hier een paar bakerpraatjes die ik op een site gvonden heb vond er een paar echt amusante tussen, ken jij er ook nog? -als je het geslacht weet of denkt te weten voor een jongen een krat bier aan het voeten einde van je bed zetten -voor een meisje een briefje van 100 euro wapperen. -Ga op je zij op de vloer liggen. Ligt je buik op de grond en kun je er geen hand ondersteken dan wordt het een jongen. Blijft je buik staan en -kun je er een hand ondersteken dan wordt het een meisje. -Als je schrikt van een dier (een muis of spin) krijgt je kind een rare plek met een stuk huid dat lijkt op dat dier. -Als je een zwangere vrouw veel laat schrikken krijgt ze een schrikachtig kind. -Als je veel aan je buik krabt tijdens je zwangerschap, krijg je een kindje met veel haar. -Ben je in de eerste 3 maanden erg misselijk geweest, dan word het een meisje. -Neem de ring van de aanstaande moeder en 1 hoofdhaar hang vervolgens de ring in de midden van het haar en hang deze stil boven haar navel. Als de ring rondjes draait wordt het een meisje. Als de ring heen en weer schommelt dan wordt het een jongetje. -Tonic drinken zou ook weeën opwekkend zijn. (Dit zou komen door een stofje dat ook in het hart van de verse ananas zit wat ook in tonic zit) -als katten op je schoot gaan zitten of bij je liggen zelfs vreemden katten dan ben je zwanger -In de Joegoslavische cultuur zeggen ze als je veel maagzuur krijgt dan wordt je kindje geboren met veel haar. -Toen ik zwanger was van onze dochter was ik er heilig van overtuigt dat het een jongen werd, maar toen mijn oom met zijn schoonmoeder over was vanuit Jakarta zei zijn schoonmoeder direct je krijg een mooie dochter. Je ziet er zelf mooi uit dus goed verzorg je je haar netjes en gebruik je een beetje make-up? Dan wordt het een meisje en doe je dit minder tijdens je zwangerschap wordt het een jongen. Dus om het kort te zeggen een meisje draag je "mooi" en een jonge "minder". Je raad het nooit we hebben een hele mooie dochter gekregen... -Slaap je gedurende je hele zwangerschap op je linkerzij, dan krijg je een jongen. is het andersom dan wordt het een meisje. Bij de Marokkanen zegt men: -Als je op je rug vaak krabt dan krijgt het kindje op zijn rug een blauwe plek. Nederlanders zeggen gewoon dat de blauwe plek op de rug voorkomt bij Oosterse kindjes. -Als je tijdens de zwangerschap veel chocola eet krijg je een dik kindje met neiging tot liefdesverdriet. -Een Fins onderzoek heeft uitgewezen dat veel chocolade eten tijdens de zwangerschap en vrolijk kind tot gevolg heeft! -Als je buik jeukt, heeft je kindje veel haar. -Een onweerstaanbare trek in verse aardbeien zou de bevalling aankondigen, het eten van aardbeien zou de bevalling namelijk opwekken... een onbewuste 'klok' voor de bevalling, dat je lichaam het wel weet wanneer het gaat bevallen? (gadver, ik ben verslaafd aan aardbeien, dus dat kan echt niet ) -Zo mag je tijdens de zwangerschap niemand pesten of uitlachen om een uiterlijkheid, je kindje zou dit ook krijgen. Zo heeft de man van mijn schoonzusje hun buurjongetje gepest met een moedervlek in zijn gezicht, hun kindje heeft nu ook een moedervlek in haar gezicht. -De moedervlek zou ook kunnen komen doordat ze ergens trek in heeft gehad tijdens de zwangerschap en toen haar gezicht heeft aangeraakt. Mijn eigen dochtertje heeft een moedervlek op haar rug, ook dit zou komen omdat ik ergens trek in heb gehad en dit niet heb gegeten op dat moment. Ik moet toen mijn rug hebben aangeraakt. De man zou op het moment dat de vrouw ergens trek in heeft, dit gelijk moeten gaan halen. Op die manier worden de moedervlekken voorkomen. (yeay, dames ONS EXCUUS ) -Een andere is dat twee zwangere vrouwen niet naast elkaar mogen lopen, een van hen moet dan een knoop in haar onderbroek leggen, anders brengt het ongeluk. (probeer dat eens met mijn circustent?) -Ook is me verteld dat als je heel koud ijs eet tijdens de zwangerschap, je kindje kans heeft op een waterhoofd. -Laat de vrouw veel winden en boeren zoals de vader, dan word het vast een jongen. -Volgens mijn verloskundige stijgt je bloeddruk iets voor de bevalling, bij mij klopte het. -Leg een euro op de buik van de moeder, probeert het kind in de buik de euro te pakken dan is het een meisje zo niet dan een jongen. -Als je buik snel groeit en zichtbaar wordt dan krijg je een jongen. -Als je veel zoetigheid eet krijg je een meisje. -Donkere mensen bevallen makkelijker als lichte mensen omdat ze leniger zijn. -Krijg je veel puistjes tijdens je zwangerschap dan word het een meisje. -Heb je een streep op je buik die recht loopt, dan word het een jongen. -Zit er een kronkel in de streep, dan word het een meisje. -Als een zwangere vrouw tegen het einde van haar zwangerschap last heeft van wat donkere pigment vlekken in haar hals, dan word het een meisje. -Een vet frietje met veel mayonaise of chinees, kan de ween opwekken. -Volgens Marokkaanse mythes is het wanneer je als zwangere vrouw een knap of mooi kindje ziet, dan moet je het kind (zachtjes uiteraard) in zijn oor bijten en dan wordt jou als ook net zo een knap kindje als het kind wat je in zijn oor hebt gebeten. -Om je bevalling/weeen op te wekken zou je verse ananas moeten eten. -Om je bevalling/weeen op te wekken zou je met je blote voeten over het strand moeten lopen... -In Suriname word gezegd dat een zwangere vrouw nooit naar griezelfilms mag kijken want dan krijg je een schrikachtig kind die veel huilt. -Krijg je veel haar op je buik tijdens de zwangerschap dan wordt het een jongen, door invloed van het mannelijk hormoon. -Als de hartslag hoog is (150-160) dan word het een meisje en laag een jongetje! -Als een vrouw er niet uit ziet tijdens de zwangerschap, dan krijgt ze een dochter. De dochter concurreert namelijk met de schoonheid van de moeder. Als ze opbloeit en er prachtig uitziet, dan krijgt ze een zoon. -Wat veelal werkt is een goede vrijpartij om de bevalling op gang te brengen. Uiteraard pas rond de uitgetelde datum. Het vrouwelijk hoogtepunt(samentrekken van de baarmoedermond) zou de weeen opwekken. succes verzekerd! -Toen ik zwanger was van mijn zoontje en ik net wist dat het een jongetje werd kwam ik een oom v.e. vriendin tegen die zei dat hij aan mijn kleine kin haartjes kon zien dat het een jongen werd jongentjes geven je een vettere huid en dan staan ze omhoog dus en is het een meisje dan staan je donshaartjes niet omhoog! Helaas bleek hij wél gelijk te hebben ook al vond ik het een raar verhaal! -Heb je een zwangersschapstreep die boven je navel uitkomt dan wordt het een jongen, loopt de streep tot je navel dan wordt het een meisje. In Spanje: -als ze vragen aan de vrouw om haar handen te laten zien en ze steekt haar twee handen naar voren met de handpalmen naar boven dan wordt het een meisje en met de handpalmen naar onder wordt het een jongetje. -Ligt het kindje met het ruggetje naar rechts in de baarmoeder dan wordt het een meisje, ligt het met het ruggetje aan de linkerkant van de baarmoeder, dan wordt het een jongen. -Lig je hoogzwanger in je bed naar een volle maan te kijken, dan beginnen spoedig de eerste weeën. -Er worden overigens veel kinderen met volle maan geboren. -Als je veel huilt, dan wordt je kindje met rode ogen geboren. Dit gebeurt inderdaad wel. Dit heeft echter niet met huilen te maken, maar met de geboorte. Het komt wel voor dat er adertjes in de oogjes springen, waardoor het kindje wat rode oogjes heeft. -Heeft de toekomstige moeder een ochtendhumeur, dan krijgt ze vast een meisje. Is ze echter heel vrolijk en lacht ze veel, dan wordt het vast een jongen. -In Spanje kunnen ze aan de paella het geslacht van je kindje voorspellen. Roert de zwangere vrouw door de pan en valt de rijst naar rechts, dan krijgt ze een jongen. Valt de rijst naar links in de pan, dan krijgt ze een meisje. -In Suriname zijn ze er heilig van overtuigd dat het kijken naar lelijke dingen het krijgen van een lelijk kindje veroorzaakt. -In Suriname geloven ze ook dat moedervlekken veroorzaakt worden door vreetbuien die de moeder heeft tijdens de zwangerschap. De plek die de moeder tijdens het eten aanraakt zou dan de plaats zijn waar de kleine later een moedervlek krijgt. Raak dus nooit je gezicht aan tijdens het eten. -In Turkije bestaat er een volkslied dat zegt dat als een zwangere vrouw te veel kippen- of geitenvlees eet, het kind gaat lopen als een kip of geit en de hele dag tok tok zal roepen. -In Turkije is het eten van perziken tijdens de zwangerschap streng verboden, omdat dit een harig kind zou veroorzaken. Dit zou komen door het donzige schilletje van de perzik. -Een zwarte kat brengt op vrijdag de dertiende ongeluk. Als je tijdens de zwangerschap een zwarte kat recht in de ogen kijkt, dan wordt je kindje met een grote bos haar geboren.(te betwijfelen valt of dit erg is) zo dames en nu aan jullie kennen jullie bakerpraatjes die hier nog niet bij staan?
-Zie je tijdens je zwangerschap een haas lopen, dan krijgt je kindje een hazenlip. (dit is dus beslist niet waar. Het krijgen van een hazenlip is een ontwikkelingsfoutje of kan optreden door medicijngebruik) -In de negentiende eeuw kreeg de moeder volop haar zin, want tegen de wens van de moeder ingaan zou uitmonden in moedervlekken op het lichaam van het kind. -Elk kind kost een tand. Dit hoeft niet waar te zijn. Als je goed eet tijdens de zwangerschap en je gebit goed verzorgt, gebeurt dit niet. Vroeger ging men er wel vanuit dat door tekorten je gebit tijdens de zwangerschap slechter werd. -Snoepjes, koekjes, slagroomtaart, augurken, noem maar op wat de zwangere vrouw allemaal naar binnen snaait tijdens de zwangerschap: laat de toekomstige vader het maar halen, want al dat zin in lekkers is de wens van de baby in de buik en mag niet worden genegeerd. -Een Arabisch bakerpraatje is dat tengere vrouwen niet op een gewone wijze een kind zouden kunnen baren. Een mollige vrouw zou veel makkelijk een kindje ter wereld brengen. Dit is dus niet waar, want het ligt aan de bouw van de bekken van de vrouw. -Een zeer pijnlijke manier om het geslacht te bepalen zou zijn dat de man tijdens de zaadlozing zijn linker zaadleider dichtknijpt. Je zou dan een jongen krijgen. Dit heeft echt geen zin en de man kan beter deze pijnlijke behandeling achterwege laten. -Je baby mag geen strakke sokjes dragen, anders begint het pas laat met lopen. -Beschuit met muisje zijn heel gewoon tijdens de kraamdagen. Hoe is dit ontstaan? Muizen zijn het symbool van vruchtbaarheid. Het is wel bekend dat ze heel snel veel jongen kunnen krijgen. Het uiterlijk van een anijsbolletje waar het steeltje nog aanzit lijkt een beetje op een muisje. -Denkt jouw partner tijdens het vrijen dat je heel mooi bent, dan krijg je vast een meisje, andersom geldt natuurlijk ook. -Het drinken van veel koffie tijdens de zwangerschap zorgt ervoor dat je een kindje met rood haar krijgt. -Kindjes komen uit de rode kool. Tegenwoordig weten kleuters al waar de kindjes vandaan komen, maar dit is lang anders geweest. -Waarom het bakerpraatje dat kindjes uit de rode kool komen? Omdat de vruchtzak waarin de kleine heeft gewoond, doorbloed is. Als je hier na de geboorte je hand in steekt en tegen het licht houdt, dan heeft het het doorschijnende idee van een rode kool blad. -Wil je een voorspoedige bevalling, drink dan een bitter lemon of tonic. Deze dranken bevatten de stof kinine en vroeger werd dit vaak aan vrouwen gegeven. Misschien dat het na een krat van deze drank zin heeft. -De missionarishouding wordt vrouwen die problemen hebben met zwanger raken, wel aangeraden. -Tijdens het geven van borstvoeding kan je niet zwanger raken. Dit is beslist niet waar. -Wil je niet zwanger raken, dan moet je tijdens het hoogtepunt je adem inhouden. Ook staand de gemeenschap uitvoeren zou een zwangerschap voorkomen. -Voorspellen hoeveel kinderen je krijgt, kan je door een uitgebloeide paardebloem te pakken en hard ertegen te blazen. Het aantal pluisjes dat aan de bloem blijft zitten voorspelt het aantal kinderen dat je krijgt. -Heeft je buik de vorm van een watermeloen,dan krijg je vast een meisje. Je buik lijkt op een voetbal als er een jongen inzit. -Zijn je billen veel dikker geworden tijdens de zwangerschap, dan krijg je een meisje. Bij een jongen wordt alleen je buik dikker. -Van jongetjes krijg je benen als boomstronken. Verwacht je een meisje, dan heb je mooie slanke benen. -Ben je heel vaak misselijk en moet je vaak overgeven tijdens de zwangerschap, dan krijg je vast een meisje. Jongens geven pas narigheid na de zwangerschap. -Heeft de vrouw een puntige buik, dan wordt het een jongetje. Een ronde buik zou een meisje verbergen. -Tijdens je zwangerschap nog het geslacht van je kindje wijzigen kan door een roze lint voor een meisje en een blauw lint voor een jongen onder je kussen te leggen. -Leg twee kussens op de grond met onder de ene een theezakje en onder de ander een kruidnagel. Laat de toekomstige moeder op een kussen gaan zitten. Kiest ze het kussen met het theezakje dan krijgt ze een meisje en het kussen met kruidnagel voorspelt een jongen. -Een andere manier van voorspellen is een Roemeens praatje en wordt uitgevoerd met zout en maïzena. Je moet stiekem zout in de haren van de toekomstige moeder strooien en vragen haar mond of neus aan te raken. Kiest ze voor haar mond, dan krijgt ze een meisje. Kiest ze echter voor haar neus, dan wordt het een jongen. -Voorspellen door middel van een wiggelroede. Hang je trouwring aan een touwtje en houd deze op een paar centimeter boven de buik nadat je plat op je rug op de grond bent gaan liggen. Beweegt de roede van de ene kant naar de andere kant van de heup, dan wordt het vast een jongen. Beweegt hij van de navel naar beneden, dan verwacht je een meisje. Dit is leuk om je partner te laten doen. -Meisjes bewegen al lekker mee op muziek in je buik. Jongetjes zijn juist stil terwijl jij van muziek geniet, omdat een jongetje rustig naar de muziek luistert. -Besteed je meer tijd aan het bereiden van eten, dan krijg je vast een jongen, want dit is de wens van een jongen. Terwijl een meisje al tevreden is met een boterham met pindakaas. -In de zeventiende eeuw dachten ze dat drank een wolk van een baby zou veroorzaken. Tegenwoordig weten wij dat drank tijdens de zwangerschap juist gevaarlijk is. -Wil je een jongen, vrij dan op het moment van de eisprong. Zaad dat jongetjes wordt, zwemt sneller, maar leeft korter. Meisjes zijn langzamer, maar leven langer. Vrij je dus voor de eisprong, dan krijg je een meisje. -Heb je midden in de nacht opeens zin in zure dingen als zure haring en augurken, dan krijg je een jongen. Van een meisje ga je verlangen naar ijs en chocolade en alles dat heeeel zoet is. -Willen jullie een jongetje, dan moet de vrouw tijdens de gemeenschap haar linker heup wat hoger houden, zodat het zaad van de man naar rechts loopt. Dit zou een jongen veroorzaken. -Wil je graag een meisje, dan moet je een muts dragen tijdens de gemeenschap. Wil je een jongen, dan moet de man de muts opzetten. -Blijft er niks van je figuur over en is er niks meer van een taille te ontdekken, dan krijg je vast een meisje. Een jongen laat nog wel wat van je figuur over. -Slaap je met je hoofd naar het noorden, dan krijg je vast een jongen. Slapen met het hoofd naar het zuiden veroorzaakt een meisje. -Heb je een volle, mooie glanzende haarbos tijdens de zwangerschap, dan krijg je een jongen. Van een meisje krijg je dun futloos haar. -Wil je een voorspoedige bevalling, dan moet je alle ramen en deuren openzetten, of het nu regent dat het giet of niet.
haha twisted angel, had niet eens gezien dat er op die site nog een tweede pagina was vind ze wel geinig
Ik vind het leuk om ze te lezen, veel kloppen ook nog.. Voor ik wist dat we een meisje verwachten bleek al uit veel bakerpraatjes dat het een meisje is.
Dikgedrukt klopt, rest niet of nooit geprobeerd edit, misschien komen die puistjes juist wel van chocolade en zoetigheid, en had dat niks te maken met meisje het chocolade-vrolijke baby had ik idd al eerder gehoord, en klopt echt 100%. veel chocolade gegeten, extreem vrolijke baby
Haha, bij mij klopte het dat ik veel jeuk aan mijn buik had. Onze dochter is met een enorme bos haar geboren. Ook heb ik een zwarte kat in de ogen gekeken (we hebben zelf een zwarte kat). Dus onze meid heeft een dubbele hoeveelheid haar denk ik Bekijk bijlage 135780
Leuk al die bakerpraatjes. Ik heb er ook nog wat. Als je zwanger bent mag je niet met je voeten onder de kont zitten. Want dan komt je baby met opgetrokken beentjes ter wereld. Geen wenkbrauwen plukken tijdens je zwangerschap anders krijg je een baby met hele dikke wenkbrauwen. Ik wist er meer maar kom er niet op. Nog een paar maar die hebben niets met zwangerschap te maken. Geen nagels knippen op zondag want dan moet je ze allemaal op zoeken als je dood bent. Geen pukkels op je neus uitknijpen want dan knapr er iets in je hoofd. Rode kool op maandag dan krijg je ruzie.
Ik heb altijd deze andersom gehoord: - als moeder tijdens zwangerschap slecht huid krijgt/ last heeft van pukkeltjes oid, dan draagt ze een meid, want deze 'steelt' de schoonheid van de moeder.
Ik hoorde ook altijd dat een meisje al het mooie van haar mamma weg haalt, dus als je puistjes, haaruitval, chagerijnige buien hebt, en aankomt... dan krijg je een meisje.
Wow, wat een prachtige bos haar! Hier klopt het niet. Ik had verschrikkelijk veel jeuk aan mijn buik tijdens de zwangerschap, en Lucas begint nu pas wat haar te krijgen.
Bij de eerste had ik helemaal geen puistjes en we kregen een meisje bijd e wteede had ik super v eel puistjes dus we dachten dat het en jongetje zou worden maar het is weer een meisje geworden.
Ik stond werkelijk van top tot teen onderde acne, echt heeeel heftig (normaal nooit acne) en kregen een jongen, dus dat zest ook niks
Je mag een baby niet kietelen onder de voetjes, dan gaat het later stotteren. Bij mij wezen heel veel bakerpraatjes op een jongen, maar toch bevallen van een meisje!