Bankrekening

Discussie in 'De lounge' gestart door Morrighan, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Ik wil graag overstappen naar een andere bank. Ik zit nu bij de postbank en ben er helemaal niet tevreden over.

Ik ga nu naar jaaaaren de knoop eindelijk doorhakken wn wil naar een andere bank. Maar welke is nou goed?

Ik zit na te denken over de Rabo of de DSB. ABN is geen optie.

Welke bank hebben jullie en zijn jullie tevreden?
    (Doorlooptijd geld, service, beschikbaarheid kantoren, sparen, bankpassen- kwaliteit)

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    rabobank en ben zeer tevrede. genoeg pinautomaten en kantoren in de buurt, goede kwalitiet van pas en velle mogelijkheden zoals chipknip en pinne in het buitenland mogelijk :)
    telebankieren is zeer makkelijk en zelfs voor iemand die niet kan computeren (zoals me moeder) is het makkelijk. Tvens een spaarrekening die je ook met telebankieren kan beschikken.

service is prima ik heb er nooit problemen gehad en ja wat kan ik er nog meer van zeggen. Geld is er altidj optijd binnen en ook erg snel en van rabo naar rabo duur max 1 dag vaak zelfs maar enkele uurtjes.

ik zou zeggen neem de rabo

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik zit bij de ABN en ben erg tevreden, er zijn genoeg kantoren waar je altijd vriendelijk wordt geholpen.
    Toen mijn pasje na 4 jaar niet meer werkte bij een treinkaartjes automaat, kreeg ik kosteloos een nieuwe.
    Overboekingen van de ene rekening naar de andere gaat snel,het staat er meteen op, ook naar een andere bank gaat erg snel duurt max. 1 dag.
    Pinnen en geld opnemen binnen europa is gratis.
    Enige minpuntje van de abn vind ik de hoge prijs die je betaald voor bankpassen en rekeningen. Kost mij iets van 8 of 10 euro per 3 maanden. Maar goed dat schijnt tegenwoordig bij elke bank zo te zijn.

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom de abn geen optie is?

4. Niet meer actief

Ben ik het helemaal mee eens!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zit bij de SNS bank, en ik ben ook heel tevreden. Geld wordt altijd heel snel overgemaakt op m'n rekening. Er zijn (iig bij ons in de buurt) genoeg kantoren. Pinnen in het buitenland enzo kan ook allemaal. En internet bankieren gaat perfect!

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    rabo kost 6.95 per 3 maanden en kan in heel europa gratis pinnen:)

7. Mouse

Mouse Bekend lid

22 mei 2007
    944
    0
    0
    Ik sluit me helemaal aan bij consider, alleen haakte mijn pasje niet bij de NS maar in het buitenland af. Zonder problemen kreeg ik kosteloos een nieuwe.

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Zit ook al jaren bij de postbank...ben ook al n jaar van plan over te stappen maar t komt er maar niet van.
    Wij hebben onze gezamelijke rekening bij de abn amro.
    Maar die vind ik idd n tikkie duur. Dit weerhoud me om gewoon over te stappen naar die bank...maar tegelijkertijd heb ik geen idee welke t dan moet.
    SNS bank valt af. Die hebben me in tijd van nood wel ZO schandalig behandelt die mogen wat mij betreft allemaal spontaan in de fik. Hebben schijnbaar geen greintje menselijkheid.
    Dus ik lees ook even mee...kijken wat de meesten hier hebben en er van vinden ;)

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook ABN, voor zowel zakelijk als prive en bevalt goed. De kosten voor een pasje ed schijnen tegenwoordig heel normaal te zijn.

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij zijn overgestapt van de Rabo naar de ABN vanwege erg slechte (hypotheek) service bij de Rabo. Zijn over de ABN erg tevreden. De service van de Rabo is natuurlijk iets wat (neem ik aan) alleen voor dit kantoor geldt, maar omdat we toch een bank moesten kiezen waar we onze gezamelijke bankzaken onder wilden brengen, werd dat na dit gebeuren dus geen Rabo.

Man had z'n bankzaken geregeld bij de Postbank, ik bij de Rabo en samen zijn we naar de ABN gegaan. Hier kregen we de hoogste rente op onze spaarrekening en nog wat andere voordelen (als je hoger opgeleid bent), al hebben we daar in eerste instantie niet eens naar gekeken. Hebben gewoon een oriënterend gesprek aangevraagd.

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wij hadden ook postbank en waren ontevreden,
    zijn over gestapt op de

RABOBANK

echt superr

12. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb liever geen ABN omdat ik daar in het verleden heb gezeten. Toen ik ging samenwonen ben ik bij de postbank gegaan.

Ik vind de service van de ABN in Utrecht behoorlijk belabberd. Je moet ze zowat aan de mouw trekken voor ze je zien en de service bij een gestolen bankpas vond ik heel erg slecht. (zo wilde ze me bijvoorbeeld niet vertellen wat er om mijn rekening stond zodat ik het kon overboeken omdat mijn kantoor nog in Rotterdam was en ik toen in utrecht woonde. ze konden zogenaamd niet verder als 20 km van de vestiging op de saldi kijken. Gek dat het een week eerder wél kon..... )

Terwijl toen ik nog in Rotterdam woonde ik juist heel tevreden was over de ABN...

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk dat iedereen tevreden is met de bank waar ze nu zit, anders zou je er niet zitten ;)

14. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Ik ben dus niet tevreden met de bank waar ik zit, ;)

Vandaar dat ik aan anderen hun mening vraag over hun bank. want op die website wordt je ook geen hout wijzer.

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier dus ook niet denk ik ;)
    Omdat iedereen positief is over zijn eigen bank.

Maargoed...succes met de uitzoekerij ;)

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij zitten bij de abn dat bevalt ons erg goed!wij betalen trouwens voor onze en\of 6 euro voor 2 passen in de 3 maanden :( bij de abn kan ik alles regelen met de pc /telefoon en daar betaal ik niets extra voor.ook vind in de klanten service beter bij de abn dan bij de rabo.

wij hebben ook heel lang bij de rabo bank gezeten.je wil niet weten hoe blij dat wij waren dat we daar weg waren.het was op een gegeven moment zo dar onze pas (toen hadden we er maar 1) die in mijn portemonee zat opgegeten werd door mijn pup:oops:.er moest dus een nieuwe pas komen nou dat is een strijd geweest.ik heb 10 weken moeten wachten op een nieuwe pas :confused: omdat de pas niet was aan gevraagt daar na werd er glas hard gezegd dat het onze eigen schuld was en dat ik de spuulen maar moest op bergen!

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij bij de Rabo betalen ook voor onze pasjes....ben ik ook niet blij mee :(

18. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hou er rekening mee dat er bij de Rabobank helemaal niet gekeken kan worden wat er op je rekening staat als je in een andere plaats bent dan waar je woont. De Rabobank heeft allemaal aparte vestigingen, die niet echt bij elkaar horen en ook geen inzicht hebben in rekeningen bij andere vestigingen/plaatsen. Heel vervelend als je allebei in een andere plaats woont en je je gezamelijke bankzaken wil gaan regelen. Zoiets liepen wij tegenaan namelijk, m'n man had nog een hele oude rekening lopen bij de Rabo en wilde die koppelen aan onze toekomstige gezamelijke rekening (die er dus nooit gekomen is omdat we in tussentijd met die hypotheekadviseur te maken kregen, maar goed). Probleem was dat die rekening viel onder de rabobank in zijn woonplaats, een dorpje vlakbij mijn woonplaats, die toevallig onder een andere vestiging van de Rabo valt. Dus was daar niks mee te regelen, enige mogelijkheid was opzeggen en 't geld over laten maken naar een andere rekening. Heel apart omdat je denkt dat 't één bank is, maar die systemen zijn dus blijkbaar niet gekoppeld.

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik zit ook bij ABN en mijn vaste adres waar ik alles regel is WC Overvecht. Altijd vriendelijk, altijd behulpzaam en alles kan altijd direct geregeld worden! Zat ook eerst bij Postbank maar dit is stukken beter!

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zit met te vredenheid bij d epostbank :)
    heb 2x bij abn gezeten omdat ex daarbij zat en wat een koude kak allemaal geef mij maar lekker gewoon een girorekeningetje hahaha

Deel Deze Pagina