Hallo girls. Zijn er ook meiden uit omg nijmegen en arnhem?! Meiden die zwanger zijn, zwanger willen worden of die al mama zijn. Ik ben zelf al moeder van een mooie vent van 2. Kom zelf uit bemmel en ben 28 jaar oud. Momenteel zijn we bezig met een 2de kleine! Liefs anne
Hoi! Ja ik kom ook uit Bemmel (buitengebied Huissen). Ben 33 en al mama van een meisje van 4. Wij zijn ook alweer een tijd bezig voor een tweede (helaas via het ziekenhuis) Jij zit in ronde 6 zie ik aan je banner? Groetjes jopa1000
Hoi Jopa en lievemama, Hier ook iemand uit de omgeving arnhem/nijmegen, wonen namelijk in Elst. Ik ben 30 jaar en al moeder een klein meisje van 13 maanden en bijna moeder van nummer 2, die over een paar weekjes geboren gaat worden . In welk ziekenhuis loop je Jopa? Onze eerste dochter is ook via het ziekenhuis (Radboud) 'gemaakt' met ICSI uiteindelijk. De tweede is er gewoon ingevlogen , letterlijk namelijk want ik ben niet meer ongesteld geweest na de bevalling Spannend dat jullie allebei weer bezig zijn!
Hoi Traantje, elst daar wonen m'n ouders hihi. Ik loop in het Radboud (ook ICSI nodig helaas) onze eerste is na 6 jaar toch spontaan gekomen. Nu is duidelijk dat het een echt wonderkindje is gezien de zwemmertjes van m'n man. Wow traantje, wel een bevestiging dat er wondertjes bestaan. Hoe voel je je? Loop je onder controle bij het radboud? Groetjes jopa1000
@Jopa: nee, ik ben onder controle in het CWZ. Ik ben daar ook van onze dochter bevallen. Je hebt daar namelijk kraamsuites en dan mag je man blijven slapen enzo. Bij de eerste ben ik grotendeels gewoon bij de verloskundige onder controle geweest, uiteindelijk wel ingeleid ivm hoge bloeddruk en een klein kind (was ze ook, 2624 gram bij bijna 40 weken). Nu heb ik een placenta praevia, dus de moederkoek ligt compleet voor de uitgang, waardoor ik een keizersnede ga krijgen. Ik ben nu ook al weer bijna 2 maanden thuis omdat ik met bloedverlies opgenomen ben geweest en nu mag ik dus niets meer doen.... Sorry, het is een heel verhaal geworden...
Wat toevallig zo dichtbij allemaal. Whahaha. Bij ons de eerste spontaan na 4 maanden. Nu 7 rondes verder. Maar jullie allebei niet via de normale weg? Bah. Lijkt me verschrikkelijk. Kus
hoiihoi Ik heb in bemmel gewoond. Ik woon nu in nijmegen noord. mijn zoontjes zijn (nog 2) en 1. Wij hebben onze kindjes ook via ivf en cryo. gr brenda
Hoi, Ja idd grappig dat we zo dicht bij elkaar wonen. De eerste was (na 6 jaar) gelukkig wel zonder medische hulp, maar nu zit het er (nog) niet in. We blijven proberen en vanaf januari door met ICSI. Brenda, nijmegen is ook nog dichtbij hihi. Is het leuk wonen in Nijmegen? Lieve mama, iedere maand is te lang als je op een wondertje hoopt. Ik ben blij dat er voor ons nog hulp is.... hoop dat het voor jou ook snel raak is! Traantje, jeetje heftige zwangerschap. Bloedverlies is niet leuk. Een vriendin van mij heeft bij haar eerste ook heel veel bloedverlies gehad. Heeft gelukig wel (te vroeg) een gezond dochtertje gekregen. Die kraamsuites in het CWZ lijken mij erg ideaal. Bij mijn eerste heb ik ook een keizersnede gehad. Had toen gelukkig (in het rijnstate) een kamer voor mij alleen. Dat was heel fijn. Vermaak je je een beetje thuis? Zijn jullie hier geboren en getogen? Ik niet, kom oorspronkelijk uit het westen van het land. Mijn man uit limburg, we wonen keurig in het midden haha. Fijne dag allemaal, Groetjes jopa1000
nijmegen noord was voorheen oosterhout, die nieuwbouwwijk is geweldig, we hebben echt alles! ideaal, vooral met kleine kids! veel kinderen in de buurt van de zelfde leeftijd, afgelopen zomer erg leuke tijd gehad! We hebben een kinderren gemaakt grappen we zelf. We hebben grond van de gemeente geleend en daar een hekwerk omheen gezet met poort, zo konden de kinderen naar elkaar toe. Ze hebben heerlijke zomer gehad! Ook ouders kwamen gezellig koffie drinken en even kletsen. Zwembad werd opgezet zo gauw het kon en onderlinge watergevechten! Dus ja echt leuk wonen! ik ben bij sander bevallen in rijnstate, op zich prima, maar lag op een 4 persoonskamer. Vond dit erg druk. Bij Jasper bevallen in cwz, wat geweldig! ideaal! ook moest ik een nacht blijven en kon mijn man blijven! Dit was in rijnstate niet en mijn man moest nog midden in de nacht naar huis. Dus ik ben voorstander van CWZ. Ik kom oorspronkelijk uit haalderen. Traantje, heftig hoor bloedverlies! Ik hoop voor je dat alles goed blijf gaan met de mini! Wonderen zijn de wereld niet uit! Dat zie je aan mijn knappe boys (ben beetje bevooroordeeld)! Ik ben er dolblij mee! het zijn echt wonderen! Ik hoop dat dit ook voor jullie mogelijk is! mag ik vragen, werken jullie? zijn jullie thuismama? gr brenda
@Brenda: natuurlijk ben je bevooroordeeld, dat mag ook Je eigen kind (eren) zijn toch de mooiste op de hele wereld! Wij hebben ook vrienden in Nijmegen-Noord (Oosterhout) en hebben daar toen zelf ook naar een huis gekeken, maar uiteindelijk toch in Elst beland... @Jopa: spannend hoor! In jan weer starten met ICSI. Ik vond het Radboud erg goed qua behandelingen. Bij ons was het toen bij de eerste ICSI raak (wel nog 4 IUI's gehad). Hebben jullie nu al pogingen achter de rug? @Lievemama: je banner zegt 1 dag overtijd?! Al ongesteld geworden? @hier: wij komen oorspronkelijk hier niet vandaag. Ik van de veluwe en man uit brabant. Wij hebben allebei in Nijmegen gestudeerd en zijn hier blijven plakken vanwege met name mijn werk. Ik ben huisarts in opleiding, maar nu dus even in de ziektewet en bijna met verlof....
Grappig, we hebben ook in elst gekeken! We hebben toen voor hier gekozen omdat mijn man hier een garage aan kon bouwen en om dat moment waren hier de grootste tuinen. (we hebben een hoekhuis). Arts in opleiding, leuk lijkt me dat, hoe ver ben je? Ik werk bij een zorgverzekering als zorgadviseur. gr brenda
Hallo dames, Hier 33+4 zwanger dus het duurt niet lang meer. Ik woon in Arnhem samen met mijn partner. Het is ons eerste kindje en eigenlijk direct raak.... Ik leef met de dames mee waarbij het helaas niet direct via de normale weg mag lukken, lijkt me erg frustrerend. Ik ben 27 jaar, bijna 28 en werk parttime als office manager maar na me verlof ga ik op zoek naar wat anders omdat mijn functie komt te vervallen.....dus hierna rustig rondkijken voor andere leuke parttime job
bijna 34 weken, spannend Heerlijk dat het gelijk is gelukt! Fijn hoor! spannend een andere job! heb je er zin in, of zie je er tegenop? gr brenda
Hoi Bren, Ja spannend hoor! Maar nieuwe job, nee niet echt spannend, hoop alleen dat ik weer wat leuks vind en dat de arbeidsmarkt niet in elkaar stort. Ik werk dan wel voor de extra's dus het is niet direct noodzaak maar vind het zelf wel erg fijn om gewoon wat naast het fulltime moederschaps te doen. Werk jij full of parttime?
hi girls. wil aller eerst even zeggen dat ik het geweldig vind dat er zoveel reacties zijn. erg leuk. ik heb zelf niet altijd de mogelijkheid om veel achter de laptop te zitten. druk vrouwke. lees wel elke dag mee op mn mobiel, maar daar kan ik geen hele verhalen achter laten. ik kom zelf oorspronkelijk uit heteren en mijn man uit lent. saampjes naar bemmel vertrokken. Ik werk momenteel 27 uur als planner in de zorg, en heb daarnaast een nagelstudio aan huis. ongeveer5 tot 6 uur per week. mijn zoontje zit dan in de zelfde kamer en kan heerlijk spelen terwijl ik mijn klanten behandel. goede combinatie dus. en natuurlijk mama zijn. druk druk druk. maar wel lekker druk, haha ik was/ben nu 1 dag overtijd.meestal test ik niet, pas na 5 dagen. vandaag hield ik het niet meer. helaas een negatieve test. blijft toch nog een beetje spannend, want pas als je weer ongi word dan is het echt he?! liefs
hoihoih kolifantje, ik werk als zorgadviseur bij een zorgverzekeraar. (je ziet mijn werk vaak op tv). Ik werk 2 dagen pw, ik heb nog halve dag ouderschapsverlof. Nagels vind ik leuk zeg! alleen ik kan er dan niet mee overweg als ik ze heb hahaha. Ik heb de laptop in de kamer staan, ik vind altijd wel gaatje om te reageren over het algemeen. gr brenda
Goedemorgen meiden, @Brenda, ook ik ben bevooroordeeld, mijn dochter is de allermooiste, allerliefste, .......(hihi) Ik dacht al dat nijmegen-noord Oosterhout was. Woon je in de nieuwbouwwijk? Voelt oosterhout nog als een dorp? Of is er veel veranderd? Vroeger woonde ik in een dorp onder Rotterdam (opgegroeid daar) en dat werd ineens gemeente Rotterdam. Politiebureau/gemeentehuis was ineens weg en heel veel veranderd qua sfeer. Vond ik niet zo leuk toen. Klinkt leuk dat plekje voor alle buurtkids. Dat mis ik hier wel (woon in het buitengebied met weinig kids) Door een zenuwbeschadiging bij de ruggenprik (4 jaar geleden bij mijn dochter) werk ik nu niet, zit in de wia helaas. Heb heel veel pijn. Energie wat ik nog heb moet ik zo goed mogelijk verdelen, vandaar dat werken niet gaat op dit moment. Maar ik verveel me niet. Ben heel dankbaar dat ik wel een mooie dochter rond heb lopen. Oorspronkelijk kom ik uit de zorg, financieel consultant / debiteurenbeheer / beleidsmedewerker. (oa in het Radboud gewerkt) Mis het werken heel erg, hoop toch weer iets te gaan doen. Thuiszitten is niets voor mij. Brenda leuk jouw beroep. Heb ik jou misschien een keer aan de telefoon gehad (heb jij contact met ziekenhuizen qua financiele afhandeling van declaraties?) @Traantje, pittige opleiding zeker, huisarts in opleiding. Ook ik ben benieuwd hoe lang je nog moet hihi Wij hebben al 2 IUI behandelingen gehad, maar eigenlijk is het zaad daar te slecht voor. Nu dus op voor de 1ste ICSI. Ik heb al een keer een poging tot stimuleren gedaan, maar dat ging niet goed. Voortijdig afgebroken. Nu in januari een verse start in een nieuw ziekenhuis, Radboud. Daar heb ik iig een heel goed gevoel. Ben benieuwd. @Kolifantje, leuke nicknaam! Welkom. Spannend allemaal he de eerste zwangerschap. Gaat alles goed met je? Weten jullie of dat er een jongetje of meisje in je buik zit? Waar woon jij? Wil je na je verlof weer aan de slag als office manager? Wat is je uitgerekende datum? Spannend! @Lieve mama, geeft niets hoor dat je niet elke dag op zw. pagina zit. Ik heb ook niet altijd tijd/energie om te reageren. Als m'n dochter thuis heb ik het druk zat met haar....Spannend overtijd, jammer van de nega test. Maar geen bloed geeft moed meid! Heb je klachten/symptomen? Jij ook in de zorg, wat doet een zorgplanner? Leuk een nagelstudio. (oei ik heb hele slechte nagels....!) Hier heb ik het rijk weer voor mijzelf alleen, dochter is naar school. Vanmiddag komt een vriendinnetje spelen hier. Altijd gezellig maar wel vermoeiend voor mij. Fijne dag allemaal! Groetjes jopa1000
Even samenvatten anders ga ik jullie door elkaar halen: @brenda (oosterhout Nijmegen-Noord, twee zoontjes van 2 en 1, zorgadviseur, ): Fijn dat je ook parttime werkt, heb je daar bewust voor gekozen zodat je meer tijd hebt voor je zoontjes? @traantje (Elst, moeder van meisje van 13 maanden en zwanger van nummer 2 die via keizersnede geboren gaat worden op.....? en huisarts in opleiding, nu ziektewet maar bijna met verlof) Ik ben ook wel benieuwd wanneer je uitgerekend bent en of er al een datum staat voor de keizersnede? @jopa (Bemmel, moeder van meisje van 4, momenteel wia door zenuwbeschadiging ruggenprik, normaal financieel consultant voornamelijk in de zorg, januari starten met ICSI Radboud) Balen zeg van die zenuwbeschadiging tijdens de ruggenprik, heb je direct na je bevalling er last van gekregen? Ik kom trouwens ook uit het westen van het land, ben vijf jaar geleden voor me ex deze kant op verhuisd maar altijd blijven plakken. Wonen nu in een appartement in het centrum van Arnhem, me partner heeft hier een koophuis, we willen het eind volgend jaar te koop gaan zetten zodat als de kleine straks echt buiten wilt spelen een lekkere tuin heeft. We willen dan naar de rand van Arnhem of Huissen/Bemmel. @lieve mama, (Bemmel, moeder van een jongen van 2, planner in de zorg en nagelstudio aan huis, 1 dag over tijd of misschien inmiddels twee?) En nog steeds over tijd? spannend hoor.... @alle dames: Ik ben overmorgen 34 weken en op 6 januari uitgerekend dat is tevens mijn eigen geboortedag We zijn in verwachting van een jongen. Vandaag wordt een dagje vervelen, niet veel op de planning. Ben al zes weken met verlof omdat me functie is komen te vervallen, ik mocht eerder met betaald verlof maar dat thuis zitten zonder kids dat is toch soms best saai, iedereen is aan het werk.......Zijn dagen dat ik me prima vermaak maar ook dat ik me stierlijk verveel
@kolifantje: inderdaad een leuke naam! Mooi overzicht! Vervelen, dat klinkt bekend . Heb de afgelopen tijd veel achter de naaimachine gezeten en veel gemaakt voor de nieuwe baby en voor J.enna's nieuwe kamer, maar dat is nu ook allemaal wel klaar. Ik ga alleen nog geboortevlaggetjes maken... Leuk een jongen, wij krijgen ook een jongetje . Ben heel benieuwd hoe dat piemeltje gaat bevallen, nadat we natuurlijk een meisje gewend zijn Ik hoor morgen wanneer ik de ks waarschijnlijk ga krijgen, maar die datum houd ik dan geheim , maar ik zal wel zeggen in welke week het zal zijn. Ik ben 18 januari uitgerekend, maar dat ga ik dus bij lange na niet halen, aangezien het risico te groot is dat ik spontaan weeën krijg en daardoor veel bloedverlies. Oh en ik zit in het laatste jaar van de opleiding, moet na mijn verlof nog een jaartje (werk 4 dagen in de week) @brenda: dan ben ik wel benieuwd welke tv-commercial het is? Lekker 2 dagen in de week werken, maar met die 2 kleintjes zal het ook wel druk zijn. Hoe vind jij het 2 kinderen zo dicht op elkaar, wij krijgen dat natuurlijk nu ook. Uiteindelijk zullen ze zo'n 15 maanden schelen... @jopa: jeetje heftig zeg, dat je zo'n pijn hebt overgehouden aan de ruggenprik en daardoor niet meer kunt werken... wat deed je eerst? Voor jou dus nooit geen ruggenprik meer?! Ik vind het ook geen pretje hoor die ruggenprik. Heb hem 1x gehad nu (na de bevalling van J.enna had ik een placentarest en moest ik nagecuretteerd worden), maar ik was zo bang dat mijn benen het niet meer gingen doen. @Lieve mama: balen van de negatieve test, had je een ander gevoel dan anders dat je nu toch wel een test hebt gedaan? Nog even afwachten dus?! Nagelstudio, leuk! Ik kan in mijn werk geen lange nagels hebben, maar kan ze op zich wel krijgen. Heb hele harde nagels.
zorgadviseur geef alleen advies, bv mantelzorg, wachttijdbemiddeling buitenland nederland, advies over zorg of ggz. Eigelijk heel breed! Maar over geld ga ik niet dus ik heb je denk ik niet aan de telefoon gehad. 2 kindjes op elkaar is denk ik erg leuk, maar bij ons was het heftig, jasper de jongste heeft 10 maanden snachts gegild, we hadden gemiddeld 2 uur slaap! , dit is slecht bevallen Maar denk op den duur dat het erg leuk is. heftig dat je niet meer kan werken door een ruggenprik. Ikwerk 2 dagen ivm gezondheid, ik heb een autoimmuum ziekte. op zich goed mee te leven, maar ben erg snel moe. En nu verveel ik me ook, ik ben ziek thuis. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen. Ik had een dubbele longontsteking, vocht in de longen en pleuritis. Tja beetje eigen schuld, ik had een longontsteking en ben denk ik te snel aan het werk gegaan. Ik neem mezelf nu in acht, mijn man is thuis en zorg voor mij en de kids! En moet nu zorgen dat ik echt goed beter wordt! Maar we kunnen altijd keer afspreken toch voor een bakkie als mensen zich vervelen. Ik verveel me soms. Ik heb wel een lidmaatschap van de dierentuin in rhenen, erggggg leuk!