Wie vertel je dat je gaat stoppen met de pil?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Isa, Apr 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Ik heb even gezocht op het forum maar kon er niet echt veel over vinden dus vandaar dat ik een nieuw onderwerp aanmaak.
    Waarschijnlijk gaan wij in juni stoppen met de pil. Een half jaar geleden ging het bij mij heel erg kriebelen maar hij was er nog niet aan toe. Nu is het allemaal totaal anders want hij zegt nu dat hij er dus na zijn studie voor wil gaan. We hebben het vaak samen erover maar het blijft nog een beetje onwerkelijk omdat het nu allemaal best snel gaat terwijl ik me er op ingesteld had dat het nog wel eens jaren kon duren :rolleyes: . Maar goed...In mijn omgeving zijn er twee 'verre' vriendinnen die al een kindje hebben maar verder is iedereen nog hartstikke single en denken eeeeecht nog niet aan kinderen ofzo. :confused:
    Nu heb ik 1 vriend verteld dat ik wel voor m'n 25e moeder zou willen worden en m'n beste vriendin dat we ws. na zijn studie ervoor willen gaan. Maar het voelt zo vreemd en ik ga er bijna aan twijfelen of ik dat wel moet vertellen. Zij kunnen zich niet voorstellen hoe belangrijk dat voor mij is en reageren een beetje gelaten. :( Voor mij is het heel bijzonder en ik zou het wel van de daken willen schreeuwen maar ik wil ook niet dat iedereen nu elke keer gaat vragen of ik al zwanger ben want dat lijkt me echt verschrikkelijk. :x Aan de andere kant wil ik het er graag met iemand over hebben omdat ik er hartstikke blij mee ben en het me dag en nacht bezig houdt! :D Herkenbaar?? En o ja, hebben jullie nog tips over hoe je lastige mensen afscheept die opmerkingen maken in de trant van; nou, zit er al wat in jouw buikje?? (heel cliche maar bijv. mijn schoonmoeder!) :rolleyes: :(

2. ah78

ah78 Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,355
    0
    0
    Hoi

Het is inderdaad heel erg lastig wie je het wel of niet gaat vertellen.
    Ik heb de eerste paar maanden het aan niemand verteld. Ik vond dat best wel lastig omdat je het er inderdaad wel graag met iemand over wilt hebben. Uiteindelijk heb ik het aan twee vriendinnen verteld, ik weet van hun dat mijn "geheimpje"daar veilig is. Zij zullen er ook geen rare opmerkingen e.d. over maken. Ik moet zeggen dat ik op deze site ook goed mijn verhaal kwijt kan, dat is erg fijn!

En wat je moet doen als iemand een rare opmerking maakt? Ik denk eerlijk zijn en aangeven dat je dit niet prettig vindt. :oops:

Nou meid succes ermee

Liefs An ;)

3. summer

summer Fanatiek lid

Mar 8, 2006
    1,144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    toen ik stopte met de pil .
    hebben wij het gewoon aan iedereen verteld
    als dit ter sprake kwam.
    het is maar waar je je het prettigst bij voelt.
    en wat betreft die vervelende opmerkingen wees eerlijk zeg dat je dat niet prettig vind

4. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Wij hebben het ook aan niemand vertelt. En ook de volgende keer gaan we het aan niemand vertellen. Ik denk dat het een persoonlijke keuze is, dus doe wat je zelf het fijnste vindt.

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    wij zijn in februari gestopt met de pil en alleen een collega van mij, weet het, maar wij vertellen alles tegen elkaar..
    ik heb er alleen wel bij verteld dat het niet direct is om zwanger te worden, maar om mn lijf op orde te krijgen voor als we er echt voor willen gaan.. :p
    en mn moeder zal miscchien een vermoeden hebben omdat ik destijds met de pil begonnen ben ivm vette huid en puisten en dat komt nu weer
    terug, dus die zou het kunnen weten, maar we vertellen het verder tegen niemand

gr
    jorietje

6. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik heb het niemand verteld.ik vind het wel moeilijk maar ik vind het leuker om onverwachts te zeggen dat ik zwanger ben. maarja mijn vader denkt al dat ik zwanger ben en mijn zus zegt tegen iedereen dat ze wil dat ik zwanger ben :D maar toch ga ik het ze niet vertellen (nouja het ligt eraan hoe lang het duurt) maar zodra ik weet dat ik zwanger ben vertel ik het.

7. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er nog eens over nagedacht en ik denk toch dat ik het verder maar aan niemand vertel. Het is best leuk om met z'n tweeen een 'geheimpje' te hebben. :) Mensen die ons goed kennen weten wel dat we graag kinderen willen alleen als ze vragen wanneer het zover is dan zeggen we altijd; 'ach, dat komt nog wel een keer, nu nog lang niet! 8) Dan denk ik maar; iedereen heeft z'n eigen vermoedens er wel van maar het lijkt me leuker om 'overwacht' met grote nieuws te komen en niet dat iedereen dan zoiets heeft van; he,he, eindelijk.... :(
    Als het zwanger worden echt heel lang gaat duren dan is het misschien wel fijn dat anderen een beetje op de hoogte zijn en mee kunnen leven maar daar denk ik nu nog maar niet aan. :(
    En wat mijn schoonmoeder betreft (verder een heel lief mens hoor!)
    Ik denk dat ik haar toch maar eens eerlijk zal zeggen dat ik het heel vervelend vind als zij daar elke keer opmerkingen over maakt en dat het ook best kwetsend kan zijn als je er bijvoorbeeld al heel lang mee bezig bent en het zwanger worden niet lukt.
    Helpt vast wel ;)

8. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hey wat leuk...
    hier herken ik me helemaal in....
    wij willen graag eerst ns huisje "op orde" hebben dwz,
    eerst de tuin en de oprit en omheining ed {nieuwbouw}
    en dan willen we wat sparen en dan wil ik de pil
    echt werkelijk wegsmijte!
    maar ik denk dat ik het ook tegen niemand ga vertellen...
    denk alleen tegen mijn beste vriendin...
    en hier denk ikook wel....
    ik wil het graag voor onszelf houden....
    Ik ben ook wel een persoon die het niet iederen zou vertellen dat
    ik zwanger ben... maar pas na een week of 10 als dat
    mogelijk is teminste! Maar me ouders en me beste vriendin
    die mogen het eerder weten!
    maar wel geinig wat ik herken me er helemaal in! Super

9. Rena

Rena Actief lid

May 15, 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    M'n vriend en ik hebben het gister toevallig ook over dit onderwerp gehad.
    Gisterochtend heb ik m'n spiraaltje laten verwijderen, maar doordat het touwtje omhoog gekropen was, moest hij met een soort haakje in m'n baarmoeder 'wroeten' om het touwtje te pakken te krijgen en uiteindelijk werd het dus een best pijnlijke bedoening allemaal. Dat het achter de rug was wilde ik zo graag m'n moeder bellen! En op m'n werk had ik gezegd dat ik naar de tandarts moest, dus daar vroegen ze de hele tijd; hoe gaat het met je kies?! :( Best frustrerend. Ik wilde zo graag m'n verhaal kwijt en vertellen waarom ik me zo beroerd voelde. En niet door die kies dus! ;)
    Maar we zijn er gisteravond toch uit gekomen dat het echt onze beslissing is en het toch voor ons zullen houden. Inderdaad om reacties van hehe eindelijk of iets dergelijks te voorkomen. Als echte verrassing is het toch leuker denk ik....
    En ik gebruik jullie gewoon om m'n verhaal kwijt te kunnen hihi :D :oops:
    Liefs Rena

10. Niet meer actief

weet je wat het nadeel is van het vertellen? De vraag... En? Zijn jullie al zwanger? en als het dan nee is.. de opmerking "Goh, dat schiet ook niet op bij jullie, je moet er wel wat voor doen hoor!"

11. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    wij hebben het aan iedereen verteld, kan ik toch niet voor me houden haha!
    een hoop vriendinnen van mij zijn ook "bezig" en mijn bazin ook, is wel leuk om er met zijn allen over te kletsen! en je leer van elkaar...
    helaas gaat het niet bij iedereen even makkelijk, vriendin van mij heeft geen natuurlijke eisprong, maar omdat we het allemaal van elkaar weten praat je er wel veel makkelijker over...
    het is fijn om je hart te luchten op een forum waar je anoniem bent maar het is ook wel heel fijn om je hart te luchten bij mensen die dichtbij staan...
    en ja de vraag, en ben je al zwanger... daar gaan we gewoon luchtig mee om, " we gaan gewoon door met oefenen om het perfecte kindje inelkaar te zetten" zeggen we altijd, haha mensen moeten altijd lachen dan!

12. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik heb het te snel iedereen verteld met als nadeel idd dat je maandelijks krijgt te horen van enne al zwanger en das best vervelend dus kzou je als tip willen geven zeg het niet aan te veel mensen wil je voorkomen dat ze je het steeds vragen

13. Annemonique

Annemonique VIP lid

Oct 13, 2005
    7,873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Wij hebben het aan niemand verteld. Zou er ook niet tegen kunnen om steeds de vraag te krijgen of het al raak is.
    Des te groter is ook de verassing :)

14. nijn

nijn Lid

Apr 28, 2006
    99
    0
    0
    Wij hebben het niemand verteld.
    De verrassing was dus des te groter toen we enkele weken terug iedereen konden vertellen dat we zwanger zijn.
    Niemand had het verwacht !
    Familie niet, vrienden niet en collega's niet

15. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Ik ga het niemand vertellen.
    Pas als ik echt zwanger ben, vertel ik het.
    Lijkt me ook erg vervelend als mensen steeds gaan vraen of het al gelukt is enzo. :(

16. Aman

Aman Actief lid

May 13, 2006
    335
    0
    0
    Wij hadden het aan niemand verteld en ik vond zo'n "geheim" met m'n man eigenlijk best leuk!
    En idd de verrassing voor iedereen toen we vertelden dat ik zwanger was.

Ik kan er persoonlijk niet tegen als iedereen elke maand aan me zou vragen EN???
    Ze willen het miss niet doen maar onbewust gebeurt het toch.

17. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Eigenlijk wilde ik het aan niemand vertellen, maar nu weten 4 mensen al dat ik gestopt ben :)

18. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Wij hebben het ook aan niemand verteld dat we stopten met de pil, dat was even ons geheimpje en daar genoten wij samen met volle teugen van, als mijn ouders of zijn ouders dan weer eens begonnen over kinderen en opa/oma worden dan keken wij elkaar aan en gaven elkaar een knipoog hihi, heerlijk vonden we die tijd.

Liefs, misspuma

19. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik heb het mijn ouders vertelt. Mijn moeder begon gelijk te huilen :confused: Ze schrok ervan, ze dacht dat het helemaal niet goed uitkwam voor mij (we hebben een huis gekocht en zag mij al verhuizen met zwangerschapshormonen die door mijn lijf gieren... :rolleyes: Mijn vader zij vrij weinig en mij zusje reageerde zo van: "waarom zou ik enthausiast zijn? Je bent nog niet zwanger..! Hier was ik dus niet zo blij mee, omdat ik het wel van de daken wilde schreeuwen, dat mijn lief en ik een beebie willen. Had ik het maar niet aan hun vertelt. Daarnaast hebben we het aan onze beste vrienden vertelt.....en wat blijkt? Zij is ook gestopt in dezelfde maand! Dus we gaan gelijk op.. :D Tussen ons is het geen competitie, we genieten met volle teugen van deze periode die we samen beleven. Stiekum hopen we dat we samen zwanger worden natuurlijk... ;)

Share This Page