Ik moét dit even van me afschrijven, want weet even niet wat ik moet doen! Maandag zijn we naar de gyn-assistente geweest, ivm een slecht uitstrijkje. Ze ging standaardvragen stellen en heb haar toen maar gelijk verteld dat ik zwanger ben/was. Ik dacht bijna 7 weken te zijn. Helemaal leuk en we gingen een echo doen. Ze zei nog: schrik niet als we nix kunnen vinden. Ik in de beugels en kreeg een inwendige echo, waarop vervolgens niets te zien was. Wel dik slijm en uiteindelijk zag een zwart stipje met een ringetje, wat het misschien zou kunnen zijn, maar dit kwam niet overeen met de lengte van de zwangerschap. Of het zou kunnen dat ik misschien korter zwanger was?! Leek me sterk, maar vooruit. Ik ben geen expert. Toch maar laten prikken om te kijken hoe hoog mijn HCG was. Gister belde ze op met de uitslag. 574. Niet goed, dus waarschijnlijk is het niet goed. Meer kon ze eigenlijk niet zeggen. Ik heb gevraagd of ik opnieuw bloed kan laten prikken om te kijken of het uberhaupt nog stijgt. Dat was wel een idee. ( ) Ik vroeg of het vrijdag kon, maar zij had liever volgende week. Nou, ze is zelf met vakantie volgende week en volgens mij moet je HCG om de 2 dagen verdubbelen, dus als ik het vrijdag doe, dan moet je het volgens mij aardig in kunnen schatten. Ben zo teleurgesteld. Ook in mezelf. Na 1 1/2 jaar eindelijk zwanger en dan dit. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Ik heb zo'n behoefte aan antwoorden. Positief of negatief!
Ik vind het altijd zo jammer wanneer men zich uitlaat over de zwangerschap terwijl hij/zij nog niet zeker is. Dat is echt niet goed voor de zwangere. Bij mij zat het ook niet goed, maar ik vraag morgen voor de curretage toch nog even een echo. Ik heb namelijk alleen bij de vk een echo gehad en de gyn heeft bij het intakegesprek voor de curretage geen echo gemaakt. Zou maar net zo zijn dat we morgen toch iets zien. Daarnaast was ik volgens de huisarts in het begin ook niet zwanger. Ze zei heel stellig: 'we gaan er dus vanuit dat je niet zwanger bent." Nog geen half uur later deed ik zelf een test en die was toch dik positief. Ik heb dus nu wat minder vertrouwen in alles.
Oh, dat kan ik me voorstellen! Vraag idd nog om een echo om zeker te weten of er echt geen leven is of dat er misschien nog een vruchtje zit. Heel veel sterkte en wil je me laten weten hoe het is gegaan?