Wie verstuurt er nog kerstkaarten?

Discussion in 'De lounge' started by cowgirl80, Dec 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Stuur jij kerstkaarten en waarom niet?

1. Ja, ik stuur kaarten

2. Nee, omdat ik geen tijd heb

3. Nee, omdat ik er geen geld voor (over) heb

4. Nee, omdat het slecht is voor het milieu

5. Nee, omdat ik er een hekel aan heb

6. Anders namelijk

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    #41 skiwi, Dec 17, 2015
    Last edited: Dec 17, 2015
    Ik stuur kaarten naar de mensen die zelf ook die moeite nemen. Ik merk wel degelijk dat er minder kaarten worden verzonden. Een paar jaar geleden stuurde ik er ca 60 weg. Vorig jaar nog maar 40. Ik kreeg er 20 terug. Prima maar ik ga die 20 mensen echt geen kaart sturen dit jaar. Het mag heel kinderachtig lijken, maar het schrijven kost me veel moeite. Dus die energie steek ik er dan niet meer in. Ik vind het leuk voor mijn dochter. Maar ik vind het zelf ook leuk om ze te ontvangen
    De postzegels zijn inderdaad belachelijk duur, ik kan me wel voorstellen dat mensen daarom minder kaarten versturen. De kaarten zelf haal ik bij de action, voor het bedrag van 1 zegel heb je daar zowat 10 kaarten

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Jazeker, vind ik leuk! En ook om ze te ontvangen :)

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ja, we sturen een paar kaartjes. Maar alleen naar degene die ons ook kaarten sturen.

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Dit is het eerste jaar dat we geen kaarten meer sturen. De postzegels zijn gewoonweg te duur geworden en is voor ons niet meer te betalen. Koop er dan liever eten voor.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ja, wij versturen nog elk jaar kerstkaarten. Hoort er wel een beetje bij. Ik vind het leuk om ze te ontvangen, dus iemand anders waarschijnlijk ook :D ... Heb er dit jaar zo'n 30 verstuurd.. ze beginnen nu bij ons ook binnen te druppelen :)

6. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Maar dat is een nonvergelijking. .

Je hebt immers ook algemene kerstkaarten (waar 35 vd 40 ontvangers dezelfde geschreven zin krijgen) en hele persoonlijke apps.

Ik zie absoluut niet wat voor meer moeite een kerstkaart zou moeten kosten. Lopen naar de brievenbus?

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb het een beetje gehad met de kerstkaarten. Ik stuur ze nu alleen nog naar mensen van wie ik er ook eentje krijg en verder niet. Denk dat ik er volgend jaar mee stop. Heb er wel 5 te versturen dit jaar waarvan ik voor 2 een internationale postzegel nodig heb dus ook nog best prijzig in de verzending.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ja ik moet het wat meer nuanceren. Ik schreef altijd een vrij lang en heel persoonlijk verhaal in elke kerstkaart die ik verstuurde, dus nooit alleen mijn naam of een standaard zinnetje. En natuurlijk als het een persoonlijke app is fijn, maar ik doelde op die onpersoonlijk apps die dan naar hele groepen tegelijk gestuurd worden. 😬

9. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ja zo'n lijstje maak ik ook elk jaar en bewaar dat :D

Ik stuur wel elk jaar kaartjes ca. 30 stuks, waarvan ong. 10 stuks naar mensen in de buurt.

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind kerstkaarten ontzettend leuk, maar de lol van het versturen ervan raakt er de laatste jaren steeds meer af met die prijzen van de postzegels. De decemberzegel maakt dat niet heel veel beter. Nu heb ik vorig jaar nog wel kaarten verstuurd. Maar aangezien ik nu over een week of 7 ook al geboortekaartjes moet versturen sla ik nu even over... Voor ik een hartaanval krijg van het bedrag wat ik dan in minder dan 2 maanden tijd aan postzegels heb besteed.

11. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Jab, stuur ze nog elk jaar en kaarten in de buurt. Krijg er elk jaar toch nog een hoop terug. Vind het wel gezellig staan. :) Postzegels naar NL zijn nu ondertussen £1.-, dus dat tikt wel even aan, maar ja, vind het niet erg. De Engelsen krijgen hun kaarten dan gewoon met second class post hahaha! ;)

12. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Heb er zo 40 gestuurd.. ik blijf t leuk vinden en doen, ook al krijg je er ieder jaar minder en minder terug. Ik.blijf het leuk vinden om middels de "ouderwetse" manier een ieder fijne dagen te wensen en de beste wensen.

Opmerking: via Facebook iedereen te gelijk de kerstwensen sturen vind ik een beetje stom.. en dat zeg ik als Facebook verslaafde!

13. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

ik wacht het af dit jaar. degene die de moeite nemen om ons te sturen krijgen wat terug. vorig jaar 30 verstuurd en 8 teruggekregen. dan ben ik snel klaar zeg maar

14. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    44 dit jaar,waarvan 4 naar het buitenland. Ik heb bij kaartje2go alle adressen staan, dus het is zo gedaan. We gebruiken geen standaardkaarten, dus altij eigen ontwerp. Dit jaar een foto van onze dochter in kerstjurkje en kerstmuts voor de boom, samen met een ikea eland. Leuk randje eromheen en een goede feestdagenwens erop en je hebt een hele leuke kaart

Wel zit ik eraan te denken om bij te houden wie niet meer sturen. Die krijgen dan geen kaart meer.

15. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Wij versturen een paar. Naar opa en oma's, oudtantes, etc. Die kunnen zo'n kaart echt waarderen.

16. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik heb dit jaar kaarten met de kinderen gemaakt,19 kaarten waarvan 1 richting Canada.dus 20 postzegels :12,50 + dan enveloppen, papier,aardappelen voor stempels en verf.
    Tot nu toe 4 kaarten ontvangen maar ik verwacht komende week er nog te krijgen.

17. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Ik vind kaarten superleuk om te ontvangen en te versturen. Vind het er echt bij horen! :)

18. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,421
    446
    83
    Limburg
    Ik verstuur naar waar ik van gekregen heb vorig jaar. Degene die er niet meer aan mee doen doen wij ook niet meer, als we niet meer de moeite zijn dan andersom ook niet meer. Wij hebben wel een kaartjes familie , zij er niet veel die niets meer sturen. Ga er dit jaar ruim 50 de deur uit doen.

19. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ja 20 verstuurd, zelf al 12 ontvangen

20. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ik stuurde altijd netjes kaarten en kreeg er ook altijd genoeg terug. Vindt het wel gezellig, maar het kost zoveel tijd en het is zo'n onzin eigenlijk. Ieder jaar kijken wie er vorig jaar heeft gestuurd en die er een sturen (en een paar die ik gewoon ontzettend waardeer). Maar ik kan dit jaar nog minder zin maken als andere jaren.... Twijfel dus of ik het wel of niet zal doen (moet wel snel beslissen want er maandag aan beginnen vind ik dan weer echt te laat hihi)

Share This Page