Wie verdient er meer, jij of je partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door zeilbootje, 8 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joli86

    Joli86 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Uurloon ik. Maar omdat mijn man meer werkt hij, al scheelt het niet veel.
     
  2. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Mijn vriend. Maar alleen omdat hij 5 dagen werkt en ik 4: we zitten in dezelfde schaal + trede.
     
  3. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    nou precies dit
     
  4. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Qua uurloon verdien ik meer.
    Hij moet maar eens over salaris verhoging gaan onderhandelen, maar mijn man kennende doet hij het niet.
     
  5. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.069
    472
    83
    Ik verdien meer dan mijn partner. Mijn werkt hierdoor wat minder uren.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik verdiende meer per uur.

    Maar ik heb nu wia dus ik verdien 70 procent dus minder. Maar ik krijg wel betaald voor niet werken dus
     
  7. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Qua uurloon verdien ik meer maar hij werkt veeeel meer dan ik dus tsja krijgt hij ook meer :roflmao:
     
  8. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Man verdiend meer maar is uitgegroeid. Ik groei nog. Als ik meer verdien dan hij dan gaat hij minder werken en ik meer.
     
  9. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Partner verdiend hier meer.
     
  10. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113

    Hier hetzelfde
     
  11. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Ik verdien met 28 uur netto nagenoeg hetzelfde als mijn man bij 40 uur. Dit komt grotendeels door hele goede secundaire voorwaarden bij mij en doordat wij niet met schalen werken, maar met jaarlijkse groei op basis van beoordeling.
    Het is dat ik niet gelukkig wordt van fulltime werken icm jonge kinderen en mijn man benauwd wordt van thuisblijven. Maar puur naar de centen gekeken zou ik beter fulltime kunnen werken en mijn man maar deels of niet. Dan hadden we nu al lang stikongelukkig in onze grote villa in Wassenaar gewoond :roflmao::roflmao:.
     
    NiVa0230 en bluedrake vinden dit leuk.
  12. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    #72 Mapje, 9 mei 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2021
    Ongeveer gelijk. Ik verdien misschien 50 euro netto meer per maand maar man heeft weer een vaste 13e maand en nog wat voorwaarden dus dat gaat gelijk op. Ik werk 34 uur en mijn man 36 (beide in 4 dagen) dus eigenlijk als ik ook 36 zou werken zou ik wel wat meer verdienen. Man gaat wel promotie maken dus dan zal het wat meer worden maar andere kant wil ik volgend jaar voor mezelf beginnen dus dan is het weer een ander verhaal.

    En we vinden er niet zoveel van. Ik ben vrij ambitieus en heb altijd gezegd toen we wat kregen dat ik ook graag (veel) wilde blijven werken. Mijn man is wat minder ambitieus dan ik dus die vindt het prima. En we wilden sowieso de kinderen niet meer dan 2 dagen naar betaalde opvang. Dat gaan ze nu en 1 dag opa en oma maar als opa en oma dat niet meer kunnen of willen gaat 1 van ons minder werken (of allebei om en om geen idee)

    Ik weet niet of ik er trots op ben. Ik ben wel trots dat ik zo’n leuke baan heb maar niet perse op wat ik er mee verdien ofzo.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Als we allebei fulltime zouden werken zou het verschil minimaal zijn, denk ik. Maar hij werkt fulltime en ik parttime, dus hij krijgt maandelijks meer gestort dan ik. ;)
     
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Ik vind dit heel mooi gezegd.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  15. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben hoofdverdiener, mijn partner heeft een WAO-uitkering en draagt de zorg voor onze kinderen en de huishouding. Dit is iets wat we een jaar of 11 geleden zo hebben afgesproken. Onderhand zijn onze dochters behoorlijk zelfstandig en zou hij evt weer wat kunnen gaan werken. Maar het is best lastig om wensen qua werktijden en zijn lichamelijke beperkingen op een rijtje te krijgen met vacatures.
     
  16. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Er is een tijd geweest dat ik grofweg meer verdiende dan mijn man.
    Maar toen mijn afdeling boventallig verklaard werd, was ik genoodzaakt een andere baan te vinden. Ik wist dat ik boven modaal verdiende bij dit bedrijf in vergelijking bij een andere vergelijkbare functie. Dus wist dat ik een concessie ging maken.

    Uiteindelijk in totaal andere branche gekomen, waarbij ik minder verdien dan mijn man.
    Ben wel aan het solliciteren voor wat anders weer. Dus wellicht bij volgende baan anders :)
     
  17. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Valt mij trouwens op dat de vrouwen hier meer verdienen dan de mannen, terwijl de werkmaatschappij voornamelijk nog op mannen gericht is (ook al is de regering al jaren bezig om dit gelijk te trekken)
     
    siets en Mapje vinden dit leuk.
  18. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ligt ook wel aan branche en beroep toch? Ik werk binnen de HR/Projecten/Marketing en we hebben 80% vrouw en 20% man. En dat zien we op veel afdelingen. Behalve IT en Finance dat is 90% man en 10% vrouw. Onze organisatie heeft sowieso meer vrouwen dan mannen in dienst.

    Zorg is ook veel vrouw. Onderwijs. Retail.

    Vrouwen zullen denk ik wel vaker parttime werken. En daardoor vaker minder verdienen ook (en misschien sowieso)
     
  19. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ok wellicht dat ik een vertekend beeld heb van mijzelf dan.. Ik werk(te) in de logistiek en finance.. En ja dat is inderdaad een mannenwereldje :)

    Begrijp dat vrouwen eerder parttime werken (doe ik zelf ook) Maar lees wel dat als vrouwen hun salaris optrekken naar eenzelfde uur waarde van hun partner, dat ze vaak nog boven hun partner verdienen..
     
  20. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja logistiek en finance is bij ons inderdaad ook veel meer man!

    Ja maar er kunnen meer zaken van belang zijn. Werkgever, hoeveelheid wisselingen, opleiding, branche. Kijk ik heb 2 HBO opleidingen en heb snel veel stappen gemaakt en beoordelingen gehad met grote salarisstappen/3 keer van baan gewisseld. Mijn man werkt al 18 jaar bij dezelfde werkgever gaat in vast stappen en schalen per jaar , heeft later zijn HBO gehaald. Hij is de laatste jaren daardoor snel gegroeid maar daarvoor stond hij lang stil terwijl ik maar groeide.


    Eigenlijk moeten we dan ook beroepen vergelijken. Feit blijft dat vrouwen vaak in dezelfde functies als mannen minder verdienen. Dus als ik mijn baan heb en een mannelijke collega naast me in hetzelfde bedrijf zelfde functie heeft dan krijgt hij nog vaak (niet altijd zeker meer) meer betaald.
     

Deel Deze Pagina