Hoi meiden, mijn man kan een nieuwe baan krijgen, wat ons aan het twijfelen brengt is het feit dat het in 5 ploegen is. Welke meiden kunnen ons voor en nadelen vertellen over mannen in de ploegen?
Hoi Boots. hier één met een man in 5ploegen-dient. Voordelen - meer vrije tijd,vaker thuis dan bij een 9-5 baan - (vaak) financieel voordeel in verband met ploegentoeslagen Nadeel (maar dat geldt voor mij persoonlijk) - Meerdere avonden achter elkaar alleen thuis (ook in weekenden) Ik vind de voordelen zelf zwaarder wegen dan het nadeel en moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat hij van maandag tot vrijdag zou werken, maar het is maar wat je gewend bent. groetjes, liss
inderdaad wat Liss zegt ennuh de nadelen kun je ook als voordeel zien dat je lekker avondjes alleen hebt, gezellie met een vriendin afspreken of lekker tutten thuis, heerlijk
Hier ook een vriend in de 5ploegen en je went er echt heel snel aan! Ik vind vooral de afwisseling een voordeel, ook ivm kids! al zijn de nachtdiensten en vroege ochtenddiensten vaak wel extra zwaar voor de man met een ukje je moet t zo zien.. ene dag kan de man t ochtendritueel meemaken, andere dag (bij mij 8 van de 10 ) lekker mee-eten met t gezin en weer een andere dienst kan ie de nachtvoeding op zich nemen bijvoorbeeld!
Mijn vader werkt in 5-ploegen, dus ik heb er ook wel wat ervaring mee. Mijn vader werkt 2 dagen van 07:00 - 15:00, 2 dagen van 15:00 tot 23:00, 2 dagen van 23:00 - 07:00, en dan 4 dagen vrij. - veel meer vrije tijd - je kan makkelijk iets plannen, omdat je soms 's ochtends, soms 's middags en soms 's avonds vrij bent. Maar je kan dus niet wekelijks hetzelfde plannen --> misschien lastig met opvang - omdat je 's nachts werkt ook, moet je soms ook 's avonds of 's ochtends slapen, dat moet je maar net kunnen natuurlijk - je maakt idd alles mee - je zit, als vrouw/vriendin zijnde, redelijk vaak alleen thuis 's avonds en in de weekenden Hmm...meer weet ik even niet. Zelf zou ik er niet tegen kunnen, omdat ik totaal niet van alleen zijn hou. Maar mijn moeder vond het juist wel weer prettig, omdat mijn vader dus wel veel vrije tijd had, en vaak mee kon helpen met ons/in het huishouden/etc. En ze hadden ze ook bijv. wel eens de ochtends samen vrij (mijn moeder was toen wij nog jonger waren huisvrouw) als wij naar school waren.
Mijn vriend heeft in ploegen dienst gelopen maar ik ben blij dat hij het niet meer doet. Voordelen: Door de week vrije dagen. Vaak hoger salaris. Avond voor jezelf Nadeel: NAchtdiensten ik vond het vreselijk. Ochtenddiensten in het weekend kun je in de avonden niks doen of lang op een verjaardag blijven.
mijn stiefvader en mijn moeder werken in 5ploegen en mn vriend werk ook in ploegen..maar dan onregelmatig... Ik vind het niet zo erg..ben er aan gewend...was ik natuurlijk al bij mn moeder. Voordelen vind ik dat je doordeweeks veel meer kan ondernemen..je hoeft niet altijd perse alles in het weekend te proppen. Je krijgt echt flinke toeslagen in je weekenden/nachten en op feestdagen In het geval van mn vriend dalijk zal hij idd veel meer meemaken van de kleine...tussen de middag een boterhammetje eten..enz.. Ik vind het heeeeeeeerlijk dat ik soms een avondje/nachtje alleen ben...in het begin vond ik het vreselijk...maar nu ben ik er aan gewend! Nadelen vind ik bij de 5 ploegen niet zo heel veel...je raakt er aan gewend! In het geval van mn vriend die onregelmatig werkt is het dat ik niet al te ver vooruit kan kijken omdat hij per 4 weken zn rooster krijgt En dat ie flink chagerijnig kan zijn na een nachtdienst
Mijn man werkt ook in 5 ploegen. Het grootste nadeel vind ik zelf dat ik het moeilijk vind om regelmaat te maken hier thuis omdat ik toch rekening met zijn werktijden wil houden. Ook is hij er vaak niet op feestdagen of verjaardagen. Verder ondervinden we er niet echt nadeel van. Soms is het veel alleen thuis zijn 's avonds en 's nachts niet zo leuk, maar dat went uiteindelijk. Ik heb bijvoorbeeld vaak vrienden over de vloer waar ik gezellige dingen mee doe of wat tijd voor mezelf na een drukke dag.
mijn man heeft ook in ploegen gewerkt voordelen: Meer tijd voor je kind, ook overdag en smorgens! Beter salaris Je hoeft inderdaad neit alles op een avond of in het weekend te plannen. nadelen: Hij kon er niet tegen, hij was continu vermoeid. Omdat ik zelf ook onregelmatig werk, moeilijk met opvang Hij kan geen sport doen wat op een bepaalde dag terug komt of iets dergelijks. Nu zit hij weer in dagdienst en voor mij waren de pleogen fijner. ook voor Stef omdat hij meer betrokken was bij ons en het huishouden Voor hem en voor het regelen van de oppas is dagdienst fijner!
Mijn man heeft ook in de ploegen gewerkt maar vond het 3 keer niks. Ochtenddiensten waren mijn favoriet (7 uur beginnen, half 4 klaar). Normale tijden samen eten, normale tijden naar bed. Middagdienst: 3 uur - 23.30 uur. Meneer bleef altijd lang in bed liggen, ging laat ontbijten en moest halverwege de dag al in de keuken gaan staan om eten te maken om aan hem mee te geven. Daarbij kwam hij dus laat thuis en lig om die tijd altijd al in bed. nachtdiensten: 22.30 - 07.00 uur. Wij wonen in een appartement dus hebben alles gelijkvloers. Moest dan altijd op mijn tenen lopen zodat hij niet wakker zou worden, en moest Irem direct oppakken als ze maar een kik zou geven, want anders heb ik een chagrijnige man die niet uitgeslapen was. Voordeel: Vrije dagen doordeweeks. Geld niet perse omdat hij nu een betere baan heeft gevonden waar hij nog meer verdiend zonder die ploegentoeslag (wel zelfde functie, analist)
Mijn man werkt ook in ploegendienst. De voordelen vind ik zeker dat hij meer vrije tijd heeft ( het contract is 32,5 uur en bij zijn vorige baas 40 uur ) en een goed loon. Nadelen kan ik zo niet op komen. Misschien kan je het nadelig vinden dat hij de meeste weekenden zou werken, maar ik persoonlijk heb daar geen moeite mee. Het voordeel is wel dat ik thuis ben bij de kleine en toekomstige kleine. Ik kan me voorstellen dat als je zelf werkt het soms wat lastiger is omdat de 1 dan net thuis is als de ander moet werken bijvoorbeeld. Mijn vader heeft ook altijd continu gelopen dus ik was het ook wel gewend Succes met de keuze. Groetjes MB2005.
Mijn man werkt niet in ploegen maar wel onregelmatig. De ene keer dag diens, dan avond of zelfs nachtdienst. Wat ik een geweldig voordeel vind is dat hij, wanneer hij avonddienst heeft, de ochtend met de kinderen kan door brengen. De oudste kan hij naar school (nu nog psz, 2x in de week) kan brengen. Als hij thuis komt (rond 23.30 uur) dan zitten wij nog even na te kletsen en geven we samen op bed Lisa haar laatste fles, gewoon heel erg gezellig. Het nadeel is dat als hij avonddienst heeft dat ik met de oudste alleen eet, ik maak dan gelijk eten voor hem de dag erna om mee te nemen. Ik zelf heb er geen problemen mee maar ik denk dat het voor ieder persoonlijk is.
de mijne werkt 3 ploegen en ben niet anders gewent. in de bijna 7 jaar dat we een relatie hebben werkt hij 3 ploegen en heb het zelf ook gedaan tot ik me dochter kreeg. hij draait 7 tot 15.30, 9 tot half 6 (soms half 3 tot 11), en van 11 tot 7. ik vind het erg fijn en het enige nadeel vind ik dat hij in de ochtend altijd verplicht op zaterdag moet werken. voordelen zijn er genoeg. hij is vaak thuis voor de kleine en kan zo optimaal van der genieten. hij is met de nachtdienst bijvoorbeeld optijd wakker. als je van 9 tot 5 werkt ben je vaak pas half 6 thuis dan ga je eten en de kids gaan naar bed. zelf ben je bekaf van heel de dag werken, spelen en het huishouden doen (tenminste ik) dus meer dan eten en naast elkaar op de bank zitten zit er dan niet in. nu gaan we regelmatig leuke dingen doen en hij kan op zijn dochter passen als ik ben werken op de dag dat hij door de weeks vrij is
Mijn man werkt ook in 5 ploegen en we vinden het heerlijk. Veel meer tijd heb je. Alleen dat je in de weekend moet werken niet altijd even leuk maar voor ons geen probleem. Met de nachtdiensten had ik in het begin een probleem nu niet meer.
Mijn vriend werkt ook met 5 ploegen En ik moet zeggen ik vind het heerlijk, hij is veel werken, maar ook veel thuis. Hij mist niks van de kids, en is erg betrokken bij de opvoeding. Voordelen: -veel vrije tijd -meer loon -ziet zijn kids opgroeien Vind zelf er geen nadelen aan, want vind het ook wel heerlijk om een avond lekker alleen te zijn.
Maar heb je dan echt veel meer loon? Normaal werkt een man ongeveer 38/40 uur maar nu veel minder toch?
mijn man werkt gewoon gemiddeld 40 uur per week hoor.. hij werkt al sinds ik hem ken in verschillende soorten ploegendiensten en wij vinden het heel fijn te combineren met de kids.. ik mag zelf mijn eigen rooster maken op mijn werk (voor 24 uur p/w), dus ik ga werken als hij thuis is en hij werkt als ik thuis ben. Zo hebben we geen kinderopvang nodig (af en toe een keertje oma) en kunnen we onze kids zelf opvoeden. Moet wel zeggen dat hij tegenwoordig in het weekend vrij heeft en dat we dat ook wel prettig vinden. Nadeel is alleen dat je dan idd al je gezamelijke dingen in het weekend moet proppen en er soms niet veel meer over blijft van je weekend.. tegenwoordig werkt hij : een week ochtend 6.00/14.00 - vrijdagmiddag en weekend vrij een week nacht 22.00/6.00 - begint zondagnacht dus vrijdag vrij 4 dagen middag: 14.00/22.00- vrijdag en het weekend vrij nadeel hiervan is dat als hij de middag heeft wij zonder hem moeten eten en ik dus kook voor een peuter die vrijwel niks eet en mezelf.. wat dus al gauw een vlugge hap wordt maar over het algemeen vinden wij ploegendiensten een mooie uitvinding!
oke, ik had begrepen dat ze 2x ochtens, 2x middag en 2 nacht altijd doen in deploegen maar daar zit dus verschil in