In een ander topic las ik dat veel mensen geen kerstkaarten meer sturen... Ik wil wel even de keiharde cijfers zien met een poll! Ik heb er veertig de deur uitgedaan, maar nog niks ontvangen
Ik heb op anders gestemd. Kerstkaarten stuur ik alleen nog naar mijn oma, mijn ouders en mijn schoonouders. Vind het zonde van mijn geld, je betaald je groen en geel aan die kerstzegels en wat doet men eigenlijk met die kaarten? De meesten gooien het weg na de kerst. Dat vind ik zonde. We doen dit trouwens al een paar jaar niet meer
Ik heb op ja gestemd. Ik denk dat ik er 3 ga versturen: naar mijn oma's en opa. Gewoon omdat zij het zo leuk vinden om een kaartje te krijgen. Voorheen stuurde ik een stuk of 20 kaartjes, maar daar heb ik geen zin meer in. Tot nu toe zelf 1 kaartje ontvangen.
Nee dit wordt het 2e jaar dat ik geen kerstkaarten meer verstuur.. gewoon omdat bijna niemand er meer een stuurt en iedereen alles maar op fb zet dus ik ook 😂 Vond het wel altijd leuk, al die kerstkaartjes..
Ja, 37 verstuurd. We leven al genoeg langs elkaar heen. Even een oprecht, met moeite geschreven en gepost kaartje vind ik een mooi gebaar. Mooier dan een 'simpel' gedeelde foto op facebook waarbij je iedereen fijne feestdagen wenst - bij wijze van.
Wij hebben er zo'n 35 verstuurd. Maar waarschijnlijk volgend jaar niet meer of in ieder geval veel minder. De kerstzegels worden steeds duurder, je bent handenvol geld kwijt. Heel veel mensen sturen geen kaarten meer en/of zetten alleen iets op hun Facebook. Dus de lol is er wel een beetje van af...
Ik heb gestemd voor 'ja ik stuur kerstkaarten'. Maar eigenlijk moet mijn antwoord zijn, ja ik stuur kerstkaarten maar enkel omdat dit 'sociaal gewenst' is haha. Ik heb er zelf niets mee, maar doe er netjes aan mee, bij een ander vind ik het erg leuk staan alle kaartjes bij elkaar, maar bij onszelf kijk ik ze na ontvangst en dan gaan ze de papierbak in.
Vorig jaar niet gedaan omdat ik er toen geen behoefte aan had. Nu weer wel gedaan, maar niet veel; 15 maar. Puur om de mensen die dichtbij ons staan leuk 'echte post' te geven. Ik heb dan ook een lieve boodschap in elk kaartje gezet Voor de overige mensen zet ik idd een plaatje op fb.
Nee, omdat we het geld er niet voor over hebben. En daarnaast, met het jaar krijg je minder terug. Dus ik vind het wel prima zo.
Ik heb er 20 verstuurd; maar eigenlijk alleen naar de mensen die ons verleden jaar een kaart hebben gestuurd. Ik ben zo'n flauwerik die dat lijstje bij houdt en dat ergens op slaat en begin december weer naar voren haalt. Zo verspil ik mijn inziens tenminste geen tijd en geld aan mensen die niks terug sturen. Voor de rest vind ik het wel een leuk iets (en ergens tegelijk ook zooo overbodig).
Nee, ik heb er het geld en de moeite niet voor over. Ben niet zo van kaartjes sturen. Stuurde/schreef tot voor kort 6 kaarten per jaar. Ik heb 2 zoontjes, zij krijgen een kaart met verjaardag en dan kaarten voor mijn ouders hun verjaardag (ma en pa elk een kaart van mij en man en apart kaartje van de kinderen). Mijn vader is onlangs overleden dus kom ik nu nog op 4 kaarten per jaar. En eens de kinderen ouder worden dan stop ik ook met kaarten voor hen.
Ja want ik ben zo iemand die elke dag blij is als er weer een kaartje (of meer is). Ze hangen hier ook best wel lang. maar..... Ik heb een aantal die ik niet een kaartje stuur omdat het nou eenmaal familie is. een aantal sla ik eerst over omdat ik wel bijna zeker weet dat ze ons niet sturen en dan ben ik er ook een keer klaar mee. 40 dus sowieso en een nog een stuk of 5 op reserve
Nee ik vier geen kerst dus stuur er dan ook geen kaarten voor rond. Denk dat ik nog wel een 'gelukkig nieuwjaar' kaart bij de buren in de bus steek.
Ik stuur idd niet naar iedereen....vooral als ik weet dat zij er geen waarde aan hechten Ik vind echte kaarten nog steeds erg leuk. Ook leuk dat je deze maand ook nog andere soort post vind, dan alle jaarrekeningen