Must Have's Uitzet.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jacq84, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Hallo Mamma's en Aanstaande Mamma's,

Ik heb al wat rond gekeken op de site maar zie
    vooral topics over haken enz.
    Maar misschien heb ik met mijn neus gekeken , dan mijn excuus.

De baby-uitzet , heel belangrijk natuurlijk.
    Ik kom al om in de kleertjes tot maatje 80 en heb wat kleine spulletjes.
    Natuurlijk is het altijd leuk om iets bij te kopen wanneer je iets leuks ziet.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een checklist waarop echt de
    aller belangrijkste spulletjes staan die je moet hebben.

Aan welk lijstje hebben jullie je gehouden?
    Eind juni ga ik verder shoppen en dan wil ik een lijstje meenemen
    zodat ik die in de winkel af kan strepen.

Groetjes Jacqqq

2. Ekster

Ekster Lid

30 mei 2013
    25
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Op de meeste babywinkel-websites (zoals bijvoorbeeld die van de Babydump of van Zwanger.nl) kun je een uitzetlijst vinden. Ik zelf hou die van Zwanger.nl aan. Vind die erg fijn.

3. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Prenatal heeft ook zo'n lijst. Moet wel zeggen dat er dingen opstaan die je nooit gebruikt.
    Qua kleertjes ook handig om een paar pakjes klein (50/56) aan te schaffen. En je kunt nooit genoeg hydro-luiers en spuugdoekjes hebben ;)

4. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik houd het lijstje van de verloskundige aan, het stond op de usbstick die ik meekreeg. Maar ik begreep van mijn schoonzus ook al dat er aardig wat dingen op staan die je niet gebruikt. Haar kindje is nu ruim een jaar en heeft nog steeds nauwelijks haar, dus een kammetje was overbodig.:)

5. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb van allerlei lijstjes een eigen lijstje gemaakt waarvan dus dan de meeste overeenkomsten van al die lijstjes stonden. ik moet zeggen dat ik veel overbodige dingen vind staan op de meeste lijsten.

6. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er is ook een apart subonderdeel Babyuitzet op dit forum. Ik weet niet of je daar ook al gekeken hebt?

7. Ior

Ior Niet meer actief

Ik hou het lijstje van kraamhulp aan en vul het aan met spulletjes die er niet op staan maar voor ons wel noodzakelijk zijn (zoals een maxi cosi ed)

8. zonnetje1991

zonnetje1991 Actief lid

16 apr 2013
    145
    0
    16
    Vrouw
    moeder en huishoudelijk hulp
  9. rennie

rennie Actief lid

2 aug 2011
    117
    0
    16
    nuja bij de lijst van zonnetje zou ik het dekentje al schrappen en een slaapzakje toevoegen :) héél handig!

Wij hebben ook 2 aankleedkussens voorzien, eentje voor boven en eentje beneden ... 3 hoezen per kussen is overbodig ...

navelbandjes ... voor ons ook overbodig ...
    net zoals een nagelschaartje, in het begin hebben we de scherpe puntjes wat bijgevijld, als ze sliep.

badthermometer is eigenlijk ook overbodig, binnenkant pols kost niets en heel nauwkeurig!

héél handig is dan weer de muziekmobiel en wipstoeltje voor de woonkamer!
    het is natuurlijk allemaal een kwestie van hoe je wat wil doen :)

10. Joanniej

Joanniej Lid

16 jul 2012
    55
    0
    0
    NULL
    Gelderland
  11. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Dingen als een magnetronsterilisator. Wij hebben geen magnetron maar toch schijnt het een must have te zijn. Ik heb een hele serie van die lijsten doorgespit en mijn eigen samengestelde lijst ervan gemaakt en dingen die ik nodig acht heb ik erbij geschreven. Maar er zal ook wel een heleboel overblijven wat ik nooit zal gebruiken. Dat zien we dan wel weer; beter mee verlegen dan om verlegen, zeker bij een eerste.

12. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Gewoon op je eigen gevoel afgaan. Ik heb die lijstjes ook bekeken en vond een hoop dingen overbodig.
    Een magnetron stelerisator heb ik nooit gebruikt. Flessen ed gewoon uitgekookt. Deed ik alleen bij aanschaf. Daarna gewoon in de vaatwasser. Ik had een kruik gekocht maar nooit gebruikt. Misschien kan je bepaalde dingen van een vriendin of zus lenen waarvan je denkt dat je ze toch niet zo vaak nodig hebt.
    Wij hadden bijvoorbeeld 1 dekentje voor in de wieg. (Toen ik die ging kopen was er maar 1 op voorraad). We hebben er nooit 1 bijgekocht... Als reserve gebruikte ik het dekentje uit de wandelwagen. Is in 6 maanden maar 2 x gebeurd.
    En mocht je iets niet hebben dan ik het zo gekocht.

Veel plezier in de laatste periode van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina