Lieve allemaal, Delen jullie je plannen om zwanger te worden met iedereen die het horen wil, of houd je het lekker even tussen jou en je partner? En als je eenmaal zwanger bent, wie vertel je dit dan, en wanneer? Pas met 12 weken, of zodra je een positieve test hebt?
Bij ons is onze omgeving op de hoogte, maar dat hebben we expres gedaan omdat we iedere keer vragen kregen of we al zwanger waren enz....Als iemand ernaar vraagd hoe het nu in de MMM gaat vertellen we het ook. Als we ooit zwanger zijn, vertellen we dit pas na 12 weken. Ja, mijn directe omgeving (schoonzussie en vriendin) zal ik het denk ik wel gelijk vertellen, want ik denk niet dat ik mijn mond kan houden als we eindelijk zwanger zijn
Wij delen het niet met veel mensen dat wij zwanger proberen te worden. Tot nu toe weet alleen een vriendin van mij dat we in mei gaan stoppen met de pil. Wij vertellen het verder ook niet denk ik aan iemand, je krijgt anders toch de vraag van nou is het nog niet zover.. lijkt me veel leuker om vooral de ouders het leuke nieuws te vertellen zodra we een aantal weken in verwachting zijn.. denk dat ik de 1e echo zoiezo af zou willen wachten. Maar goed dat zeg ik nu maar dat kan wel heel anders zijn als ik daadwerkelijk zwanger ben.
Heey! Nou ik vertel het wel aan mijn vriendengroep, want die zijn zo'n beetje allemaal bezig met zwanger raken. En aan de rest heb ik gewoon veel steun. We hebben ook zo'n buurt die dan wat voor elkaar mee neemt, zo kwam mijn buuf laatst al aan met van die meeneem bekers voor flesvoeding. Hartstikke lief! Maar ik vertel het mijn eigen moeder pas met 3 maanden en misschien wel later, terwijl mijn schoonmoeder het al te horen krijgt bij en lichtroze streep. Mijn eigen moeder staat er namelijk helemaal niet achter. Ik heb vorige maand een vmk met 5.5 weken gehad, ik had toen er veel aan mijn vrienden en mijn schoonmoeder, maar mijn eigen moeder was er alleen maar blij om. Maar verder hoeft niemand het te weten, ze zien het vanzelf wel. Al zal ik niet liegen tegen mensen die het me vragen.
Ja, ik denk dat ik hetzelfde voel. 1 goede vriendin weet dat mijn spiraaltje eruit gaat, verder niemand, ook mijn ouders niet. Lijkt me erg leuk om ze te verrassen met het nieuws dat ze opa en oma worden, vooral mijn eigen ouders, omdat zij nog geen kleinkinderen hebben. Ouders vertellen we denk ik als het ´raak´is, misschien na een eerste echo. Anderen zeker pas na 12 weken. Daarom ook blij met dit forum, alles kunnen delen zonder dat het te dichtbij komt.
Ik ben er heel eerlijk en open over. Eigenlijk weten de meeste mensen in mijn omgeving dat we proberen zwanger te worden. Ik zie niet in (voor mezelf dan he) waarom niet en ik vind het leuk om er over te kunnen praten enzo. Als het raak is denk ik ook dat we het gelijk vertellen. Ik weet inmiddels maar al te goed wat het is om een miskraam te krijgen en vind de steun dan alleen maar prettig. liefs Mamaloe
al mijn vriendinnen weten al van het stoppen met de pil. Doordat vriendlief en ik 2 jaar lang door een emotionele roller coaster zijn gegaan (vanwege de vraag over het wel of niet hebben van een kinderwens) en ik daar de steun van mijn lieve meisjes ook goed bij kon gebruiken, weten ze nu dus ook dat ik intussen gestopt ben en we er -voorzichtig- toch uiteindelijk voor gaan. Ergens wel lastig, krijg je nu dus telkens de vraag: "en? is het al gelukt?"
Onze beste vrienden weten dat we bezig zijn. Verder niemand en dit willen we ook graag zo houden. Hebben geen zin in telkens de vraag, en en en? Ik denk dat we onze ouders sowieso de eerste zijn waar we het tegen gaan vertellen. Of na 1e echo of na 12 weken. Maar dat is nu nog even een zorg voor later.
Het is een beetje dubbel, he. Je wil het eigenlijk wel vertellen omdat je steun kan gebruiken (als er iets mis is/gaat, of zomaar) maar aan de andere kant wil je niet steeds vragen of het al gelukt is.
Wij hebben het nog aan niemand verteld, maar de omgeving die zal wel een vermoeden hebben omdat ze ook wel zien dat we er 'klaar' voor zijn. Mocht het nou echt lang gaan duren, dan ga ikb epaalde mensen wel op de hoogte stellen, want dan kun je die steun indd wel gebruiken. Mocht het eenmaal zover zijn dan breng ik directe familie (ouders, zus enz) wel meteen op de hoogte vrees ik (kan vast niet wachten) maar collega's enzpas bij 12 weken..
hele goede vrienden weten dat we "bezig" zijn. Ouders vertel ik het direct na een positieve test. De rest van de omgeving na 12 weken.
Er zijn wel een aantal mensen die weten dat we bezig zijn, want het is fijn om steun te hebben als het ooit mis zou gaan. Krijg inderdaad ook elke keer de vraag wanneer wij nou eens aan kinderen gaan beginnen. Wisten ze maar dat we al 10 maanden bezig zijn en dat het nog niet is gelukt...
humm ik ben nog niet zwanger en alleen een vriendin van mij weet het en mijn vriend dan vertellen als ik 10 weken ben
In eerste instantie hebben we het alleen 4 goede vrienden verteld. Ik 2 vriendinnen en mijn vriend ook 2 vrienden. Hij pas toen we echt al een tijd bezig waren. Tegen mijn ouders hebben we het na bijna een jaar verteld. Het schoot er ineens uit toen er wéér een nichtje zwanger was en mijn moeder dat enthousiast zat te vertellen. De rest van onze vrienden, mijn collega's en de directie bij mijn vriend hebben we het verteld toen ik met IUI begon. Toen hebben we ook mijn schoonouders ingelicht. Dat ik zwanger was hebben we tegen onze vrienden en directe familie meteen verteld. Binnen een week na de positieve test. De rest van de familie etc. na de positieve echo. We hadden daarmee willen wachten tot ongeveer 12 weken, maar het bleek uit te lekken en dan vonden we het leuker om het zelf te vertellen
Pff lastig hoor! Mijn ouders, zijn ouders en zijn zus weten wel dat we plannen hebben. Zowel onze trouwplannen als onze kinderwens. Maar ze weten niet dat ik gestopt ben met de pil. Hihi.. Denk dat mn moeder een hartaanval zou krijgen. Die wil liever dat ik eerst 1 miljoen op mn bankrekening heb, zodat we overal op voorbereid zijn Als ik dan zwanger mocht raken ( liever nog gister dan vandaag!!) dan vertel ik ze het ook niet meteen, eerst lekker samen met mn mannetje ervan genieten, voordat we worden opgezadeld met al die ( goed bedoelde) adviezen.. Dan blijft het toch nog even iets van "ons". Ik denk dat ik ze verras met de foto van de eerste echo.
Wij hebben het vooraf tegen niemand gezegt. Toen ik eenmaal zwanger was hebben wij het onze ouders met 6 weken verteld, de mensen die dichtbij staan met een week of 8 en de rest na een goede 11 weken echo
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb wel een aantal berichten geplaatst. Ik vind het zo fijn om hier dingen "anoniem" te kunnen delen en elkaar te steunen waar nodig. Ik hoop ook snel in verwachting te raken (bammoeder) en heb ook hierover nagedacht. Mensen om me heen weten wel dat ik dit wil en die steunen enorm. Maar nu ik echt hopelijk snel ga beginnen denk ik stel dat het snel lukt, wie vertel ik het dan. Ben erg close met mijn ouders en zus dus die zou ik het snel vertellen. De rest pas na 12 weken. Maar ik zou zelfs mijn ouders en zus op een originele manier het willen vertellen, alleen (ik heb wel wat ideeen) zou dat dan betekenen dat ik het in eerste instantie nog even met niemand kan delen. Ook voor mezelf zou ik zeker willen weten dat het goed zit, maar stel dat het zover mag zijn en het gaat mis, nog voordat ik het ze verteld zou hebben, zouden ze het heel erg vinden, dat ze het uberhaupt nog niet wisten. Moeilijk, moeilijk. Alsof ik mijn mond kan houden als ik zou zien dat een test positief is,haha!Maar oke, we zijn nog niet zover. Hoop dat iedereen snel een prachtig klein wondertje mag verwachten.
Wij zitten nu in ronde 1 en niemand weet ervan. Daarom ben ik ook zo blij met dit forum. In eerste instantie was het vooral mijn vriend die het graag tussen ons wilde houden, maar nu vind ik dat ook wel fijn. Stel dat het niet wil lukken, krijg je ook niet steeds de vraag of je al zwanger bent. En dan is de verrassing voor de opa's en oma's straks ook veel groter. Ik denk dat we het de grootouders meteen vertellen zodra we weten dat we zwanger zijn. Misschien ook onze broers/zussen. De rest pas rond de 12 weken denk ik.
Hoi allemaal, bij mij weet 1 vriendin het.. Verder niemand. Maar zij en ik werken allebei met kids en zij is net mama geworden dus onze gesprekken gaan vaak over kids. Dus haar heb ik het alleen verteld. En ze had het al verwacht! Haha. Ouders vertellen we het denk ik na de eerste echo. Dan willen we speentjes kopen met i love oma en i love opa. En de rest? Na 12 weken! Maar weet niet of ik bij me vriendin en collega's dan me mond kan houden..
mijn familie weet alleen dat we ermee bezig zijn. Vrienden vertel ik het liever nog niet. En als we op een dag zwanger zijn dan denk ik dat we het vertellen zodra we het weten.