Om het wel te doen, om bijvoorbeeld van andere slakjes af te komen (bijvoorbeeld die posthoornslakjes en die torenslakjes, wat snel een plaag kan worden als je ze niet tijdig uit je bak haalt), om van algen af te komen op planten en je ruiten, en omdat sommige slakken best heel mooi zijn om te zien. Zag laatst op MP iets met paars voorbij komen, dat was wel heel apart. Ik ben het aan het overwegen...
Dat is het eerste wat ik eruit gesloopt heb, dat filter! Ik vind appelslakken echt geweldig!!!! Die sprieten en de mooie kleuren, geel, paars, donkerpaars en blauw! En dat ze opruimers zijn is meegenomen. Ze kunnen in een warm of koudwater bak. Je kan overigens appelslakken het beste via marktplaats kopen, want in de winkel kan je ze niet kopen. Vraag er wel bij, dat je wel het soort koopt die geen plantjes eet, alleen planten resten (je ziet het overigens ook aan de kleur, wildkleur, dat zijn de verkeerden)
Goeie tip. Ik vind die mooi gekleurde wel erg mooi en wat je zegt, dat ze opruimen is mooi meegenomen. We hebben trouwens het hele topic overgenomen... ts is völlig verschwunden...
Vandaag de sprong gewaagd van koud aquarium naar tropisch aquarium. Door een "foutje" van de dierenwinkel en van mijzelf omdat ik mij niet had ingelezen ben ik 2 maanden bezig geweest mijn bak gezond te maken. Ik heb een bak van 60*40*30 en ben er helemaal blij mee! Ik had er 4 sluiers in maar door onbekende reden (alles was goed water, nitraat etc etc) gingen mijn sluiers op 1 na dood. Nu vandaag hebben wij er een tropisch aquarium van gemaakt (sluier kan namelijk bij 24 graden) en hebben we er 3 Aziatische visjes bij gedaan en 1 appelslak en wauw wat ben ik er blij mee! Binnenkort gaan we als de koop doorgaat verhuizen en komt er een 120 cm bak te staan op ons dressoir maar voor nu gaan we eerst deze vissen bewonderen Iemand nog een idee voor een 3e soort vis? Een kleintje want ik wil ze genoeg zwemruimte blijven geven!
Mijn sluier is nog een jonkie van hooguit 5 cm nog. Zodra hij te groot word hebben we de andere bak of gaat hij terug naar de aquarium zaak dat hebben we al afgesproken hoor doordat de winkel waar ik de sluiers had gekocht mij niet goed had ingelicht wist ik de gevaren voor de sluier niet. Degene die ik er bij heb zijn Aziatische visjes beginnend met een B. Kleine vissen en blijven ook netjes klein is mij verteld. Ik ga nu dan ook naar een speciale aquarium zaak en doe ook biotopol en nog iets anders in mijn water elke keer dat ik verschoon. Zal even een foto uploaden van de bak zoals hij nu is.
Kan je foto maken van je vissen ( niet de sluier) kan t niet goed zien En helaas kan ik je garanderen dat je rode planten snel het leven laten Tenzij je ferrocell in huis hebt
Heb even een foto gemaakt met flits (verlichting staat al uit) Maar die rode plant gaat het niet overleven ships maar aan de andere kant het zijn ook ondingen om in het grind te zetten. We hebben echt het idee dat we te weinig grind hebben want de plantjes worden los gewroet. De vis schijnt op een goudvis te lijken en komt uit Azië. Deze blijven zo klein als op de foto is mij verteld.
Ik vermoed dat het deze vis is kan het namelijk niet echt goed zien barbus stoliczkanus Kijk maar eens bij aquavisie voor meer informatie over da waterwaarders voor de sluier staart en de andere vis
Ja dat is hem inderdaad! Volgens de vrouw van de aquarium zaak konden deze 2 vissen samen omdat deze barbus (dank voor de naam) niet zoveel hechten aan temperatuur. Maar water waardes? Ow help? Wat bedoelen we daarmee? Ik test 3x per week mijn water op alles.
Haaa leuk een Aquarium/ Vissen topic! Ik had een bak van 1.20 met 3 sluierstaarten. Helaas zijn deze overleden en ben ik nu op zoek naar nieuwe visjes! En wil een keertje wat anders dan sluier staarten! Maar ik weet nog niet precies wat voor vissen. Ik ben niet zo dol op Cichlides. Wat raden jullie aan? Overigens heb ik in een andere bak nog ghost kreeftjes en florida blue kreeftjes. En Chrystal red en vuur garnaaltjes
Kijken welk biotoop jou aanspreekt en dan kiezen wat je leuk vind je hebt een bak die veel mogelijkheden bied qua ruimte
Mooi! Hoewel ikzelf dat stuk deco eruit zou halen (dat bladdert vaak na een maand of 3 af en dan denken de vissen dat het vissenvoer is, gevolg kun je wel raden) en er veel meer planten in doen. Ook iets wat drijft, desnoods gewoon wat losse waterpest erin gooien en laten drijven. Dan hebben je viisen ook wat schuilplekken. Zou er voorlopig niet meer vis bij doen en eert de bak een poosje laten draaien.
PH, KH, NO3 etc, zo zijn er een heleboel testjes die je kunt doen om te kijken of je water goed is. Er zijn speciale teststaafjes (op zich goed maar niet nauwkeurig) en je hebt druppeltesten (die zijn nauwkeuriger). Je kunt ook een potje water naar je viswinkel brengen en het daar even laten testen.
Ikzelf zou er een leuk schooltje van iets inzetten, roodkopzalmpjes of vuurtetras, en dan een mooie grote groep, minimaal 15. En dan in combi met een paar koppeltjes honinggouramis.
Mijn meter bak is leeg (geen ruimte hier en oude houten vloer kan het gewicht niet dragen ben ik bang) In t nieuwe huis wil ik graag n speciaal bak maken ik zit te twijfelen tussen betta's , kersen buikjes of ramirezi
Die betta's zijn onwijs gaaf! Maar ( geen idee of dat klopt ) vallen die elkaar niet aan? Dit is me ooit eens verteld en een van de redenen waarom ik ze toen niet nam. Vindt namelijk die clowntail errugg gaaf!!! En die ramirezi zijn ook super zeg!!