Hallo iedereen, afgelopen maandag heb ik bij een echo te horen gekregen dat er na 8 weken geen vruchtje meer te zien was. Reden voor de echo was dat ik sinds het weekend heel licht bruinverlies had. Ik ben er echt wel een paar dagen erg verdrietig van geweest, want het was natuurlijk heel gewenst. Wat ik nu wel vervelend vind, is dat ik nu echt nog moet zitten afwachten tot de eigenlijke bloeding komt. Bovendien is mijn bruinverlies sinds gisteren echt heel erg weinig en overgegaan naar geel. Dat maakt me helemaal onzeker. Hoelang duurt het normaal gezien vooraleer je een bloeding krijgt? Kan het zijn dat je bruinverlies opeens stopt, en dat je bijvoorbeeld een week later opeens een echte bloeding hebt? Ik zou het nu gewoon graag willen afsluiten zeg maar, en dat gaat nu dus nog niet, en dat is emotioneel ook wel moeilijk... Alvast bedankt! Sunnyke
Jee Sunnyke, wat moeilijk zeg... ik kan je geen advies geven, heb echt geen idee, maar wil je wel veel sterkte wensen! Liefs Loesje
Bij mij hebben ze afgelopen donderdag hetzelfde geconstateerd, gisteren ter controle of de baarmoeder schoon was weer een echo en nog een keer HCG meten in het bloed. Bij mij duurde het 8 dagen bruin, met meestal alleen s avonds iets daarna veel en rood. Sterkte
Hoi, neen, helemaal niet. Nu, misschien is dat in België ook wel anders dan bij jullie. Had trouwens pas mijn eerste echte afspraak bij de gyn op 8 oktober, deze echo was op de "gewone" afdeling van het ziekenhuis zeg maar. Mijn HA zei dat ik enkel moest bellen als bijvoorbeeld het bloeden zou blijven aanhouden. Maar ja, dan moet het eerst komen natuurlijk. Groetjes, Sunnyke
dat kan hoor Sunnyke, ik hoefde ook niet te komen. alleen als het bloeden en de krampen steeds erger zou worden of als ik koorts zou hebben.
Ik zou volgende week gewoon het ziekenhuis bellen als het bloeden nog niet is gekomen. Heb je ook s avonds geen slijmerig bruin? Want dat slijmerige, is de voorbode van zeg maar.
Hoi sunnyke, Wat erg bij jullie dus ook al! Wat ontzettend balen! en zeker als het zo gewenst is. Bij mij is er nu precies hetzelfde aan de hand. Ik heb ook bijna geen bloedverlies. Alleen nog het bruine en soms helemaal niks. Ik heb zo af en toe wel eens buikpijn maar daar heb je het ook mee gehad. Ik zat me net hetzelfde af te vragen..... Begrijp helemaal dat je er nu gewoon vanaf wilt zodat je verder kunt gaan. Wij hebben nu precies hetzelfde. Nu wil je het ook achter je laten ook! Ik zat er aan te denken misschien nog eens naar de VK te bellen. Is er vandaag nog steeds niets? Monique
Hoi iedereen, vandaag nog steeds niks te zien. Mijn bruinverlies (dat ik overigens vooral alleen maar 's morgens had), is sinds een dag of 2 overgegaan naar gelig. Het is gewoon niet leuk om te bedenken dat het mij opeens kan overvallen, op mijn werk of zo... Emotioneel gaat dat toch ook weer een confrontatie zijn... We zullen het de tijd moeten geven he, maar heb me wel voorgenomen dat ik mijn HA bel als het na het weekend nog niet op gang is. Iemand vertelde mij namelijk dat zij van haar gyn medicatie had gekregen om het te laten gebeuren. Op zich heb ik er niks op tegen dat de natuur het zelf moet regelen, maar anderzijds loop ik nu met zo'n raar en leeg gevoel rond, je voelt dat je nog iets te wachten staat, je weet alleen niet wat... Groetjes, Sunnyke
Sunnyke, Wat naar dat er nog niks op gang lijkt te komen. Weten dat het niet goed is en toch "zwanger" blijven. Als het je te lang duurt inderdaad aan de bel trekken bij huisarts ofzo. Want je moet er niet zelf aan onderdoorgaan hoor dat wachten. Het is fijn als je lijf het zelf oplost, maar als dat te lang duurt dan zijn er vast ook nog andere opties.
Hoi sunnyke, Hoe is het nu met je? Is het al gaan doorzetten? Bij mij na bijna een week wachten eindelijk wel. Veel pijn maar ben blij dat het nu eindelijk op gang is. Ik vroeg me af of het bij jou nu ook al aan het doorzetten is? groetjes Monique
Hoi, @Monique: ben blij voor jou dat je er "door" bent, al lijkt me het moment zelf ook wel moeilijk he... Veel moed en hoop houden he! Hier is er nog steeds niks te zien. Ik heb vandaag naar de HA gebeld. Die vond het wel wat raar, ze had zeker gedacht dat ik al een bloeding zou gehad hebben. Ze stelde voor om toch nog een week af te wachten, en als er dan nog niks is, haar terug te bellen. Pff, ondertussen zit ik wel weer met die onzekerheid. Hoe langer het duurt, hoe meer ik begin te hopen dat die echo verkeerd was, of te vroeg of zo. Ik zou zo niet mogen denken, maar ja, ik weet ook niet of het wel normaal is dat het zolang duurt... Ondertussen probeer ik mijn leventje wel weer zo goed mogelijk op te pakken, en positief te denken, maar als je zo half en half zwanger bent, doet dat toch ook weer raar hoor. Groetjes, Sunnyke
Nog een week wachten... zie je dat zelf ook zitten? Want een huisarts kan dat wel zeggen, het gaat natuurlijk ook om jou... Moeilijk hoor.
hai Ik heb 13 dagen bruinverlies gehad voor het vruchtje kwam ! Sterkte allemaal ! Want ik werd zo op straat gezet door de dokter en was dus helemaal van slag af wist niet wat er allemaal was gebeurd met me lichaam !
Vanavond hetzelfde hier geconstateerd. Kindje is 8 weken gemeten, dus is bijna 2 weken geleden gestopt met leven. Heb nog nergens last van, geen bloed / bruin of krampen... Ik heb ook zoiets van laat het maar zo snel mogelijk komen, en het liefst vanzelf. Ik werd wel gelijk goed opgevangen door de VK. Ze gaan morgen een afspraak voor mij maken voor een nieuwe echo in het ziekenhuis en gaan ze eerst kijken of het niet om een een Mola-zwangerschap gaat. Ze heeft ook alles uitgelegt wat we kunnen gaan doen en wat ons staat te wachten. Dat is wel fijn. Maar hoop wel dat het snel op gang gaat komen. Een curretage zie ik niet echt zitten... Sunnyke, hoop voor jou ook dat het snel gaat gebeuren. Heel veel sterkte!
sunnyke, Kan me voorstellen dat je nu toch weer hoop hebt. Maar wat erg, want nu zit je toch weer in de onzekerheid. Ik ken het wel hoor, want toen het bij mij de eerste dagen niet door kwam begon ik ook hoop te hebben. Erg moeilijk! Nogmaals ik hoop echt dat het doorzet. En nog een week wachten is inderdaad wel erg zwaar. De VK vertelde mij echter dat het beter is te wachten tot het natuurlijk kwam, de kans is bij curretage toch aanwezig dat er iets beschadigd (althans zo zei zij dat) Heel heel heel veel sterkt, ik hoop dat het oppakken van je leventje een beetje lukt! liefs Monique