Ha Jalea, Hahaha, dat vonden wij ook, we hebben echt dubbel gelegen toen ie op de weegschaal lag. Jalea, mooie naam, is het de jouwe ?
Wij verwachten ook een groter kindje, maar bij mij komt het door de diabetes. Ben benieuwd, hoop dat de echometing niet klopt. Liefs Sil
nee niet mn eigen naam. spontane ingeving (weetniet waarom eigenlijk, heb t ook nog nooit ergens gelezen ofzo)
Zo dat is zeker een verschil....bij een licht kind denk ik iig onder de 7 pond! Dan is bijn 10 toch wel een behoorlijk verschil... Ik heb indmiddels gisteren mijn 3e groeiecho gehad. Dit kindje blijft in de bovenste lijnen groeien en weegt NU 8 pond (ik ben 36 weken vandaag) Niemand kan me nu nog wijsmaken dat dit maar een meting is en dat het ineens maar 6 pond blijkt te zijn dadelijk. Mijn zoon was precies zo op de lijnen en die was ook net zo groot als dat de gyn voorspelde... Ik zit er wel mee in mijn maag hoor, de 1e bevalling ging prima tot het laatste stukje en dat ben ik niet vergeten helaas. Zometeen mag ik naar de VK, ik ben benieuwd wat ze ervan zegt. Ik heb altijd het gevoel bij hun dat ze het betuttelen...Er zijn meer vrouwen die grote kinderen baren....ja ja...i know...maar ik ben ik en het is al eens bijna verkeerd gegaan.... Nou ja lang verhaal, sorry! Dolfijntje, wat is bij jou de voorspelling!
Ha Minnie Mouse, HEt blijft natuurlijk een spannend gebeuren, een bevalling. Maar weet je,de weg is natuurlijk al wel gebaand . Ik vergeet nooit dat toen mijn zus de derde baarde, ze een zoon kreeg met een enorm hoofd. Toen werd ook gezegd,als dit je eerste was geweest was het zo makkelijk niet gegaan. Je hebt nu echt meer ruimte. Hoe was jouw eerste bevalling?
Nou mijn eerste bevalling verliep prima tot 8 cm. Vliezen werden gebroken en kind had ik het vruchtwater gepoept... Dus huppakee in de auto naar het ziekenhuis.. Daar nog even puffen etc en toen mocht ik persen.....inmiddels werd er al flink gefluisterd dat ik een interessant geval was en er stonden steeds meer mensen te kijken. Hoorde ook nog keizersnede voorbij komen... Ineens paniek, kind had het niet goed meer...vacuum erop...2 mensen die samen aan de vacuum hangen en ik dacht werkelijk dat mijn hele bekken mee naar buiten kwam. Het lichtje ging echt bijna uit bij mij...jemig zeg... (mijn oh zo nuchtere man heeft staan janken van ellende) Nou toen was mijn zoontje er en moest direct weg, hij deed het niet echt lekker. Had zijn sleutelbeen gebroken was blauw etc. Dagenlang glucose schommelingen en een baby met flinke hoofdpijn. Hij had al een scheef hoofd ontwikkeld in mijn buik vanwege zijn omvang, dus daar ook bijna een jaar mee aan de gang geweest en ik heb 1,5 bij elke menstrutatie staat janken van de pijn in mijn onderkantje! Lange verhaal! Gister dus naar de VK. Ze sturen me nu door en vinden dat het beter is om in te leiden met 38 weken. Niet zozeer omdat ik een groot kind verwacht, maar omdat het is gebleken dat ze er bij mij niet zo gemakkelijk uit komen! Ik hoop volgende week meer te weten. (lees: of de gyn hun mening deelt) 2e reden is dat mijn lijf het bijna niet meer trekt...ik wil wel hoor maar lijfje niet. Buik is werkelijk enorm en mijn huid knapt op alle plekken. Heb kleine bloedplekjes in de striemen (die houden het niet meer) Mijn rug knalt uit elkaar soms! Heb ook alles voorop hangen dus die banden moet hard werken!
jezus zeg, wat een verhaal. Hoe groot was je eerste nou? Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Met een beetje geluk gaan ze je eerder helpen omdat je eerste bevalling niet helemaal jofel ging. Bij mij deden ze juist niets omdat het de eerste keer ook (in verhouding) makkelijik ging. Vanuit gyneacologisch oogpunt dan he, ik deel die mening niet.
Hij was 4850! Is wel zwaar, maar niet extreem! Helaas voor mijn lijf dus wel (en ik ben niet eens een smalle vrouw ofzo, gewoon hollandse bouw) Hoop dat de Gyn meegaat in de vraag/advies van de vk. Dan zou ik met ongeveer 38 weken ingeleid worden! Vind het wel heel spannend hoor! poehh
ik help het je hopen! Mijn 2e was een kilo zwaarder dan de eerste, dus dat is voor jou toch niet te hopen..... Het schijnt dat ze eerder geneigd zijn tot ingrijpen als je vorige bevalling niet helemaal natuurlijk is gegaan. Ik ben benieuwd, wanneer ga je het weten? 4850...was hij wel een beetje lang dan? Sjees, ben ik blij dat mijn eerste een meisje was, die zijn lichter...
Ik hoop dinsdag iets meer te weten! Hij was volgens de meting in het ziekenhuis 52 cm en volgens de kraam thuis 54 cm. Tja wat moet je aanhouden dan he! Het was wel een klein propje om te zien, vaak zie je bij zware lange kids niet eens dat ze zo zwaar waren!
ja, maar 52 / 54 cm is niet heel lang natuurlijk. ik had er een van 4540 en 54 cm, die leek niet zo zwaar. Ik hoop op goed bericht dinsdag!
Dag meiden, Goh Minnie, jouw verhaal lijkt dus erg op de mijne,behalve dan dat het mijn derde was en dat dat mijn geluk geweest is. Ik was gisteren bij de vk en daar heb ik eens even doorgevraagd,wat ze gedaan zouden hebben als ze geweten hadden dat ie zo groot zou zijn. Toen gaf ze wel toe dat dat een ziekenhuisje geworden zou zijn ivm schoudertjes die kunnen blijven hangen enz. Ze gaan me bij deze wederom in de gaten houden ( jaja....) en laten me niet door lopen tot 42 weken,net als bij jou dus. Hidde was ook lang, je kon niet zien dat het zo'n gewicht had,gelukki gmaar. Mijn zus baart nl ook grote kinders, maar die hebben ook grote koppies en lijken daardoor net peuters. DAt vond ze echt niet leuk,als mensen zeiden dat het eigenlijk geen baby was. Tuurlijk is het een baby. Nou meid, heel veel sterkte, zal aan je denken.
ik heb drie dochters, bij de geboorte woog de eerste 8,5 pond en was 53 cm lang, de tweede is met 38 weken ingeleid en woog 8 pond en was 52 cm. lang, de derde ook met 38 weken ingeleid en woog iets over de 8,5 pond en was 54 cm lang, bij deze beeb wordt ik weer door de gyn. in de gaten gehouden en gaan weer steeds meten, beeb is nu al iets groter dan de leeftijd volgens hem, en zou deze een goede 9 ponder gaan worden, wordt weer met 38 weken ingeleid, we zien het wel, doordat ik ingeleid ga worden ( ivm zwakke weeen van mezelf bij alle bevallingen) wordt het weer een ziekenhuis bevalling, het scheelt dat de andere dit ook allemaal wogen dus mijn lichaam moet er ondertussen wel aangewend zijn, ik maak me er niet zo druk om, mijn schoonzusje had een zeer zware en pijnlijke bevalling terwijl het kindje maar net 6 pond woog, dus volgens mij zegt het gewicht van een babietje niet alles over het verloop van een bevalling, ik ben van allemaal binnen 4 uurtjes bevallen, door het inleiden wel heftig en pijnlijk, maar had geen last van het formaat, terwijl ik zelf helemaal niet zo groot en stevig gebouwd ben.
Hittepetitje, idd mijn zoon was ook zo'n "kleuter" Groot bol koppie en overal vetrolletjes! Hij is ook flink gebleven het 1e jaar! Altijd ruim boven de lijnen. Nu is hij 2 jaar en 8 maanden en gaat ie redelijk normaal in de lijnen. Hij is nu bijna 1 meter en 16 kilo. (wel groter dan de meeste 3 jarige, soms zelfs 4 jarige haha) Lillebi, idd formaat wil niet altijd zeggen dat het makkelijk of moeilijk gaat. Volgens mij is het maar net hoe breed je bekken zijn! Misschien dat ik dit keer 10 pond er zo uit heb, of als ik ingeleid word met 38 weken en hij/zij is maar 8 pond dat het net zo lastig gaat als vorige keer. Ik vind het megaspannend en hoop volgende week meer info te krijgen. Nu weet ik nog niet waar ik aan toe ben....