Wij zijn de standaard aardappelen en groente onderhand nogal zat. Nu wil ik heel graag nasi maken maar wat doen jullie door de rijst?! Wat is lekker en wokken jullie dat dan?? Ik heb ooit geprobeerd nasi trafassi te maken maar zelfs vanaf t recept mislukte dat😂😂😂😂 Ik heb in ieder geval marinade voor pikante kip in huis en ook de trafassi is er maar ik krijg t maar niet goed op smaak..😭😭😭 Dus wie heeft er lekkere en een beetje simpele rijst gerechten?? (Geen pakjes aub)
Oh,geen pakjes hahaha Oeps. Kipblokjes marineren in ketjap marinade. Lekkere verse groenten en dan samen in de pan. Eventueel scheutje ketjap erdoor voor als het te droog is
Voor de meeste Indische recepten is het soms wel handig om een kruiden pasta te kopen omdat er onwijs veel kruiden in gaan. Voor tandori en andere currys haal ik meestal curry pasta bij de toko. Beetje kokosmelk, kip bakken, kruiden mix er bij, kokosmelk voor het sausje en dan gewoon boontjes koken. Die er bij en rijst. Tadaa! Klaar
Trassi djinten ketoembar oestersaus Prei roerei kip ketjap manis hamblokjes evt tofu peper ui knoflook dan kom je een heel eind, geheim is ook wel de rijst te koken en af te laten koelen en dan opnieuw wokken in de pan met olie
Ik neem aan dat je trassi bedoelt ipv trafassi? trafassi: https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://m.youtube.com/watch%3Fv%3D4vqqQ0UsJbo&ved=0ahUKEwjj_YvjtP7KAhXMaRQKHa3-Dj4QtwII0gEwFw&usg=AFQjCNE_k6krqANao6_PQnrlEeAZB4utZg&sig2=ggtr7Mo8-FkkZa9yG8nLsg
Heel lekker en je kan er vers pakket van kopen bij de AH = curry madras. Lekker met wat naanbrood en kruidenboter. En alles lekker vers en met een goede beschrijving.
Ik heb dit recept laatst gevolgd (niet met trafassi trouwens) Simpel en snel. de smaak is niet heel uitgesproken maar juist daarom erg lekker als je er een vlees gerecht (smoor bijvoorbeeld) bij maakt waar al heel veel smaak aan zit Nasi goreng - Keuken je zou er nog andere groente doorheen kunnen doen en eventueel wat kruiden als ketoembar, djahe, djintan. er zijn al best veel topics over nasi en bami geweest en weet dat ik daar ook wel eens een recept van heb overgenomen die hier op leek heb even gezocht en het was een bami recept wat ik toen heb gemaakt maar daar zou je ook een nasi recept van kunnen maken http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/388654-lekkere-bami-recepten.html het was het recept van vagans (nummer 8)
Ik maak een beetje rijst liefst basmati Kipfilet koken en pluizen Dan olie in een wokpan 1 eetlepel vn die saus erbij kip erbij nasi groente erbij bakken de gekookte rijst erbij en weer 2 eetlepels vn die saus erbij alles doorelkaar wokken weer 2 eetlepels saus erbij ff proeven als het niet genoeg is weer een lepel saus erbij. Best makkelijk
Thnx! Vorige keer had ik veel te veel van die saus erbij gedaan was iets te pittig voor mn zoontje. Ik denk dat ik de kipfilet vervang voor hamblokjes want ga al kip uit de oven maken☺
Even een domme vraag van iemand die niet kan koken haha. Mijn man kookt altijd. Is zo'n pot je gebruikt dan 5 lepels saus gezonder dan het koken uit zakjes ? Ik wil namelijk mijn kookkunsten uitbreiden maar gebruik dan al gauw veel zakjes en pakjes. Maar das niet zo gezond begrijp ik.
Ik gebruik bij bami bijvoorbeeld een ui, teen knoflook, gebakken ontbijtspek, lepel sambal manis, dan een prei erdoor en de gekookte bami, dan een scheut ketjap manis erdoor en gesneden sellery. Dan heb je natuurlijk wel 2 kant en klaar producten ( Sambal en ketjap ) met de nodige suikers maar niet zoveel toevoegingen als uit zo'n zakje wereld gerechten. Nasi maak ik nog wel met een zakje nasi kruiden met gedroogde groenten erdoor.
Dit is eigenlijk een kruiden pasta. Maar ik maak soms ook sauzen uit pakjes ligt aan me dag en energie maar vers is wel gezonder idd
Bedankt voor je reactie dus een beetje van zo'n saus kan dus wel. Hier laats geprobeerd nasi met kip kurkumma te maken. met kruiden melk en wat bloem voor de saus . (Tip van een vriendin) Het was uiteindelijk veel te sterk vandaar dat ik aan zo'n sausje zat te denken de volgende keer. Ik heb de nasi en kip uiteindelijk zonder saus gegeten.
Jaa de saus is sterk idd vind ik ook!ik doe het ook voorzichtig heb ook 2 kleintjes en die eten het dan ook niet