Iemand die bij de belasting werkt?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik kom er even niet uit.. Moet je nou het bedrag wat boven je heffingsvrije vermogen komt, eerst x 4 doen en daarna x 30 en wat dat bedrag dan is betaal je dat dan per jaar aan belasting? Of bereken ik het verkeerd? Ik heb de belastingdienst zelf al gebeld maar die kwamen met allemaal rekensommen en verhaaltjes waardoor ik door de bomen het bos niet meer zag.. Dus als iemand me het simpel kan uitleggen, graag!

2. maxsade

maxsade Lid

19 jan 2012
    30
    6
    8
    NULL
    NULL
    Over het bedrag wat je aan vermogen hebt boven het heffingsvrij vermogen betaal je effectief 1,2% inkomstenbelasting.

De belasting bereken je als volgt: box 3 vermogen -/- heffingsvrij vermogen *4% (het fictieve rendement) * 30% belasting. Per saldo kom je dan op een belastinglast van 1,2% boven het heffingsvrije vermogen.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dat had ik ook gevonden maar ik snap er nog steeds geen bal van.. Ik heb sowieso geen verstand van die belasting dingen en rekenen is ook niet mijn sterke vak :D dus vandaar dat mijn vraag is of iemand het even in hele makkelijke taal kan uitleggen, welk rekensommetje moet ik gebruiken voor het bedrag wat boven het heffingsvrije vermogen komt?

4. maxsade

maxsade Lid

19 jan 2012
    30
    6
    8
    NULL
    NULL
    dat is 1,2%

dus stel vermogen € 100.000 / 100 * 1,2 = de verschuldigde belasting

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Thnx voor je moeite! Mag een slotje op dit topic :)

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Doe ik hier een slotje op.

Deel Deze Pagina