuw pakket verstuurd en is achter gls aan gegaan.

Deel Deze Pagina