ladypink en de samenlevingstest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ladypink, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    ik heb vandaag mijn eerste samenlevingstest gehad alleen was het slijm niet goed dus kon de test misschien te vroeg zijn gedaan,dus we moeten donderdag weer een nieuwe test laten dus woensdagavond weer verplicht klussen..?

wie heeft nog meer een ervaring met die samenlevingstest en heeft er al gedaan en wat waren de uitslagen hebben die invloed gehad op de verdere behandelingen?

groetjes anita

2. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    hoi hoi ik heb er nog geen ervaring mee maar ik krijg het als het goed is donderdag omdat ik dan als het goed is mijn eisprong moet hebben of hebben gehad of nog komt

ik d8 namelijk dat die test ook alleen kon in je vruchtbaarste tijd :(

liefs lisje

3. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Een samenlevingstest? Is dat een ander woord voor ovulatietest ofzo? Heb van die benaming nog nooit gehoord!

4. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0

hahaha nee dat is een test dan halen ze geloof ik wat slijm bij de vrouw weg en je moet dus de dag ervoor klussen omdat ze dan gaan kijken hoe het slijm op het sperma reageert enz

liefs lisje

5. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hihihi oww, nou ja...weer wat geleerd!
    Succes ermee! :)

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb die test ook gehad. Bij mij was die wel in 1 keer goed, maar aan mn ei was ook te zien dat ie elk moment kon springen.
    Wat de verdere behandeling zal zijn weet ik nog niet: ik heb pas over anderhalf week de afspraak staan om alles te gaan bespreken.

Igg succes gewenst!

7. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    op de echo was te zien dat mn ei al wat langwerpig wasdat is een teken dat het elk moment springen kan,maar in de bloedwaarde's was te zien dat mn lh piek nog niet hoog genoeg was dus daardoor was mijn slijm waarschijnlijk ook niet goed..
    en daarom moeten we donderdagmorgen weer..en voor mensen die het niet weten lees dit maar even...

Achtergrond
    Voor de bevruchting van een eicel moeten de zaadcellen in staat zijn om de eileiders te bereiken. Na de zaadlozing in de vagina moeten ze door het slijm van de baarmoedermond de baarmoeder zien te bereiken. Van hieruit kunnen ze links en rechts de eileider 'inzwemmen'. Om te zorgen dat eicel en zaadcel elkaar treffen moet het zaad, maar ook het slijm van de baarmoedermond van voldoende kwaliteit zijn. De kwaliteit van het slijm van de baarmoedermond verandert van samenstelling gedurende de cyclus. Buiten de vruchtbare dagen van een vrouw vormt dit slijm een natuurlijke barrière voor zaadcellen. Rondom de eisprong, dus in uw vruchtbare periode, verandert het slijm van taai en troebel naar waterig en helder. Deze verandering zorgt ervoor dat zaadcellen nu makkelijk de baarmoedermond kunnen passeren. Echter, abnormale of slecht beweeglijke zaadcellen kunnen het slijm ook nu niet passeren en komen dus ook niet hogerop in de baarmoeder terecht. De samenlevingstest, ook wel 'postcoïtum test' genoemd, is een test waarin de onderlinge invloed van zaadcellen en slijm van de baarmoedermond in de praktijk wordt onderzocht.

Timing
    Dit onderzoek vindt plaats rondom uw eisprong. Het tijdstip waarop dit onderzoek plaatsvindt is heel belangrijk. Uw arts geeft aan de hand van de grootte van een eiblaasje bij vaginale echo of cycluslengte dit tijdstip aan. Het advies is om de avond voor, of de ochtend van de afspraak geslachtsgemeenschap te hebben.

Uitvoering
    Op de polikliniek wordt een (eendebek-)speculum ingebracht en wat slijm uit de baarmoedermond weggezogen. Voor uzelf is dit onderzoek te vergelijken met een uitstrijkje. Vervolgens wordt onder de microscoop bekeken hoeveel zaadcellen zich in het slijm bevinden en hoe deze bewegen. Wanneer er geen beweeglijke zaadcellen in het slijm aanwezig zijn, wordt de zuurgraad van het verkregen slijmmonster gemeten. Zaadcellen overleven niet in een zuur milieu. Zo nodig wordt de test na één of 2 dagen herhaald.

Sperma Penetratie Migratie-test (SPM)
    In enkele gevallen volgt een zogenoemde Sperma Penetratie Migratie-test (SPM-test). Bij dit onderzoek wordt slijm uit de baarmoederhals opgezogen en opgestuurd naar het laboratorium. Bij dit laatste onderzoek is het belangrijk dat u de dag voor de afname van het slijm geen geslachtsgemeenschap heeft. Binnen een week na de afname van het slijm, vangt de man zaad op en brengt dit naar het laboratorium. Hier wordt bekeken hoe het zaad beweegt in het baarmoederslijm. Bij een minder goede beweeglijkheid wordt ook gekeken naar de beweeglijkheid met slijm of zaad van een donor.

8. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0

oh oke vandaar ;)

nou zo is het idd wat duidelijker hihi

nou veel s6 he

liefs lisje

9. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    3x een negatieve

10. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Had nog geen tijd weer gehad maar donderdag was de test ook niet om over naar huis te schrijven er waren wel een paar langzaam bewegende zaadcellen te zien,maar goed mn eitje was alweer wat kleiner dan dinsdag dus dinsdag misschien een eisprong gehad?
    Verder was mn LH niet sterk gestegen dus raar moet nu aankomende donderdag mn progesteron prikken on te kijken of ik een goede eisprong heb gehad...:S
    Nou maar weer afwachten dan he..ik wordt nog gebeld door de gyn hoe nu verder...

11. judibi

judibi Bekend lid

hoi,
    bij ons was de samenlevingstest ook helemaal negatief. er werden geen bewegende zaadcellen gevonden. maar het zegt erg weinig in mijn beleving: wij zijn spontaan zwanger geworden terwijl het niet zou kunnen! dus misschien ook een momentopname zo;n samenlevingstest?!
    laat je dus niet uit het veld slaan dat de test bij jullie niet zo geweldig was. het kan dan ook nog ;)
    sterkte en ik hoop dat je gyn jullie verder kan helpen

12. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    hoi dames ik heb donderdag ook mijn samenlevingstest gehad en die was goed echt was wel leuk want ik mocht op een scherm kijken en daar zag ik er een paar zwemmen echt grappig om te zien er waren er wel en paar die al niet meer leefde en die waren helemaal gekronkeld maar volgens hun was de test goed maar ze wisten niet zeker of ik mijn eisprong al had gehad want ze kon 1 eierstok moeilijk vinden op de echo maar ik had vocht zitten dus dat was goed alleen de verdere sperma onderzoeken heb ik nog niet gekregen ik moet zelf a.s donderdag bloed prikken (1 week na eisprong) en dan als ik ongi word weer bloed prikken en dan 2 weken daarna krijg ik alle uitslagen

liefs lisje

13. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    nee ik weet dat het een moment opname is en de resultaten kunnen ook beinvloed worden door de clomid...
    Dus afwachten of ik door moet gaan met clomid of dat ik iets anders krijg.

zodra ik meer weet laat ik weer van me horen groetjes Anita

14. nana81

nana81 Lid

30 aug 2007
    42
    0
    0
    Ik heb in oktober een samenlevingtest gehad. Alles was die maand goed en ik ben zelfs zwanger geraakt die maand. Helaas eindigde dit in een miskraam.
    Afgelopen maand was ik naar mijn huisarts geweest ivm buikpijnklachten. Zij heeft toen een inwendige echo gemaakt en daar was op te zien dat ik geen eisprong zou krijgen.
    Eigenlijk zegt die positieve test mij dus niet zo heel veel, omdat het dus blijkbaar echt een momentopname is. Bij mij is nu de volgende ronde gestart dus ik wacht maar weer af.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik zou me niet zo vast houden aan zo´n samenlevingstest.In een heleboel zh doen ze die niet eens,omdat hij gewoon niet betrouwbaar is.
    Ik heb in het Erasmus gezeten in Rotterdam en daar doen ze hem ook niet.

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    goed voorbeeld.

17. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Nu ff afwachten hoe mijn resultaten zijn van mn bloedtest om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad,zoja dan komen we in aanmerking voor IUI dus daar ben ik wel blij om...

18. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    nog 10 dagen wachten dan weet ik de uitslag en als ik de komende 7 dagen niet ongi wordt dan kan ik testen.

Deel Deze Pagina