Wat een bizar land.... in het geval van het meisje wat overreden werd, daar kan ik geen goed woord over zeggen...zoo intens zielig... in het geval van dit filmpje....ja ze springt zelf oke, maar goed, ze zal het niet zonder reden doen, althans iemand zit zodanig in problemen of in de knoop dat je die beslissing maakt. omdat ze dus zelf springt betekend niet dat ze geen hulp nodig heeft. of ik uitgestapt was....ja ik denk het wel...je weet het natuurlijk nooit. maar goed zit ook in mijn aard (verpleegkundige) om te hulp te springen. maar goed...ik zou sowieso niet zomaar door rijden zonder iets te doen.... laatst ook een jongen geholpen die dronken was en gevallen was van de fiets en met zijn hoofd in plasje bloed lag snachts, daar waren ook genoeg mensen voorbij gereden
Chilleke, ik heb al snel bij zo iemand (en ja heb ook een medische achtergrond) dat zo iemand waarschijnlijk zo ver heen is en je niet weet wat je kan verwachten. Daarom zou ik afstand houden vanwege zelfbescherming. Mijn moeder heeft een meid (heel lang geleden hoor) ook een keer willen helpen die verdwaasd was en er een eind aan wilde maken en die meid heeft toen haar woede op mijn moeder willen botvieren en haar oa willen bijten. Vaak zijn die mensen door de adrenaline ook nog eens heel sterk en tot van alles in staat, ondanks dat ze bijv van een brug vallen. In mn eentje zou ik er dus niet heengaan, wel met iemand anders (een man bijv) samen.
sja, china. Net zo erg als NL. Hoeveel mensen filmden wel niet de verdrinkende man in de auto 2 jaar geleden. Niemand hielp. Die gaven de motoragent de schuld dat hij niet ingreep, terwijl die man geschept was en met een gebroken poot op de grond zat zn best te doen hulpdiensten te alarmeren. Derest van de mensen bleef gewoon filmen. Of niet te bedenken alle slachtoffers van zinloos geweld. Mensen stonden erbij en keken ernaar, staken geen poot uit. Dus zo erg anders is China niet dan NL.
De mensen in China zijn gemiddeld genomen zeker niet barbaarser of gevoelozer dan de gemiddelde Hollander. Wat een vooroordelen weer en bekrompen reacties van sommigen hier, triest. Spreken over "China rotland" en "Chinezen zijn ongevoelig" e.d. is net zo kortzichtig als zeggen dat alle moslims terroristen zijn, alle Antillianen criminelen en alle Nederlanders gierig. Dit zijn incidenten, excessen, óók in China! Alleen de kans dat er daar iets voorvalt is op een bevolkingsaantal van 1,3 miljard (!) mensen natuurlijk vele malen groter dan dat er iets schokkends gebeurt in ons kikkerlandje. Maar óók hier in Nederland gebeuren er gruwelijke dingen die regelmatig de wereldpers halen, laten we dat niet vergeten. Ik woon zelf niet in China, ben ook niet Chinees, maar kom er vaak en ken er een heleboel. China is een prachtig land in alle opzichten met door de bank genomen een bijzonder lieve, hartelijke, behulpzame en hardwerkende bevolking!
Mijn eerste reactie was ook verbazing dat niemand uitstapte en naar de vrouw toe ging. Maar als ik bedenk dat het op een 4baans snelweg gebeurt en je jezelf in gevaar brengt door daar uit te stappen. Je het risico loopt dat je aangeklaagd kan worden als je gaat helpen. Dan kan ik me voorstellen ik dat je doorrijdt om vervolgens wel de hulpdiensten in te lichten.
Het was niet mijn intentie een discussie te starten of chinezen slecht zijn of niet....was gewoon benieuwd wat die mensen in het filmpje zeiden. Denk niet dat iemand hier antwoord op heeft. Van mij mag dit topic dicht!
Mijn reactie was ook niet zozeer naar jou toe gericht hoor. Maar wèl diegenen met steeds weer die domme reacties over altijd het "vreselijke China". Denk toch eens een keer verder na dan je neus lang is! Echt van die mensen die zelf nooit verder komen dan de camping in Drenthe maar blijkbaar wel precies weten hoe een maatschappij en cultuur aan de andere kant van de wereld in elkaar steekt.
Je heb natuurlijk gelijk als er overal fouten, zelfmoorden etc gebeuren maar ik vind dit filmpje van die baby en het meisje van 2 toch wel heel schokkend en dat heb ik nog nooit in NEderland of Belgie gezien. Maar je heb natuurlijk gelijk dat mensen niet horen te zeggen als dingen domme Chinezen, rot land etc... tenslotte leven er in ieder land rotte appels. In veel Arabische landen gaat het er ook vreselijk aan toe
vind t zoiezo al apart dat een zomaar voorbijgaande automobilist een camera aan heeft staan in zn auto.... of is het een trend dat elke chinees een camera in de auto heeft tegenwoordig? Maar idd, ze kunnen in china aangeklaagd worden als iemand zich ermee bemoeid. vandaar dat niemand iets durft te doen. idem met dat meisje.. zat gewoon te janken achter mn laptop toen ik dat filmpje zag